شهرک «المحمدیه» در جنوب شرقی غوطه دمشق آزاد شد

به گزارش بصیرنیوز،ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در غوطه شرقی واقع در ریف دمشق، امروز موفق شدند بر شهرک «المحمدیه» در جنوب شرقی غوطه تسلط یافته و کنترل آن را در دست گیرند.

نیرو‌های ارتش سوریه به عملیات نظامی خود در غوطه شرقی دمشق ادامه می‌دهند.

به گزارش سانا، نیرو‌های ارتش این کشور پس از درگیری با گروه‌های تروریستی بر شهرک «المحمدیه» در غرب منطقه بیت نایم مسلط شدند.

ارتش سوریه به همراه نیرو‌های متحد خود توانسته است در جریان هشت روز عملیات در غوطه شرقی، حدود ۳۸ کیلومتر مربع را از مجموع مساحت مناطق تحت اشغال تروریست‌ها آزاد کند.

ارتش سوریه از زمان آغاز عملیات کنونی خود حدود ۳۸ کیلومتر مربع را از مجموع مساحت مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در غوطه که مجموعا حدود ۱۰۵ کیلومتر مربع است، آزاد کرده است. بدین ترتیب نیرو‌های مقاومت کنترل ۳۶% از این منطقه را در دست خود گرفته‌اند.

نیرو‌های سوری که از سمت شرق غوطه شرقی در حال پیشروی هستند، با همرزمان خود که در غرب و در اداره حمل و نقل «حرستا» مستقر هستند، سه کیلومتر فاصله دارند.

بدین ترتیب، اگر نیرو‌های مقاومت در این محور با هم تلاقی پیدا کنند، غوطه شرقی به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود: در بخش شمالی شهر‌های دوما و حرستا و در بخش جنوبی مهمترین شهر آن «عربین» است و محله «جوبر» در آن قرار دارد.

گروه‌های تروریستی از سال ۲۰۱۲ غوطه شرقی را در اشغال خود دارند که مهمترین آنان عبارتند از:

نخست، جیش الاسلام که شهر دوما را مرکز خود قرار داده است. دوم، فیلق الرحمن که به همراه جبهه النصره مناطق گسترده‌ای از مرکز غوطه از جمله حموریة، عربین و جوبر را در اشغال خود دارند. سوم، احرار الشام که حرستا را به عنوان مرکز خود انتخاب کرده است.

نیرو‌های مقاومت از یکشنبه (۶ دیماه) عملیات گسترده خود را برای پاکسازی منطقه مهم غوطه شرقی آغاز کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا