سوپرجت‌های روسی در راه آسمان ایران

به گزارش بصیرنیوز،وزیر انرژی روسیه از توافق مسکو و تهران برای ورود هواپیما‌های «سوخو سوپرجت ۱۰۰» به ناوگان حمل و نقل هوایی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه گفت، مسکو و تهران درباره تحویل هواپیما‌های «سوخو سوپرجت ۱۰۰» به جمهوری اسلامی گفت‌وگو کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، وزیر انرژی روسیه در گفت‌وگو با شبکه «روسیا ۲۴» تأکید کرد: «ما درباره امکان خرید سوخو سوپرجت-۱۰۰ توسط شرکای ایرانی مان گفت‌وگو کردیم و طرحی برای چگونگی انجام این کار تدوین کرده‌ایم».

این وزیر روس افزود، طرف‌های ایرانی و روسی توافق کرده‌اند که وسایل حمل و نقل مختلفی ساخت روسیه به ایران منتقل شود.

بیشتر بخوانید:
“شو” سوپرجت روسی در تهران
عکس/ سوپر جت روسی در ایران

وی در این رابطه گفت: «امروز ما درباره تحویل واگن‌های مسافربری ریلی گفت‌وگو کردیم. ما قبلا ۱۲۰۰ واگن را تحویل داده‌ایم و در نظر داریم در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز ۳ هزار واگن دیگر به این ناوگان بیفزاییم».

وزیر انرژی روسیه همچنین اعلام کرد که در این نشست با حضور مقامات دولتی دو کشور درباره فروش بیشتر اتوبوس‌های ساخت روسیه و نیز ناوگان‌های حمل و نقل تولید شده توسط کارخانجات خودروسازی «کاماز» و «اواز» روسیه گفت‌وگو‌هایی انجام داده‌اند.

هواپیما‌های مسافربری «سوپرجت ۱۰۰» یک هواپیمای دو موتوره است با حدود ۱۱۰ صندلی که تولید آن از سال ۲۰۰۰ میلادی آغاز شد و پرواز اولیه این هواپیما در تاریخ ۱۹ می‌سال ۲۰۰۸ انجام شده است.

نخستین پرواز مسافربری این هواپیما در تاریخ ۲۱ آوریل ۲۰۱۱ در مسیر ایروان به مسکو انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا