استعفای معاون اقتصادی ترامپ قیمت نفت را کاهش داد

به گزارش بصیرنیوز،قیمت نفت با استعفای ترامپ که نشانه عدم موفقیت وی در متقاعد کردن واشنگتن برای افزایش ندادن تعرفه‌های واردات فولاد و آلومینیوم است، کاهش یافت.

به گزارش رویترز، با تشدید نگرانی‌ها در مورد برنامه‌های واشنگتن برای اعمال تعرفه بر واردات فولاد که می‌تواند جنگ تجاری را ایجاد کند، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

همچنین افزایش تولید نفت آمریکا و ذخایر نفت این کشور نیز از دیگر عوامل کاهش قیمت بوده است. قرار است آمریکا امسال بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت جهان شود که این امر کاهش تولید اوپک و روسیه را تهدید می‌کند.

استفان برناک، تحلیلگر بازار گفت: «افزایش تولید نفت آمریکا با افزایش ذخایر داخلی نفت این کشور همگی سبب روند کاهشی قیمت شد.»

هر بشکه نفت برنت با ۱۴ سنت کاهش ۶۵.۶۵ فروخته شد درحالی‌که نفت خام آمریکا با ۲۱ سنت کاهش ۶۲.۳۹ دلار معامله شد.

قیمت نفت با تضعیف بازار‌های مالی پس از استعفای گری کوهن، مشاور اقتصادی ترامپ کاهش یافت. وی در مخالفت با بالا بردن تعرفه‌های گمرکی فولاد و آلومینیوم در این کشور از سمت خود استعفا کرد؛ وی یکی از حامیان کلیدی تجارت آزاد در دولت آمریکا بود.

اولیور جاکوب، تحلیلگر بازار نفت گفت: «با اعلام استعفای کوهن، ارزش بازار آتی اس‌اند پی کاهش یافت و قیمت نفت نیز کاهش یافت.»

اتحادیه اروپا و چین اعلام کرده‌اند که چنین تعرفه‌هایی می‌تواند به اقدام تلافی‌جویانه منجر شود و یک جنگ تجاری در جهان ایجاد کند که به رشد اقتصادی و مصرف نفت خسارت می‌زند.

همچنین یک افزایش در ذخایر نفت خام آمریکا نیز بر احساس حاکم بر بازار تاثیر گذاشت و آن را کاهشی کرد. هرچند که افزایش ذخایر نفت در این وقت سال رویه معمول است، زیرا پالایشگاه‌ها اغلب برای تعمیرات تعطیل می‌شوند.

آمار‌های امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت در هفته گذشته ۵.۶۶۱ میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۲۶.۸۸۰ میلیون بشکه رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا