چند عیدی برای مسافران نوروزی

به گزارش بصیرنیوز،علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تشریح تسهیلات عیدانه به مردم و علی الخصوص مسافران نوروزی به بیان چند عیدی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداخت و اظهار داشت: در حوزه عیدی ایام نوروز ما ۵ محور را در حوزه گردشگری امسال برنامه‌ریزی کردیم که یکی از مهمترین برنامه‌های ویژه ما در افزایش کیفیت خدمات سفر است.

بیشتر بخوانید:

آیا ستاره هتل‌های ایران واقعی است؟

وی ادامه داد: یکی دیگر یک سامانه شکایات داشتیم ۰۹۶۲۹ که تلفنی بود و تبدیل کردیم به یک اپلیکیشن هوشمند که بازخورد می‌دهد یعنی بلافاصله که شکایت را ثبت می‌کنید این شکایت در قالب یک پیامک به شما اعلام می‌شود که ثبت شد و مراحل آن هم دائم اعلام می‌شود و حال این شکایات بلافاصله می‌رود روی کارتابل رئیس ستاد سفر استانی که شکایت انجام شده و این مسئله می‌رود روی میز استاندار و استاندار متوجه می‌شود از این ۱۹ دستگاهی که دارند در مقوله سفر هر استان فعالیت می‌کنند شکایت برای کیست و پیگیری می‌شود و مردم نیز احساس خواهند کرد که شکایت‌شان پیگیری شده و شنیده می‌شود و پاسخ نیز داده می‌شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه تسهیلات عید عنوان کرد: همچنین راه‌اندازی کمپ‌های بین‌راهی به‌عنوان استراحتگاه در مسیرهای کم‌خطر خواهیم داشت تا در کاهش تصادفات هم نقش ایفاء کنیم.

بیشتر بخوانید:

قیمت بلیت‌های نوروزی اتوبوس افزایش می‌یابد؟

مونسان تصریح کرد: همچنین سامانه سفور را راه‌اندازی می‌کنیم که یک درگاهی است برای همه خدماتی که در حوزه گردشگری در حال اتفاق است، مثلاً در حوزه هتل، بلیت و … می‌روید در سفور و همه این بخش‌های خدمات دهنده وجود دارند، هم رقابتی می‌شود برای پایین آوردن قیمت‌ها و هم ما می‌توانیم نظارت کنیم که آنجا چه دارد می‌گذرد و روی قیمت هم می‌توانیم نظارت کنیم.

وی ادامه داد: برنامه‌های ویژه‌ای نیز برای کاهش هزینه‌های سفر داریم که امسال بلیت قطار و هواپیما افزایش پیدا نخواهد کرد. همچنین بلیت هتل‌ها افزایش قیمت نخواهد داشت و در خیلی استانها کاهش قیمت هم خواهیم داشت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: همچنین تخفیف ویژه رستوران‌ها و مراکز پذیرایی را خواهیم داشت، در این راستای تخفیف مجتمع‌ها و بازارهایی با ما همکاری کردند و در جشنواره عیدانه گردشگری حضور پیدا کردند و کاهش قیمت دارند که همین اکنون نیز در خیلی از بازارها می‌توانید این مسئله را ببینید.

مونسان خاطرنشان کرد: برنامه ویژه‌ای نیز داریم برای افزایش شادی و نشاط که آقای رییس جمهور امسال خیلی تأکید داشتند که فضای امیدبخش، شادی و نشاط‌آور تزریق شود تا مردم در ایام عید، فضای بانشاط ببینند که در همه ادارات کل ما نیز یک بودجه ویژه‌ای برایشان لحاظ شده است که بتوانند برنامه‌های مفرح و شادی را داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا