چرا نوبخت خریداران اتوبوس سوار را دلیل تنش ارزی می‌داند؟

به گزارش بصیرنیوز، روزگذشته نوبخت سخنگوی محترم دولت علت تنش ارزی را به افرادی که با اتوبوس به صف آورده می شوند ارجاع دادند. جهت یادآوری به تیم سه نفره اقتصادی دولت، تمام عوامل موثر بر تنش ارزی از قبل هم مشخص و هم قابل پیش بینی بوده است.

بیشتر بخوانید:

معامله دلار شغل دوم برخی کارمندان

نقش مصاحبه‌های داخلی در افزایش نرخ ارز

۱️-فرایند ایجاد مالیات بر ارزش افزوده دبی از ۲۰۱۶آغاز  و همچنین فرایند ثبت نام آن از اکتبر ۲۰۱۷ آغاز شده بود و این که شکل اجرای آن برای صرافی‌های مجاز و غیر مجاز تقریبا چطور است، قطعا از دسامبر ۲۰۱۷ مشخص بود و در این مدت  خوشبین بودید.

۲-چالش نقل و انتقال ارزی در چین مشکل امروز نیست و چنان که مطلعید طلیعه آن از زمستان ۹۵ آغاز شد و در این یکسال آن چه تیم اقتصادی دولت برای حل مشکل کرد تقریبا” هیچ” بود.

۳-از زمستان ۹۵ تغییر ادبیات سیاسی اروپا و امریکا مشخص بود و  به جای آن که با افزایش هموار و کنترل شده و جزئی در طَی زمان از شدت تقاضای مصرفی در لحظه تنش بکاهید، یک سال تمام را به کم عملی گذراندید.

۴-علیرغم آن که ابعاد، حجم و شدت تحریم کاتسا از تابستان مشخص بود همه‌ی هم و غم برخی در تیم اقتصادی دولت انکار اهمیت آن بود تا امروز که فهمیده‌اید خبری هست و دوان شده اید.

سوالی که ایجاد شده این است که کل نقشه ارزی را ظرف یک سال گذشته “شخم” زده اند، حالا بعد از این همه  روزمرگی و انکار تازه علت موضوع را به خریداران اتوبوس سوار ارجاع می‌دهید؟ تنش ارزی فعلی راه درمان دارد اما با این حجم از کم عملی در اقتصاد، بهترین راه‌ها هم عمل نمی‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا