۷۰ درصد جامعه روستایی مازندران فاقد پوشش بیمه اجتماعی هستند

به گزارش بصیرنیوز،

محمد ابراهیمی در گفت‌وگویی با بیان اینکه تمامی کشاورزان، روستاییان، عشایر، شاغلان فصلی و زنان خانه‌دار و رانندگان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت می‌توانند عضو صندوق شوند تا از مزایایی همانند بازنشستگی، از کارافتادگی، انتقال سوابق و مستمری بازماندگان بهره ببرند، اظهار کرد: هدف این صندوق تحت پوشش قراردادن روستاییانی است که فاقد پوشش تامین اجتماعی هستند تا بتوانند پس از پرداخت مستمری بازنشستگی و رسیدن به سابقه ۱۵ سال پرداخت سالیانه حق بیمه همانند کارمندان بازنشسته یا دیگر بازنشستگان مستمری دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه حق بیمه یک ساله برای مشمولین این صندوق در سال جاری از ۲۱۰ هزار تومان تا ۴۸۰ هزار تومان است، تصریح کرد: اگر مشمول در این مدت از کارافتاده کلی شود و این موضوع به تایید کمیسیون پزشکی نیز برسد حقوق بازنشستگی به وی تعلق خواهد گرفت.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مازندران افزود: در صورت فوت مشمول هم به خانواده شخص مستمری فوتی پرداخت می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه جامعه هدف روستایی در مازندران ۴۶۱ هزار خانوار است که تا به حال ۷۵ هزار سرپرست خانوار زیرپوشش قرار گرفتند، افزود: ۱۰ هزار و ۶۰۰ روستایی در شهرستان آمل تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دارند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه از ۴۰ هزار خانوار روستایی در آمل که فاقد پوشش بیمه اجتماعی هستند ۱۰ هزار و ۶۷۱ نفر تحت پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دارند، اظهار کرد: تا به حال جامعه هدف خود را به ۲۸ درصد رسانده‌ایم و ۷۲ درصد جمعیت روستایی در آمل فاقد پوشش بیمه اجتماعی هستند که با تشکیل جلسات در شهرستان و هماهنگی با ادارات به دنبال پوشش بقیه این جمعیت هستیم.

وی بزرگ‌ترین دغدغه این صندوق را عدم آگاهی بیمه شدگان از مزایا و شرایط دانست و افزود: بیمه بحثی تخصصی است و عدم اطلاع در جامعه روستایی دغدغه است که در این راستا ۳ میلیون بروشور و کاتالوگ در استان مازندران پخش شده و ۲۸۰ مورد برنامه‌های تبلیغاتی در صداوسیما در جهت آگاهی هرچه بیشتر روستاییان پخش شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران هدف از برگزاری جلسات با دهیاران را افزایش آگاهی بیمه‌ای روستاییان عنوان و اظهار کرد: در شهرستان‌های مختلف حاضر می‌شویم و با دهیاران جلسات مختلفی برگزار می‌کنیم تا آنها با آگاهی کامل به سوال روستاییان پاسخ دهند.

این مسئول با اشاره به حضور ۱۰۵ کارگزار در مازندران تاکید کرد: ۱۰ هزار مشمول تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان مازندران در شهرستان آمل حاصل فعالیت ۱۲ کارگزار است که این کارگزاران نمایندگان صندوق در شهرستان آمل بوده و این صندوق در شهرستان‌ها اداره مستقر ندارد.

ابراهیمی درباره بازنشستگی پیش از موعد گفت: در سال جاری مجلس شورای اسلامی قانونی مصوب کرد که افرادی که ۱۰ سال سابقه پرداخت دارند و سن انها به ۷۰ سال رسیده می‌توانند درخواست بازنشستگی پیش از موعد بدهند.

وی با اشاره به بازنشستگی پیش از موعد ۲۴۴ نفر در آمل ادامه داد: پرونده بیمه شدگان دیگر نیز در دست بررسی است تا بازنشستگی پیش از موعد خود را دریافت کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر مازندران اظهار کرد: در بازنشستگی پیش از موعد شخص به اندازه پرداخت سالانه خود به تعداد ۱۰ نوبت پرداخت حق بیمه، حقوق را دریافت می‌کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در سطح استان مازندران ۷۰ درصد جامعه روستایی فاقد پوشش بیمه اجتماعی هستند، تصریح کرد: این میزان پوشش بیمه درمانی روستایی دارند اما پوشش بیمه اجتماعی شامل حقوق بازنشستگی و دیگر مزایا را برخوردار نیستند.

ابراهیمی در پایان گفت: مستمری‌بگیرهای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در حقوق این ماه خود عیدی هم دریافت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا