۱۰ گیاه بهاری که باغچه را زیبا می‌کند

به گزارش بصیرنیوز،هیچکس از لاله، سنبل و اینگونه گل‌هایی که نوروز را نوید می‌دهند خسته نمی‌شود، اما برای اینکه تنوع داشته باشید، گیاهان بهاره دیگری هم هستند که گل‌های خود را زودتر از تمام گیاهان آشکار می‌کنند.به نقل از فوت و فن این گل‌ها را در باغچه‌تان بکارید تا خیلی زود بهاری شود!

 

۱۰ گیاه بهاری که باغچه را زیبا می‌کند

 

۱- گیاه قلب خونین

بر خلاف نام تراژیکش، قلب خونین، گل‌های جذاب این گیاه مانند گیلاس از شاخه‌های بلندش آویزان می‌شوند و منظره‌ای بی‌نظیر به وجود می‌آورند. اما نگران وقتی که گیاه گل ندارد هم نباشید، برگ‌های آن هم به قدر کافی جذاب هستند.

اگرچه قلب خونین یکی از گیاهانی است که آمدن بهار را نوید می‌دهد، بهتر است آن را زودتر بکارید چرا که با زیاد شدن طول روز و گرم شدن هوا، برگ‌های گیاه شروع به زرد شدن می‌کنند. حتی ممکن است با رسیدن تابستان گیاه به کلی از بین برود.

۲- گیاه سرخ بن

این گیاه بیشتر به عنوان گیاهی برای پوشاندن زمین استفاده می‌شود، اما گل‌های کوچک و سفیدش می‌توانند هر باغچه‌ای را روشن کنند. بعد از اینکه گل‌های گیاه از بین رفتند، در تابستان، برگ‌های سبز – آبی آن باغچه را زیبا می‌کنند و مانند فرشی کف را می‌پوشانند. اما نگران نباشید این گیاه رشد بی‌رویه ندارد و شما را کلافه نمی‌کند.

۳- گل فراموشم مکن دروغین (برونرا)

اخیرا برگ‌های قلب شکل گیاه بیشتر از گل‌های آبی و خوشرنگ آن معروف و محبوب شده اند. گونه‌های جدید تولیده شده این گیاه هم رنگ‌هایی خیره کننده دارند. فرقی ندارد که آن را به خاطر گل‌های بهاره زود هنگام یا برگ‌های قلبی شکلش پرورش می‌دهید، نگهداری از برونرا آسان است. اگر با فرا رسیدن تابستان برگ‌های گیاه کهنه شد و از ریخت افتاد، به راحتی آن‌ها را بچینید، دوباره رشد خواهند کرد.

۴- گل خربق

به این گیاه رز نوئل هم می‌گویند چرا که حوالی کریسمس گل می‌دهد. این گیاه، گیاهی چند ساله است که رشد آرامی دارد. اگر برای‌تان فرقی ندارد چه رنگی از آن را پرورش دهید، می‌توانید دانه‌های چند گونه از گل خربق را مخلوط با هم بکارید.

۵- گیاه سینه دارو

این گیاه بیشتر به عنوان گیاهی دارویی شناخته شده است، خب چه بهتر با کاشت آن یک تیرو دو نشان می‌کنید و علاوه بر کاشت گیاهی که قبل از بهار به شما گل می‌دهد، گیاهی دارویی هم دارید. گیاه سینه دارو (یا شش دارو) گل‌های زیبایی تولید می‌کند، اما در سال‌ها اخیر شاخسار بی‌نظیرش هم مورد توجه قرار گرفته است.

۶- فلوکس

این یکی حتما چشم‌تان را گرفته است! این گیاه همان فرش گلی است که به نظر می‌آید مانند آبشار بر روی چمنزار ریخته است. این فلوکس معمولا در تعداد زیاد کنار هم کاشته می‌شود تا چشمگیر‌تر باشد. گل‌های این گیاه خیلی بر روی آن دوام نمی‌آورند، اما همان مدت کوتاهی که هستند بسیار چشم گیرند.

اگر به فلوکس آب زیاد بدهید، هرگونه شرایط بد محیطی را تحمل می‌کند. گیاه را آفتاب کامل یا در مکانی با مقداری سایه بکارید.

۷- گل برگنیا

ممکن است گل‌های گیاه به نظر کوچک آیند، اما گیاه تعداد زیادی از آن‌ها را تولید می‌کند پس نگران نباشید در چشم هستند! گل‌های به وسیله شاخه‌ای خرمایی – قرمز در بالای برگ‌های زیبا گیاه نگه داشته شده اند و منظره‌ای بی‌نظیر به وجود می‌آورند. در حالی که برگنیا در بهار گل می‌دهد، اما گیاه می‌تواند ظاهر بی‌نظیر خود را در تمام فصول حفظ کند. در پاییز برگ‌ها به رنگ مایل به قرمز درمی‌آیند.

این گیاه به خاکی غنی و مرطوب نیاز دارد.

۸- پامچال

یکی از شناخته شده‌ترین گیاهان نوروزی یا بهتر بگوییم بهاری! فکر می‌کنم همه ما به خوبی با زیبایی‌ها و تنوع رنگ بی نطیر پامچال، که روز به روز هم به آن افزوده می‌شود، آشنا هستیم. همانطور که می‌دانید پامچال گیاهی بیرونی است و نباید در آپارتمان نگه داشته شود چرا که در این شرایط به زودی خراب می‌شود. اما چیزی که نمی‌دانید آن است که این گیاه در واقع گیاهی چند ساله است و می‌توان آن را تا چند سال نگهداری کرد!

اکثر گونه‌های پامچال خاکی غنی، همیشه مرطوب و آب و هوای خنک را دوست دارند.

۹- گیاه مهر سلیمان

این هم یک گیاه خیره کننده دیگر برای باغچه‌های سایه دار. ساقه این گیاه قوس دار است و گل‌های آب مانند زنگوله‌هایی از آن آویزان هستند، دیگر از زیبایی یک گیاه چه توقعی می‌توان داشت! حتی وقتی گل‌های گیاه از بین می‌رند و دانه‌ها سیاه آن نمایان می‌شوند هم مهر سلیمان چشم گیر است. این گیاه از طریق ریزوم رشد می‌کند، اما سرعت رشد زیادی ندارد.

۱۰- گل جفرسونیا

این گیاه بومی آمریکای شمالی است به همین دلیل ممکن است پیدا کردن آن در مراکز گلفروشی برای‌تان سخت باشد. اما اگر خود گیاه را پیدا نکردید، می‌توانید دانه آن را تهیه کرده و خودتان آن را بکارید.

چیز جالبی که درباره این گیاه وجود دارد آن است که جفرسونیا می‌تواند حتی پیش از درآمدن برگ‌ها هم گل تولید کند! در هنگام تهیه گیاه مواظب باشید آن را با گیاهی دیگر اشتباه نگیرید برای جلوگیری از سردرگمی نام لاتین گیاه Twinleaf همان (Jeffersonia diphylla) است آن را بدانید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا