رایزنی‌های جابری‌انصاری در ژنو

به گزارش بصیرنیوز،جابری‌انصاری و روسای هیات‌های اعزامی روسیه و ترکیه و دی‌میستورا امروز در ژنو ضمن رایزنی درباره آخرین تحولات سوریه بر ادامه این گفت‌وگو‌های چهارجانبه و تحکیم ارتباط سازنده بین روند‌های آستانه و ژنو تاکید کردند.

حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات بین المللی صلح سوریه که در ادامه سفر خود به سوریه و دیدار و رایزنی با مسئولان بلند پایه این کشور، دیروز وارد ژنو شد، امروز (سه شنبه) پانزدهم اسفند ٩٦ با الکساندر ورشینین و سدات اونال روسای هیات‌های اعزامی روسیه و ترکیه (شرکای ایران در روند آستانه) و استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار‌ها که بصورت پی در پی و در قالب دو، سه و چهارجانبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ عصر امروز برگزار شد پیرامون روند اعاده صلح و آرامش به سوریه، پی گیری نتایج کنگره گفتگوی ملی سوریه در سوچی و برنامه نشست آتی آستانه که قرار است در سطح وزرای خارجه سه کشور ضامن برگزار شود، بحث و تبادل نظر شد.

هیات‌های سه کشور ضامن روند آستانه و نماینده دبیرکل سازمان ملل همچنین توافق کردند این گفت‌وگو‌های چهارجانبه با هدف پیگیری نتایج روند آستانه و مصوبات کنگره گفتگوی ملی سوریه در سوچی و تحکیم ارتباط سازنده بین روند‌های آستانه و ژنو ادامه یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا