شرط فروش ارز در صرافی‌های مجاز چیست؟

به گزارش بصیرنیوز،طی روز‌های اخیر برخی از صرافی‌های دارای مجوز بانک مرکزی که سهمیه دریافت ارز دولتی دارند با درج اطلاعیه‌ای روی شیشه‌های مغازه خود اعلام کرده اند که تنها مسافران می‌توانند ارز دولتی دریافت کنند.

طی یکی دو روز گذشته برخی از صرافی‌های مجاز بانک مرکزی به توزیع ارز دولتی مشغول هستند، در اطلاعیه‌ای به مشتریان خود اعلام کرده اند که زین پس ارز دولتی فقط در قبال ارائه پاسپورت و بلیط و به میزان ۵ هزار دلار فروخته می‌شود.

صرافی‌های مجاز بانک مرکزی که دلار دولتی را به مردم می‌فروشند مدت هاست شرط اصلی معاملات شان دریافت اصل کارت ملی و کپی آن است؛ در اطلاعیه‌ای که این روز‌ها در این صرافی‌ها منتشر می‌شود بازهم تاکید شده دلار فقط با کارت ملی فروخته می‌شود.

خبرنگار تسنیم درباره علت درج این اطلاعیه در صرافی‌های مجاز با بانک مرکزی تماس گرفت، ولی این اطلاعیه مورد تایید بانک مرکزی نبود.

مسئولان بانک مرکزی در حوزه ارزی تاکید کرده اند که فروش ارز با ارائه بلیت، پاسپورت و فیش پرداخت عوارض خروج از کشور به متقاضیان اقدامی غیرقانونی است.

بانک مرکزی همچنین اعلام کرد که هیچ گونه تغییری در قوانین و مقررات بانک مرکزی مبنی بر خرید و فروش ارز صورت نگرفته است و متقاضیان می‌توانند ارز مورد نیاز خود را از صرافی‌های مجاز بانک مرکزی تامین کنند.

براساس دستورالعمل بانک مرکزی سقف فروش ارز از سوی صرافی‌های منتخب بانکی به صرافی‌های مجاز، یکصد هزار دلار و یا یورو است. اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند تا سقف پنج هزار یورو و یا دلار از این صرافی‌ها ارز مورد نیاز خود رافقط با ارائه کارت ملی به صورت روزانه تهیه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا