دستگیری طراح ربات سارق در تلگرام

به گزارش بصیرنیوز،

فرمانده انتظامی استان اصفهان از شناسایی فردی که با طراحی ربات سارق در تلگرام اقدام به سرقت اطلاعات بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ کاربر اینترنت در کشور کرده بود خبر داد.
به گزارش خبپایگاه خبری پلیس، سردار مهدی معصوم‌بیگی اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب آنها، بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد مالباختگان از یک ربات جعلی در تلگرام اقدام به خرید شارژ تلفن همراه یا شارژ بسته‌های اینترنتی کردند که بلافاصله مأموران، عملیات شناسایی سازنده این ربات جعلی را در دستور کار قرار داده و با انجام اقدامات تخصصی و جمع‌آوری ادله دیجیتالی عامل این برداشت‌ها در یکی از استان‌ها شناسایی شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: مأموران پلیس فتای استان پس از شناسایی محل سکونت مجرم طی هماهنگی با مقام قضائی به استان مربوطه اعزام و متهم را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: با انتقال متهم به استان اصفهان و تحقیقات تخصصی از او مشخص شد وی با طراحی یک ربات جعلی در تلگرام تحت عنوان درگاه خرید شارژ تلفن همراه و بسته‌های اینترنتی توانسته اطلاعات بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از کاربران اینترنتی از استان‌های مختلف کشور که به این درگاه مراجعه می‌کردند را سرقت کند.

معصوم‌بیگی با بیان اینکه متهم انگیزه‌اش از این کار را تفریح و سرگرمی و کسب درآمد برای خود عنوان کرده گفت: بر اساس اعترافات متهم وی تاکنون مبلغ ۲ میلیارد ریال از حساب شهروندان برداشت کرده و برای اینکه شناخته نشود با وجوه سرقتی اقدام به خرید کارت شارژ، خرید پول‌های الکترونیکی، خرید ارز و سایر موارد در فضای مجازی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: متهم با تبلیغ این ربات با عنوان «تن‌ها درگاه ارزان‌قیمت شارژ تلفن همراه و بسته‌های اینترنتی» در کانال‌ها و گروه‌های مختلف تلگرام اقدام به فریب کاربران می‌کرد که در این خصوص به همه هشدار می‌دهیم فریب این گونه تبلیغات را نخورند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با پیچیده عنوان کردن این پرونده اظهار داشت: تلاش برای شناسایی مالباختگان و کشف حساب‌هایی که این نوجوان برای خود باز کرده و وجوه سرقتی را به آن‌ها منتقل کرده همچنان ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا