آماده‌باش نوروزی نیرو‌های یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها

به گزارش بصیرنیوز،

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: ۳۰۰۰ تیم گشت و مراقبتی یگان حفاظت این سازمان از ۲۵ اسفندماه در حالت آماده باش قرار می‌گیرند.
سرهنگ قاسم سبزعلی  اظهار کرد: هر سال در ایام نوروز با توجه به تعطیلی ادارات برخی تخلفات در عرصه‌های منابع طبیعی افزایش پیدا می‌کند. از این رو نیرو‌های یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در این ایام آماده باش هستند.

وی با اشاره به اینکه سازمان جنگل‌ها با دستگاه‌های قضایی تعاملاتی جهت آماده بودن برای برخورد با متخلفان کرده است، تصریح کرد: نیروی انتظامی نیز آمادگی خود را در این راستا اعلام کرده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با تأکید بر مشارکت‌های مردمی و همیاران طبیعت در نگهداری از منابع طبیعی گفت: ما در سطح کشور بیش از ۲۰۰ هزار همیار طبیعت داریم که برای این‌ها برنامه‌های آموزشی برگزار کردیم و آماده هستند که در ایام نوروز با ما همراهی کنند همچنین سامانه ۱۵۰۴ نیز به صورت شبانهروزی فعال است تا بتوانیم از این طریق به تخلفات حوزه منابع طبیعی که مردم به ما گزارش می‌کنند در حداقل زمان ممکن رسیدگی کنیم.

سرهنگ سبزعلی افزود: امیدواریم بتوانیم فضایی را فراهم کنیم تا مردم علاوه بر استفاده از فضای طبیعی کشور حداقل خسارت ممکن را به آن وارد کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه همه ساله خسارات بسیار جدی در زمان حضور گردشگران به عرصه‌های منابع طبیعی وارد می‌شود، تصریح کرد: به صورت میانگین سالانه ۱۵ هزار هکتار حریق در جنگل‌ها و مراتع رخ می‌دهد که عامل ۹۵ درصد از این حریق‌ها انسانی است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در پایان با اشاره به اینکه با همیاری و همکاری می‌توانیم خسارت به عرصه‌های طبیعی کشور را به حداقل برسانیم، گفت: با توجه به افزایش دما، کاهش رطوبت و قرارگیری کشور ما در کمربند خشک و نیمه خشک نیاز جدی به منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع داریم و اگر این سرمایه‌های طبیعی را از دست دهیم جایگزین کردن آن‌ها سخت و حتی امکان ناپذیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا