سناریوهای جنگ آینده علیه غزه

به گزارش بصیرنیوز،فرمانده لشکر ۲۵۲  ارتش رژیم صهیونیستی، ژنرال «ساعر تسور» در گفت‌وگویی با روزنامه «معاریو» جزئیاتی از جنگ آینده این رژیم با حماس و دیگر قوای مقاومت در نوار غزه را تشریح کرد.

وی گفت: لشکر ۲۵۲ طی ۲ سال اخیر ، به نیرویی تبدیل شده که بیشترین ارتباط را با نبرد ‌آینده در غزه به ویژه در زمینه هجومی و نه دفاعی خواهد داشت.

تسور سپس مدعی شد: جنگ آینده ریشه حماس ، پایگاهها و زیرساخت‌های آن را هدف قرار خواهد داد و هدف نهایی و آشکار آن، نابودی بیشترین تعداد از نیروهای حماس در کمترین زمان ممکن است.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: غزه‌ در حالت فوق‌العاده با غزه در حالت طبیعی فرق دارد، آنچه برای من بیشتر مهم است تونل‌های هجومی حماس که به داخل اسرائیل می‌رسد، نیست بلکه تونل‌های موجود در داخل خود نوار غزه است؛ من و نیروهایم در مسافت کمی از مرزهای غزه هستیم به همین دلیل لشکر ۲۵۲ طی یک سال اخیر مورد آموزش‌های ویژه و گسترده قرار گرفته است.

تسور سپس تصریح کرد: نظامیانم را برای عملیات هجومی و نه دفاعی آماده کرده‌ام، وضعیت نظامی حماس را بر اساس سه معیار تشریح کرده‌ام؛ اول: موشک‌های این گروه که دقیق و قوی هستند و چالشی حقیقی در برابر ما، دوم: تونل‌های دفاعی حماس که این گروه‌ سال‌هاست در حال آماده کردن آن‌هاست و این بدان معناست که اگر اسرائیل، شبکه تونل‌های هجومی در مرزهای خود را از بین ببرد این تهدید رفع نمی‌شود و سوم : قدرت حماس برای جنگ در زیر زمین و این موردی است که حماس بیشتر از هر چیزی ، آماده آن است.

وی مدعی شد: پیش‌بینی‌های نظامی ما این است که طی چند روز می‌توانیم حماس را از پا دربیاریم، ما در جنگ آینده اعضای حماس را در داخل تونل‌ها یا با بمباران و یا انداختن بمب در داخل تونل‌ها خواهیم کشت، اگر اعضای حماس بر اثر بمباران جنگنده‌ها کشته نشوند به دلیل بمب‌های انداخته شده در داخل تونل‌ها، خفه خواهند شد.

تسور در ادامه گفت : هدف اسرائیل در جنگ آینده، باقی ماندن در غزه یا اشغال آن نیست بلکه هدف، ضربه وارد کردن به نیروهای حماس در کمترین زمان ممکن است؛ به محض وقوع جنگ، شهرک‌های (صهیونیستی) حومه غزه تخلیه خواهد شد تا ساکنان توسط حماس مورد هدف قرار نگیرند.

این ژنرال صهیونیست سپس گفت: با نیروهای بسیاری وارد نوار غزه خواهیم شد زیرا دشمنی مانند حماس داریم که بالای زمین منتظر ما نخواهد شد، ما می‌خواهیم حماس را طی چند روز مجبور به تسلیم کنیم، درباره تعامل با موشک‌های حماس نیز ما می‌دانیم سکوهای موشکی این جنبش کجا قرار دارد و به همین دلیل حجم بیشتر آتش‌بار ما به سمت اماکن حائز اهمیت برای حماس خواهد بود، هدف ما وارد کردن بیشترین ضربه به حماس در مرحله اول جنگ آینده است.

معاریو، این ژنرال اسرائیلی را از خبره‌ترین ژنرال‌های ارتش رژیم صهیونیستی توصیف کرده که دائما بین یگان‌های نظامی  در کرانه باختری و نوار غزه در رفت و آمد است.

آخرین جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سال ۲۰۱۴ انجام شد و ۵۰ روز طول کشید؛ این تجاوز ۵۰ روزه  نزدیک به ۲۲۶۰ شهید و ۱۱ هزار مجروح بر جای گذاشت.

حمله قبلی به نوار غزه در سال ۲۰۱۲ بود  ۸ روز به طول انجامید؛ در این جنگ ۱۶۳ فلسطینی شهید و ۱۳۰۰ نفر زخمی شدند.

جنگ ۲۲ روز علیه غزه نیز مربوط به سال ۲۰۰۸ بود که در آن حدود ۱۴۵۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از ۵ هزار نفر نیز زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا