امروز : جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
تاریخ : ۱۳۹۶/۱۲/۱۸ - ۲۱:۲۶ ذخیره فایل ارسال به دوستان

نمونه برنامه غذایی صحیح برای کودکان ۲ تا ۸ ساله

امکان خطر خفگی برای کودکان زیر ۳ سال، هویج یا سایر سبزی‌ها را برای مدتی کوتاه در مایکروویو بپزید تا آن‌ها را برای کودکان نوپای کوچکتر نرم کنید.)

به گزارش بصیرنیوز،

تغذیه کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است.به نقل از زندگی آنلاین والدین باید از تمام گروه‌ها در برنامه غذایی کودکان استفاده نمایند. در اینجا نمونه برنامه غذایی برای کودکان ۲ تا ۸ ساله آورده شده است.

صبحانه
– نصف تا یک چهارم لیوان آب میوه ۱۰۰ درصد

– نصف تا یک عدد تخم‌مرغ (یا ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی، ۱۵ تا ۳۰ گرم پنیر) ½ تا ۱ برش نان غله کامل

– نصف تا یک لیوان شیر

– میان وعده صبح

– نصف قاشق کره بادام زمینی طبیعی و ژله بر روی نان گندم کامل یا ۳ تا ۴ کراکر غله کامل با ۱۵ تا ۳۰ گرم پنیر، ساندویچ کنید.

ناهار

– ۳۰ تا ۶۰ گرم گوشت گاو، بوقلمون، ماهی خردشده یا خمیر سویا

– ¼ تا ½ لیوان سبزی با ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون

– ¼ تا ½ لیوان سیب‌زمینی، برنج یا ماکارونی

– ¼ تا ½ لیوان میوه یا ½ تا ۱ قطعه میوه

نصف تا یک لیوان ماست ۱ درصد چربی

میان وعده عصرانه

نصف لیوان شیر یا ماست ساده با ¼ تا ½ لیوان میوه یا ۲ قاشق غذاخوری تکه‌های سبزی (تذکر: امکان خطر خفگی برای کودکان زیر ۳ سال، هویج یا سایر سبزی‌ها را برای مدتی کوتاه در مایکروویو بپزید تا آن‌ها را برای کودکان نوپای کوچکتر نرم کنید.)

شام

-۳۰ تا ۶۰ گرم گوشت، بوقلمون، ماهی، یا خمیر سویا

– ¼ تا ½ لیوان سبزی‌های سبز تیره یا زرد، ۱ اونس پنیر بپاشید

– ¼ تا ½ لیوان نان غله کامل، سیب‌زمینی، برنج، یا ماکارونی

– ¼ تا ½ لیوان میوه

– نصف تا یک لیوان شیر بدون چربی یا ۱ درصد چربی

– میان وعده پس از شام

نصف ساندویچ پنیر بوداده با نان گندم کامل یا ¼ تا ½ لیوان پودینگ کم چربی یا ½ تا ۱ لیوان شیر بدون چربی یا ۱ درصد چربی

ارسال دیدگاه

photo_2016-05-31_13-37-56

photo_2016-06-02_15-16-08

photo_2016-06-02_15-16-04

1

gorban-1

news