بیانیه ضد ایرانی کمیته چهار جانبه عربی

به گزارش بصیرنیوز، کمیته موسوم به چهارجانبه عربی امروز طی نشستی، بیانیه‌ای ضد ایرانی صادر کرد که در آن ادعا‌های بی اساسی مطرح شده است.

به گزارش الیوم السابع، کمیته چهارجانبه عربی آنچه دخالت‌های ایران در امور داخلی کشور‌های نامیده شده را محکوم و مدعی شده است که مواضع برخی مسئولان ایرانی ضد کشور‌های عربی مورد انزجار است.

در بیانیه پایانی کمیته چهار جانبه عربی (کمیته چهار جانبه عربی یک سال پیش تشکیل شد و وزرای خارجه امارات، بحرین، عربستان، مصر و دبیرکل اتحادیه عرب آن را تشکیل می‌دهند) که به ریاست امارات در مقر اتحادیه عرب برگزار شد، ادعا شده است: نگران اقدامات ایران در کشور‌های عربی و حمایت از شبه نظامیان در برخی کشور‌های و بی ثباتی در منطقه که تهدید کننده امنیت عربی است و حل و فصل بحران‌ها را از طریق مسالمت آمیز به خطر می‌اندازد، هستیم. ادامه حمایت ایران از اقدامات تروریستی و خرابکارانه در کشور‌های عربی از جمله ادامه شلیک موشک بالستیک از اراضی یمن به عربستان محکوم و نقض قطعنامه ۶۲۱۶ است. از اقدامات عربستان و بحرین ضد اقدامات خرابکارانه حمایت می‌کنیم.

این بیانیه همچنین آنچه دخالت‌های ایران در امور داخلی بحرین خوانده شده را محکوم و از اقدامات آل خلیفه حمایت کرده است.

کمیته چهار جانبه عربی همچنین از عدم پایبندی ایران به برجام و اینکه توافق هسته‌ای بتواند مانع از دست یابی ایران به سلاح هسته‌ای در آینده شود به ویژه با توجه به آنچه سیاست‌های خصمانه ایران در منطقه خوانده شده است، ابراز نگرانی کرد!

در بیانیه پایانی همچنین ادامه فعالیت‌های موشک‌های بالستیک ایران و آنچه شلیک موشک‌های ساخت ایران از سوی حوثی‌ها به عربستان خوانده شده، محکوم شده است.

کمیته چهارجانبه عربی بر ضرورت پایبندی ایران به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت درباره برنامه موشکی و آنچه به کار بستن سازوکاری در زمینه بازرسی و نظارت و اعمال سریع و فعال تحریم در صورت نقض توافق از سوی ایران و اهمیت پیوستن ایران به همه منشور‌های سلامت هسته‌ای و توجه ایران به مشکلات زیست محیطی منطقه و آنچه قطعنامه مذکور درباره عدم آزمایش موشک‌های بالستیک و توسعه آن به موشک‌های میان برد و قابل حمل کلاهک هسته‌ای تاکید کرده است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا