پلیس راننده‌های قانون مدار را به جام جهانی می‌فرستد

به گزارش بصیرنیوز،سردار حسین رحیمی در همایش مدیران و فرماندهان پلیس راهور با اشاره به ترافیک این روزهای تهران گفت: این روزها شاهد افزایش ترافیک به ویژه در بعدازظهرها هستیم.

وی افزود: بر اساس آمارها ترافیک بعدازظهر تهران تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

کلیه واحدهای صنفی تا یک بامداد باز هستند

وی ادامه داد: تلاش ما این است که ترافیک تهران را کاهش دهیم. این ترافیک اکنون از ۱۰ شب هم گذشته است.

سردار رحیمی گفت: یکی از راهکارها این است که بر اساس مجوز اماکن عمومی کلیه واحدهای صنفی تا ساعت یک بامداد باز هستند و شهروندان می توانند تا یک بامداد خرید کنند.

وی با بیان اینکه این طرح از دیروز آغاز شده است، گفت: البته طلافروشی ها از این قاعده مستثنی هستند.

بیشتر بخوانید:

واکنش رییس‌ پلیس تهران به برخورد یک مامور با دختر کشف‌حجاب‌ کرده

خودروهای تهران ۵ برابر ظرفیت خیابان هاست

رئیس پلیس پایتخت در ادامه با بیان اینکه میزان خودروهای موجود در تهران ۴ تا ۵ برابر ظرفیت خیابان هاست، گفت:  همین عامل باعث شده ما شاهد پیک ترافیک در صبحگاه و شامگاه باشیم.

وی گفت: این ترافیک با مدیریت و تلاش پلیس راهور و همکاری خوب مردم و رعایت قوانین می تواند روانتر شود.

سردار رحیمی به برخی علل افزایش ترافیک اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین علل آن خرابی خودروها به ویژه خودروهای سنگین است.

وی تصریح کرد: رتبه دوم در تشدید ترافیک، تصادفاتی است که صورت می گیرد و  متاسفانه بسیاری از افرادی که حتی تصادفات جزیی دارند خودروی خود را کنار نمی زنند و این باعث تشدید ترافیک می شود.

وی افزود: مراسمات مختلف در تهران به ویژه مراسم ملی، نشست آسفالت و برف و باران از دیگر عوامل هستند.

آماده باش ۷۰ درصدی پلیس از ساعت دو بعدازظهر

سردار رحیمی با اشاره به روزهای پایانی سال گفت: تلاش ما این است که طرح های ویژه ترافیکی را در نقاط مختلف شهر داشته باشیم.

وی گفت: همکاران ما از ساعت ۲ بعدازظهر با آماده باش ۷۰ درصدی آماده خدمات رسانی هستند و تمام مراکز پرتردد در کنترل پلیس است.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: ما برای روزهای پنجشنبه و جمعه پایان سال هم برنامه ریزی مفصلی کرده ایم و هزاران نفر از همکاران ما آماده خدمات رسانی به ویژه در بهشت زهرا (س) هستند.

برخورد قاطع پلیس با متخلفان در چهارشنبه سوری

سردار رحیمی گفت: ما چهارشنبه پایان سال را پیش رو داریم، تمام مراکز عمده فروش مواد خطرناک تحت کنترل و پوشش ما هستند و به همه تذکرات لازم را داده ایم.

وی گفت: پلیس در این زمینه برخورد قاطع و قانونی خواهد و واحدهای صنفی متخلف پلمب خواهد شد.

رئیس پلیس پایتخت افزود: در چهارشنبه آخر سال پلیس از ساعت ۳ بعدازظهر در آماده باش صددرصد است. انتظار ما این است که والدین مدیریت کودکان و کنترل آنها را بر عهده بگیرند تا عید نوروز بدی را سپری نکنند.

وی افزود: ۹ انبار بزرگ مواد محترقه تاکنون ضبط و کشف شده است.

دستگیری ۵ مامورنما

سردار رحیمی گفت: در شش ماهه گذشته ۵ نفر را که در قالب ماموران راهنمایی و رانندگی اقدام به اخاذی می کردند را دستگیر کردیم.

وی گفت: آخرین نمونه آن امروز دستگیر شده است. این افراد در پوشش ماموران نیروی انتظامی از مردم اخاذی می کردند از مردم می خواهیم در مواجهه با ماموران کارت شناسایی از آنها مطالبه کنند.

رانندگان قانونمند را به جام جهانی می فرستیم

سردار رحیمی به هماهنگی بانک ملی و پلیس راهور اشاره و تصریح کرد: با هزینه پلیس بانک ملی قرار است برای تشویق رانندگان قانونمدار چند نفر از این رانندگان را برای  شرکت در مسابقات جام جهانی معرفی شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا