پوتین: برای قدرت‌نمایی به دولت سوریه کمک نکردیم

به گزارش بصیرنیوز، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه درباره حضور نظامی این کشور در سوریه توضیح داد و گفت که هدفش، قدرت‌نمایی نبوده است.

به نوشته اینترفکس، پوتین در یک فیلم به نام «نظم جهانی ۲۰۱۸» می‌گوید مسکو با هدف جلوگیری از ایجاد یک کانون تروریستی عظیم در سوریه و «یک افغانستان دیگر» در حمایت از دولت سوریه، علیه تروریست‌ها وارد عمل شده است.

وی گفت: «ما تصمیم درباره سوریه را به این خاطر نگرفتیم که می‌خواستیم قدرت‌نمایی کنیم و به همه نمایش بدهیم که چقدر قاطع هستیم. خیر؛ ما بر اساس اطلاعات واقعی که در دست داشتیم و باعث نگرانی‌مان می‌شد عمل کردیم.»

بیشتر بخوانید:

شروط پوتین برای حمله «اتمی» به آمریکا

پوتین: تحریم‌های آمریکا نشان از ضعف است

پوتین گفت در میان گروه‌های تروریستی فعال در سوریه ۲۵۰۰ تبعه روس حضور داشتند و ۴۵۰۰ نفر از آنها هم اهل کشورهای آسیای مرکزی بودند که با روسیه، قرارداد سفر بدون روادید دارند.

او گفت: «فروپاشی دولت‌مداری سوریه، باعث پدیدآیی یک کانون تروریستی می‌شد که برای چندین دهه دوام پیدا می‌کرد. اینکه یک افغانستان دیگر بیخ گوشمان داشته باشیم خوشایند کسی نیست.»

رئیس‌جمهور روسیه اضافه کرد: «اگر ما کاری که انجام دادیم را انجام نمی‌دادیم، یعنی اگر به تروریست‌ها در سوریه ضربه وارد نمی‌کردیم و آنها را نمی‌کشتیم و ساختارهای قدرت در آن سرزمین را برقرار نمی‌کردیم، تبعات شدیدتری در انتظارمان بود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا