دلایل حمایت آمریکا از تروریست‌ها در غوطه شرقی

به گزارش بصیرنیوز، هیثم حسون افسر بازنشسته سوری به دلایل دفاع آمریکا از گروههای تروریستی در غوطه شرقی دمشق پرداخته است.

حسون گفت: این اولین بار نیست که آمریکا و کشورهای غربی نگران گروههای تروریستی و مسلح در سوریه می شوند و ما قبلا نیز در استان های حلب و حمص شاهد هجمه رسانه ای و دیپلماتیک غربی ها بوده ایم و هم اکنون در غوطه شرقی شاهد آن هستیم. آمریکا و غربی ها تروریستها را آموزش داده و تجهیز کرده اند و سرمایه گذاری کرده اند و از همین رو از تروریستهای مورد حمایت خود حمایت می کنند.

بیشتر بخوانید:

پیروزی بزرگ در حومه شرقی شهر دمشق

وی بیان کرد: جدای از آن صدها کارشناس خارجی در این منطقه هستند و به تروریستها کمک می کنند تا آنها از دقیق ترین سلاح ها ضد ارتش سوریه استفاده کنند. همچنین گفته می شود که طرح هماهنگی میان این منطقه و منطقه التنف که تحت اشغال آمریکایی هاست وجود دارد تا از این طریق به دولت سوریه فشار وارد کنند.

حسون افزود: غوطه دمشق به مثابه عقبه دمشق است و آمریکا و تروریستها به دنبال فشار زیاد به دولت سوریه و پایتخت و مرکز سیاسی و دیپلماسی سوریه هستند. تهدیدات فرانسه و انگلیس در واقع بازخورد تهدیدات آمریکاست. این کشورها قادر به انجام تجاوز به منطقه ای که ارتش سوریه و روسیه در آن است نیستند. هدف این تهدیدات فشار به سوریه است. آمریکا هم توان عملیات در این منطقه به علت پوشش هوایی سوریه با حمایت روسیه را ندارد

وی تاکید کرد: سناریویی که شاهد آن خواهیم بود ادامه عملیات نظامی ارتش سوریه در  مناطقی که جبهه النصره، فیلق الرحمن و احرار الشام در آن هستند، است. وضعیتی مشابه حلب یعنی شکست تروریستها و رفتن کسانی که تمایل دارند و حل و فصل اوضاع برای کسانی که مایل به ماندن هستند، رقم خواهد خورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا