برانکو اشتباه کرد شفر سود برد

به گزارش بصیرنیوز،

دیدار هشتاد و ششم تیم های استقلال و پرسپولیس  با تک گل وریا غفوری به سود آبی پوشان پایتخت تمام شد تا ضمن جبران کردن شکست در دربی رفت جشن قهرمانی پرسپولیس در لیگ هفدهم را مدتی به تعویق بیندازند.

مجید نامجو مطلق در گفت و گو با مشرق، درباره دربی ۸۶ و دلایل شکست پرسپولیس و عملکرد تیم استقلال حرف زد.

متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

نامجومطلق معتقد است کار تیمی خوب استقلال مانع از اجرای بازی همیشگی پرسپولیس شد

*پرسپولیس میلی برای برد نداشت

قبل از هر چیز باید درباره وضعیت هر دو تیم قبل از دربی بگویم که روند دو تیم در نتیجه گیری و نحوه بازی شان کاملا برعکس بود. استقلال رو به رشد و بهتر کار کرد و پرسپولیس به سمت بی انگیزگی می رفت. این اتفاق در بازی دربی هم نمایان بود و می شد انگیزه بالا و برتر استقلالی ها را در طول مسابقه حس کرد در حالی که پرسپولیسی ها فقط برای نباختن تلاش می کردند و میلی به برد نداشتند.

*استقلال ۴ نفره حمله می کرد

استقلال درست از همان نقطه ای به پرسپولیس ضربه زد که این تیم فکرش را نمی کرد. شفر با چیدمان تیمش مامه تیام را در نوک گذاشته بود و در عوض سه نفر از دو جناح و پشت سر به او اضافه می شدند. جپاروف از پشت، اسماعیلی از راست و شجاعیان از چپ هر زمان لازم می شد خط حمله استقلال را از یک به چهارنفره تغییر وضعیت می دادند و این باعث برهم ریختگی تمرکز مدافعان خوب پرسپولیس شد. چیزی که این تیم تصور می کرد نقطه قوت تیمش است.

* نقش مهم هافبک های دفاعی

امید ابراهیمی و فرشید باقری در دربی دو وظیفه متفاوت ولی در یک مسیر داشتند. یکی در عرض خط هافبک در حرکت بود و دیگری در طول. امید ابراهیمی تا پشت ۱۸ قدم حریف هم جلو می رفت و گاهی تا مقابل رحمتی عقب می کشید ولی فرشید باقری فقط در عرض بود و هر طرف توپ می رفت با آن حرکت می کرد منهای اوقاتی که امید ابراهیمی در میانه زمین سرجایش بود. این کار ترافیک خوبی برای ممانعت از تردد آسان هافبک های پرسپولیس ایجاد کرده بود.

*علیپور دیده نشد

یارگیری درست و منطقه ای برای مهار تک مهاجم پرسپولیس باعث شد تا شفر به آنچه می خواست برسد. در واقع شاید اگر برانکو از ابتدا با دو مهاجم بازی می کرد قطعا بخت بیشتری برای گلزنی می یافت ولی برانکو که باید حساب یارگیری منطقه ای برای آقای گل لیگ (علیپور) را می کرد به این موضوع توجهی نداشت تا شفر هم به خواسته اش برسد. بی شک اگر یک مهاجم دیگر کنار علیپور می ایستاد مدافعان استقلال با این تمرکز بالا نمی توانستند هم او را مهار کنند و هم هافبک های پاسور به او را.

درخشش مامه تیام در چند دیدار اخیر استقلال او را به مهاجم ثابت و مؤثر این تیم تبدیل کرده است

*تیام همه خریدهای بد را جبران کرد

مامه تیام فورواردی باهوش، پا به توپ، قلدر، آماده، سرزن و دقیق است که بعد از چندین خرید بد داخلی و خارجی این فصل استقلال بالاخره یک اتفاق خوب برای این تیم بود. او در دربی گرچه گل نزد ولی نقش مهمی در سرگرم کردن مدافعان استقلال به خودش داشت و از این حیث می توان بخشی از گل وریا را به نام او ثبت کرد که خط دفاع پرسپولیس را به شدت به خودش مشغول کرده بود.

*رحمتی روز راحتی داشت

با توجه به تدابیر درست دفاعی استقلال و حضور مهره هایی که همگی در تیم ملی مورد اعتماد کی روش هم هستند رحمتی در دربی روز سختی را تجربه نکرد و منهای یکی دو صحنه خیلی تحت فشار نبود.

بازیکنان استقلال پس از برد در دربی پیروزی شان را به پادوانی که در بیمارستان بستری است تقدیم کردند

*جپاروف را فراموش نکنید

سرور جپاروف هم از مؤثرترین بازیکنان استقلال در این برد بود. تجربه و شعور بالای فوتبالی این هافبک کاربلد نقش مهمی در برد استقلال داشت. هم در حملات به دروازه استقلال، هم در کار تیمی در میانه زمین و هم دفاع. او بارها توپ های هافبک های پرسپولیس را در مقابل محوطه ۱۸ قدم قطع کرد و آغازگر یک ضد حمله از زمین خودی شد. پاسهای تودری که برای تیام، شجاعیان و اسماعیلی داد بسیار دقیق و حساب شده بودند. او قبل از گل غفوری پاس مهمی به تیام داد تا در ریباند ضربه او وریا گل بزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا