حفاران غیرمجاز منطقه باستانی کشف کردند!

به گزارش بصیرنیوز، فعالیت حفاران غیر مجاز و قاچاقچیان در شهرستان امیدیه استان خوزستان این بار منجر به کشف آثار در منطقه ای شده که پیش از این گمان می رفت فاقد آثار تاریخی و تپه های باستانی باشد.

مجتبی گهستونی، فعال میراث فرهنگی استان خوزستان در اینباره می گوید: در یک محوطه باز در شهرستان امیدیه حفاران غیرمجاز تعدادی حفاری انجام داده اند که در این حفاری های غیرمجاز تعدادی خشت های پخته شده ۵۰ در ۵۰ از دیوارهایی که در زیر زمین وجود داشته، کنده شده است.

او بااشاره بعه جزییات این خشت ها می گوید: این خشت ها از گل قرمز  ساخته شده و به نظر می رسد از گل همان منطقه در ساخت آنها استفاده شده است. همچنین در عمق ۷ متری زمین دیوارهایی از خشت دیده می شود و به نظر می رسد ساختمان بسیار بزرگی در زیر زمین  قرار داشته باشد که در زیر ۵ تا ۶ متر گل دفن شده است.

گهستونی با اشاره به تعدد حفاری ها می گوید: در حفاری غیر مجاز دیگری در این نقطه یک دیوار چهار متری نمایان است که از خشتهای ۵۰ در ۵۰ پخته شده به رنگ قرمز ساخته شده است.

این فعال میراث فرهنگی می گوید: پیش از این هیچ محوطه تاریخی در این منطقه ثبت نشده است و محوطه به عنوان یک فضای باز طبیعی شناخته می شود. به محض اطلاع یافتن به فرماندهی یگان حفاظت میراث خوزستان. روابط عمومی یگان کشور، معاونت میراث خوزستان، روابط عمومی میراث خوزستان و اداره حقوق  خوزستان و مدیر کل خوزستان اطلاع داده شد تا موضوع را پیگیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا