با این ۸ عادت ساده صبحگاهی قبل از عید شکم‌تان را تخت کنید

به گزارش بصیرنیوز،

بشیر قلی زاده سرچشمه: مهم نیست که حتما برای کاهش وزن از یک رژیم غذایی بسیار سخت پیروی کنید؛ اگر قصد دارید به صورت عادی و بدون زحمت زیاد، وزن کم کنید باید یکسری از عادت‌های روزانه خود را تغییر دهید و در حقیقت شما با ایجاد یکسری تغییرات کوچک در برنامه صبحانه خود می‌توانید به این مهم دست یابید. در ادامه این مطلب شما را با ۸ عادتی که باید در هنگام صبحانه خوردن آن‌ها را انجام دهید، آشنا می‌کنیم تا با پیروی از آن بتوانید تا قبل از عید راحت‌تر وزن کم کنید.
همان طور که می‌دانید صبحانه اصلی‌ترین وعده غذایی است که باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. آن چه که در هنگام مصرف صبحانه میل می‌کنید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ جالب است، بدانید با خوردن مواد پروتئینی بیشتر در هنگام صبحانه می‌توانید زمان قابل توجه‌ای را دیگر به غذا نیاز نداشته باشید. این عدم نیاز به وعده غذایی پس از مصرف صبحانه به شما کمک می‌کند تا دیرتر به سراغ غذا بروید. از این رو در دراز مدت با کاهش وزن روبه‌رو خواهید شد.

خوردن موادغذایی سرشار از پروتئین راهی برای کاهش وزن

محققین بر روی ۲۰ دختر برنامه غذایی بر پایه پروتئین را اجرا کردند. جالب است که این افراد پس از مدتی با توجه به کاهش میل به غذا در ساعات پس از مصرف صبحانه با کاهش وزن نیز روبه‌رو شدند. نکته جالب توجه در هنگام مصرف مواد پروتئینی در هنگام صبحانه این است که این مواد از ایجاد و انباشت چربی در بدن جلوگیری می‌کنند. همچنین مصرف مواد پروتئینی در هنگام صبحانه باعث کاهش هورمون گرسنگی در بدن می‌شود؛ این امر به نوبه خود برای کاهش وزن بسیار ضروری است. از یاد نبرید مصرف پروتئین خوراکی بیشتر از مصرف انواع کربو هیدارت برای کاهش وزن می‌تواند موثر باشد. چرا که بیشتر افراد در هنگام صبحانه از کربوهیدارات‌ها به عنوان یک وعده غذایی برای صبحانه استفاده می‌کنند و این امر می‌تواند باعث افزایش وزن‌شان شود. برای اینکه بتوانید یک وعده صبحانه سرشار از پروتئین را تجربه کنید، باید از موادی چون؛ مانند تخم مرغ، ماست یونانی، پنیر، آجیل و دانه‌های چیا و حتی مرغ و یا گوشت بدون چربی استفاده کنید.

نوشیدن مقدار زیادی آب

اگر بتوانید صبح خود را با نوشیدن یک الی دو لیوان آب آغاز کنید؛ بی‌شک می‌توانید در مسیر کاهش وزن قدم بردارید. نوشیدن آب می‌تواند به بدن‌تان این امکان را بدهد تا زودتر کالری بسوزاند. مطالعه علمی که در این باره صورت گرفته؛ نشان می‌دهد که نوشیدن ۵۰۰ میلی لیتر آب قادر است تا ۳۰ درصد متابولیسم بدن را افزایش دهد. هر چقدر سوخت ساز بدن بالاتر رود به همان اندازه کالری اضافه بدن می‌سوزد با این تفاسیر شما با نوشیدن آب می‌توانید میزان سوخت و ساز بدنتان را افزایش دهید. اگر شما بتوانید روزانه یک لیتر آب بیشتر مصرف کنید، در دراز مدت با کاهش وزن روبه‌رو خواهید شد. محققان می‌گویند اگر شما تنها از این روش برای کاهش وزن استفاده کنید، بدون هیچ مشکلی بعد از یک سال با ۲ کیلوگرم کاهش وزن روبرو خواهید شد. البته فاکتور‌های زیادی در کاهش وزن نقش دارند، اگر شما بتوانید آن‌ها را نیز در برنامه غذای خود لحاظ کنید، بی‌شک با کاهش وزن بیشتری روبه‌رو خواهید شد که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. شاید برای شما جالب باشد که بدانید برخی افراد با نوشیدن آب میل به غذا خوردن را از دست می‌دهند. این کاهش مصرف غذا در شبانه روز می‌تواند باعث کاهش وزن آن‌ها در دراز مدت شود.

خودتان را وزن کنید

وزن کردن در هنگام صبح، باعث می‌شود تا بهتر بر روی غذا خوردن خود کنترل داشته باشید؛ چرا که اکثر افراد از این که وزن نرمالی نداشته باشند، ناراحت می‌شوند و این عامل می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا غذای کمتری مصرف کنند. به طور مثال یک مطالعه که بر روی ۴۷ نفر صورت گرفت، نشان داد؛ این افراد وقتی از میزان وزن خود باخبر بودند، پس از گذشت ۶ ماه نسبت به افرادی که از وزن خود باخبر نبودند به میزان ۶ کیلوگرم وزن بیشتری را از دست دادند. از این رو دانستن وزن در هنگام صبحانه و یا هر وعده غذایی به شما این امکان را می‌دهد که تا بر میزان مصرف مواد غذایی خود کنترل بیشتری داشته باشید. عکس این قضیه نیز صدق می‌کند؛ معمولا اگر افراد از میزان وزن خود باخبر نباشد، ممکن است در هنگام مصرف مواد غذای افراط داشته باشند. این افراط در مصرف مواد غذایی برابر است با افزایش وزن. به یاد داشته باشید به هیچ عنوان پس از مصرف مواد غذایی خودتان را وزن نکنید؛ چرا که انسان در طول روز وزن متفاوتی را تجربه می‌کند. از این رو وزن کردن قبل از مصرف مواد غذایی باعث نا امیدی شما نمی‌شود.

تمرین ذهن

تمرن دادن ذهن نیز راهی است برای کاهش وزن؛ چرا که ما وقتی تمرکز می‌کنیم و یا به یک موضوع خاص فکر می‌کنیم کالری بیشتری می‌سوزانیم. جالب است بدانید تحقیقی که بین یک گروه صورت گرفت نشان داد؛ کسانی که مطالعه بیشتری دارند، نسبت به افرادی که میزان مطالعه شان کمتر است، وزن بیشتری را در یک بازه زمانی خاص از دست می‌دهند. معمولا کسانی که به مطالعه کردن علاقه دارند، وقت کمتری را برای خوردن انواع تنقلات که یکی از عوامل اصلی در چاق شدن افراد است، صرف می‌کنند. بی‌شک این کم خوری و سوزاندن کالری از طریق فکر کردن و مطالعه می‌تواند نقش بسیار پررنگی در کاهش وزن داشته باشید. یک عامل اصلی در کاهش وزن افرادی که مطالعه زیاد دارند؛ این است که این گونه افراد از معایب چاقی بیشتر باخبر هستند. از این رو کنترل بیشتری بر روی رفتار خود دارند و کمتر در معرض پرخوری و چاقی ناشی از آن هستند.

انجام برخی از فعالیت‌های بدنی

فعالیت بدنی در هنگام صبح آن هم قبل از مصرف صبحانه می‌تواند کالری زیادی از شما بگیرد. ورزش کردن در تمام ساعات روز مفید است، اما این کار قبل از خوردن صبحانه می‌تواند کالری انباشه شده در بدنتان را بسوزاند. این سوزاندن کالری اضافی در بدن می‌تواند در دراز مدت باعث کاهش وزن شود. با این تفاسیر اگر می‌خواهید با ورزش کردن به تناسب اندام برسید، بهتر است این کار را پیش از خوردن صبحانه انجام دهید تا بیشترین سود را از فعالیت بدنی خود داشته باشید. یکی دیگر از مزایای ورزش کردن در هنگام صبج پیش از مصرف صبحانه کاهش قند خون است. این کاهش قند خون برای بیمارات مبتلا به دیابت بسیار مفید است. از این رو به افرادی که دارای بیماری دیابت هستند، توصیه می‌شود؛ زمان ورزش کردن خود را به بعد از خواب و پیش از مصرف صبحانه انتقال دهند تا کنترل بیشتری بر روی قند خون خود داشته باشند.

درست کردن ناهار در منزل

اگر شما از آن دست از افرادی هستید که می‌توانید در وقت ناهار در خانه باشید، بهترین موقعیت را برای کاهش وزن در پیش رو دارید؛ چرا که درست کردن ناهار خود راهی برای کاهش وزن است. البته کسانی که در معرض بخارات غذا قرار می‌گیرند، معمولا اشتهای کمتری برای مصرف غذا دارند. آشپزی و حتی تمیز کردن منزل یک روش عالی برای کم کردن وزن است.

خوابیدن بیشتر

البته خوابیدن زیاد در کل توصیه نمی‌شود، اما افرادی هستند که به محض بیدار شدن، میل به خوردن غذا دارند. این گونه افراد اگر دیر از خواب بیدار شوند، در کل به نفع‌شان خواهد بود. جالب است که بدانید مطالعات اخیر در مورد افرادی که کم می‌خوابند، ثابت کرده است که این گونه افراد غذای بیشتری نسبت به افرادی که به موقع می‌خوابند، مصرف می‌کنند. معمولا افرادی که دیرتر می‌خوابند، گرایش شدید به مواد غذای پر کالری و پر چرب دارند. از این رو با بیدار ماندن مصرف این گونه مواد در آن‌ها بیشتر می‌شود؛ در نتیجه با افزایش وزن روبرو می‌شوند. از گزینه خوابیدن برای کاهش وزن خود بهره ببرید. بهتر است که شب هنگام، کمی زودتر به رختخواب بروید تا کمتر با خوردن انواع تنقلات خودتان را مشغول کنید. از یاد نبرید؛ خوردن تنقلات شیرین و حتی غذاهای پر چرب یکی از عوامل بسیار موثر در ایجاد افزایش وزن در افراد است.

قید ماشین را در هنگام صبح بزنید

اگر شما از آن دست از افرادی هستید که در هنگام صبح با ماشین شخصی سر کار می‌روید؛ بهترین گزینه را برای پیاده روی دارید. فقط کافی است؛ سوئیچ ماشین را کنار بگذارید و از گزینه پیاده روی استفاده کنید. جالب است بدانید، روزانه نیم ساعت پیاده‌روی به شما این امکان را می‌دهد تا در دراز مدت بدون آنکه با زحمت زیادی روبه‌رو شوید، اضافه وزن خود را از دست دهید. البته این گزینه برای افرادی است که بتوانند مسیر محل کار تا خانه را پیاده روی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا