تاکید بعیدی‌نژاد بر نقض برجام توسط آمریکا

به گزارش بصیرنیوز، سفیر ایران در انگلیس در یک مصاحبه با رسانه ژاپنی بر«نقض‌های مکرر برجام» توسط آمریکا تاکید کرد.

حمید بعیدی‌نژاد در مصاحبه با «کیودو» گفت: « آمریکا مرتب در حال نقض برجام است و این مایه نگرانی ایران است. در نتیجه ما این موضوع را در وین مطرح خواهیم کرد».

اشاره سفیر ایران در انگلیس به نشست  معاونان وزرای خارجه امضاکنندگان توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ است که قرار است ۱۶ مارس در وین برگزار شود.

این رسانه ژاپنی از سفیر ایران در لندن سوالی درباره «اختلاف نظرها» بین تهران و اتحادیه اروپا درباره مسائلی از قبیل برنامه موشک بالستیک ایران پرسید.

بعیدی نژاد در جواب گفت: «آنچه که ما(ایران) موافقت کرده‌ایم، توافق هسته‌ای بوده که هیچ ارتباطی با دیگر موضوعات ندارد».

بیشتر بخوانید:

شبی که آمریکا شکست سنگینی خورد

خبر دردناک بعیدی نژاد و هشدار به مردم ایران

خبرنگار «کیودو» از نشست ۱۵ مارس کشورهای اروپایی با نمایندگان آمریکایی در برلین سوال کرد؛ نشستی که پیشتر اعلام شده بود موضوع اصلی آن برجام خواهد بود و یک روز قبل از نشست مشترک ایران و گروه ۱+۵ در وین برگزار خواهد شد.

سفیر ایران در انگلیس گفت: «دستورکار نشست برلین، آمادگی برای یک مذاکرات دیگر درباره موضوعات منطقه‌ای یا موشکی ایران نیست. به ما اطمینان داده شده که موضع بریتانیا در نشست برلین، ترغیب آمریکا به تداوم تبعیت از توافق(برجام) خواه بود».

او افزود: «بریتانیا به ما اعلام کرده که آنها گفت‌وگوی بسیار صریحی با آمریکا خواهند داشت و از دولت ترامپ پایبندی به تعهدات برجامی‌شان را انتظار خواهند داشت».

سرنوشت «نازنین زاغری راتکلیف»، یک محکوم امنیتی در ایران، در بخش دیگری از این مصاحبه از سفیر ایران سوال شد.

این شهروند ایرانی-انگلیسی که به عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد، فرودین‌ماه سال ۱۳۹۵ در تهران دستگیر شد و در دادگاه به ۵ سال حبس محکوم شد.

بعیدی نژاد، پرونده این محکوم امنیتی را «پیچیده» خواند و البته تاکید کرد که قوه قضائیه به صورت مثبتی در حال نگاه کردن به این پرونده از منظر انسان‌دوستانه است.

در گزارش «کیودو» آمده است: «بعیدی‌نژاد افزود همچنین افزود تاریخی برای آزاد شدن(نازنین زاغری راتکلیف) تعیین نشده است».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا