یک خبر خوشحال کننده برای پرسپولیس

به گزارش بصیرنیوز،شکست در دربی به اندازه‌ای کام هواداران پرسپولیس را تلخ کرده است که شیرینی رسیدن به قهرمانی را فراموش کرده اند مخصوصا اینکه این نتیجه نه تنها با یک شکست بلکه با یک نمایش فنی ضعیف همراه بود.

ولی به هر روی پرسپولیس در طول فصل به گونه ای بازی کرد که اکنون فاصله زیادی با سایر رقبا پیدا کرده است. با تساوی ذوب آهن برابر پارس جنوبی و شکست پرسپولیس مقابل استقلال فاصله دو تیم اول و دوم جدول در فاصله ۵ هفته مانده به پایان رقابتها به عدد ۱۵ رسید.

کسب تنها یک امتیاز در دربی برای مسجل شدن قهرمانی کافی بود ولی پرسپولیس موفق به این امر نشد اما به نظر می رسد برای قهرمانی پرسپولیس احتیاجی به همین ۱ امتیاز هم نباشد . پرسپولیس در بدترین شرایط ممکن اگر در تمامی بازیها ببازد و ذوب آهن نیز بتواند هر ۵ بازی پیش رو را پیروز شود امتیاز دو تیم در عدد ۵۷ برابر خواهد بود و سرنوشت قهرمان را تفاضل گل مشخص خواهد کرد. در حال حاضر تفاضل گل پرسپولیس +۳۱ و تفاضل گل ذوب آهن +۸ است و تفاضل گل پرسپولیس ۲۳ گل از تنها رقیب باقیمانده در جدول بهتر است و ذوب آهن تنها در شرایطی می تواند قهرمان شود که همه بازیهای باقیمانده را  به طور متوسط با اختلاف ۲.۳ گل در هر بازی پیروز شده و پرسپولیس نیز در تمامی دیدارها با همین اختلاف مغلوب حریفان شود.

هر چند که پرسپولیس را رسما نمی توان به عنوان قهرمان لیگ هفدهم معرفی کرد ولی احتمال قهرمان نشدن این تیم در فاصله ۵ هفته به پایان لیگ نزدیک به صفر به نظر می رسد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا