درآمد میلیونی شاخ های اینستاگرام

به گزارش بصیرنیوز،

داستان از آنجایی شروع شد که عده‌ای جوان بیکار شروع به ساخت کلیپ‌های طنز در صفحات اینستاگرام خود کردند و روزبه‌روز تعداد فالوورهایشان بالا رفت و بعضی‌ها در مدت چند روز و عده‌ای در یک بازه زمانی چند ماه تا یکساله به شاخ‌های اینستاگرام تبدیل شدند. این ماجرا در ظاهر هیچ خطری برای کسی نداشت و این افراد هم با تبلیغات و اسپانسرهایی که داشتند برای خود امرار معاش می‌کردند تا زمانی که دیگر این تبلیغات از فست‌فود، بوتیک و سفره‌خانه به سایت‌های قمار و شرط‌بندی رسید، به‌طوری‌که دیگر این افراد به صورت کاملاً تخصصی فقط تبلیغات این سایت‌ها را انجام می‌دهند.

 

فالوورهای میلیونی، درآمدهای میلیونی

یکی از معروف‌ترین افراد به نام م.‌ا.‌ک اینستاگرام که حدود ۲ میلیون نفر کلیپ‌های او را نگاه می‌کنند و حتی در یکی از بزرگ‌ترین مراکز تفریحی تهران تئاتر هم اجرا می‌کرده و مجوز داشته، در یکی، دو ماه اخیر چندین بار کلیپ‌های طنز برای یک سایت شرط‌بندی فوتبال ساخته که نوجوانان و جوانان به علت اینکه کلیپ‌های او خنده‌دار است این کلیپ‌ها را بارها و بارها نگاه می‌کنند، می‌خندند و به طور ناخودآگاه اسم این سایت شرط‌بندی ملکه ذهنشان می‌شود و به صورت کاملاً مهندسی ‌شده جوانان و نوجوانان این خاک را به سمت قمار و سایت‌های شرط‌بندی می‌کشاند و این شخص تنها یک مورد کوچک از دریای افرادی است که به صورت کاملاً تخصصی حتی در بخش مشخصات صفحه اینستاگرام خود لینک کانال تلگرام یا سایت شرط‌بندی فوتبال را قرار داده‌اند.

 

پلیس فتا حواسش به اینجا نیست

سؤالی که ذهن مردم را درگیر می‌کند، این است که چطور این سایت‌ها اینقدر آزادانه می‌توانند در کشور فعالیت کنند و کانال‌ها، سایت‌ها و صفحات مجازی آنها بسته نمی‌شود؟ یعنی برای پلیس فتا کاری دارد که با این سایت‌ها که به این وضوح فعالیت می‌کنند، مقابله کند؟ گاهی می‌گوییم یک سایت یا یک مجموعه‌ای غیرقانونی فعالیت می‌کنند و چون کاملاً محتاط و زیرزمینی عمل می‌کنند که کسی متوجه حضورشان نمی‌شود و به همین دلیل تاکنون دستگیر نشده و اجازه فعالیت نداشته‌اند، اما این سایت‌ها که در روز روشن و در صفحات پربیننده‌ترین افراد فضای مجازی تبلیغ می‌کنند، آیا به راحتی قابل پیگیری و مجازات نیستند؟ مگر نظام ما که امنیت بسیار بالایی دارد، نباید در این زمینه نیز فرزندانش را در امنیت نگه دارد؟ این همه سکوت و این همه آزادی برای این سایت‌ها چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ برخورد نکردن با این قبیل سایت‌ها وقتی شائبه‌برانگیزتر می‌شود که بدانیم گردش مالی آنها میلیاردی است.

 

حتی بعضی از شاخ‌ها هم صدایشان درآمده

اوضاع جولان این سایت‌ها به قدری وخیم شده که حتی صدای بعضی از شاخ‌های اینستاگرام هم درآمده و خطاب به رقبایشان از این کار کثیفی که انجام می‌دهند و به‌خاطر پول زندگی جوانان را سیاه می‌کنند، انتقاد کرده‌اند. یکی از این افراد در صفحه اجتماعی‌اش ویدئویی گذاشته و در آن گفته است:

«خیلی‌ها میان به من می‌گن چرا نون این بدبختارو آجر می‌کنی؟ اینا دارن امرار معاش می‌کنن! می‌خواستم از همینجا به این بدبختای عزیز بگم که این یه قرون دو زاری که بابت تبلیغ چهار تا سایت قمار بهت دادن می‌ارزه به اینکه بچه‌های دبیرستانی و جوونای ما به جای درس و مدرسه و دانشگاه تا صبح بشینن تو این سایتا و معتاد قمار بشن؟ خاک تو سرت! شب خوابت می‌بره؟ خوابتم نبره بازم خاک تو سرت!»

 

بخندید، نوبت گریه‌تان هم می‌رسد!

برخی از فعالان مجازی معتقد بودند چه ایرادی دارد بعضی از افراد کلیپ طنز بسازند، معروف شوند و کسب درآمد کنند، حالا این افراد احتمالاً جواب سؤال‌هایشان را گرفته‌اند. همین افرادی که به آنها می‌خندیدیم حالا به مرور ما را به شرط‌بندی و قمار معتاد و تمام آن خنده‌ها را روی لب ما خشک می‌کنند. همین افراد که از آنها حمایت می‌کردیم حتی یک ‌درصد به فکر کسانی که در این سایت‌ها ممکن است زندگیشان تباه شود، نمی‌افتند. همین افراد که یک تئاتر خنده‌دار رایگان به راه انداخته بودند، حالا می‌خواهند هزینه این خندیدن‌ها را تا آخر عمر از کاربران بگیرند و چه تلخ! چه تلخ تمام کسانی که می‌توانستند این اوضاع را سامان دهند، ظاهراً خوابیده‌اند….!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا