۷ راهکار تضمینی امنیت شغلی

به گزارش بصیرنیوز،

داشتن امنیت شغلی یکی از مهم‌ترین کار‌ها بعد از پیدا کردن شغل مناسب است.همان طور که اغلب می‌دانیم مشاغل دنیای امروزی همگی به سمت قراردادی شدن پیش می‌روند؛ بدین معنا که شرکت‌ها ممکن است نیروی کار را هر لحظه بدون دلیلی معین و بدون هیچ اخطاری اخراج کنند. اگر نگاهی به دورنمای این پدیده در حال همه گیر شدن داشته باشیم، بی شک عصبی می‌شویم؛ چرا که در این صورت همواره باید سعی بر گسترش شبکه ارتباطات خود برای جست و جو و یافتن شغل جدید داشته باشیم.به نقل از سیمرغ با این حال راهکار‌هایی برای این که ما بتوانیم با انجام آن‌ها امنیت شغلی مان را افزایش دهیم وجود دارند.

 

۷ راهکار تضمینی امنیت شغلی

 

بدانید که چگونه با مدیر خود تعامل کنید

سعی کنید که رفتاری بسیار شفاف و روشن با مدیر خود داشته باشید؛ زیرا این شیوه تعامل باعث می‌شود که مسائل کوچک به مشکلاتی بزرگ که گاهی موجب از دست دادن شغل می‌شوند، تبدیل نشود. در همین راستا، بدانید که چه نوع شیوه ارتباطی برای تعامل میان شما و مدیرتان بهتر است. آیا آن‌ها با صحبت‌های رودررو راحت ترند یا پیام دادن؟ هر چند وقت یک بار تمایل دارند که در جریان فرایند انجام امور قرار بگیرند؟ تا جایی که برایتان مقدور است رفتار خود را به تناسب ترجیحات مورد پسند مدیرتان تغییر دهید.

اهداف مدیر و شرکت را به درستی درک کنید

سعی کنید خود را به ضروری‌ترین عنصر تیمی که در آن فعالیت می‌کنید، مبدل کنید؛ بدین معنا که تمام مشکلات پیش رویِ گروه را پیش بینی کرده و برایشان راه حل بیابید. اگر بتوانید راه حل‌های جدید برای مشکلات ارائه دهید و راه‌های جدیدی برای دستیابی به اهداف تیم بیابید، آن گاه از میزان فشار فکر سرپرست خود می‌کاهید. کوشا باشید و سعی کنید در برابر مشکلات کاری ایستادگی کنید. ایده‌های کاری خود را پرورش دهید و زمانی که آبدیده شدند و ایمان داشتید که راهگشایند، آن‌ها را با مدیر خود در میان بگذارید. مطمئن نیستید که چگونه با مدیر خود درباره حرفه‌ای شدن صحبت کنید؟ می‌توانید از مشاوران حرفه‌ای در حوزه کسب و کار راهنمایی بگیرید.

به همه امور اشراف داشته باشید

هر کس زمانی که کاری را به نحو عالی انجام می‌دهد، ممکن است نکته‌ای ظریف را از قلم بیندازد. انتظار می‌رود که شما در انجام پروژه‌ها و مسئولیت هایتان دقت بسیار زیادی به خرج دهید و تا حد ممکن اشتباهات جزئی نداشته باشید و چنانچه قصور کوچکی در کار‌ها داشتید، به آن معترف باشید. اگر در انجام هر پروژه‌ای با مشکل مواجه شدید، حتما پیش از این که این مشکلات بزرگ شده و موجب زیان مالی شوند، از دیگران کمک بگیرید.

ایستادگی کنید

همواره سعی کنید کار‌ها را با حداقل وسایل مورد نیاز به سرانجام برسانید. اگر می‌خواهید برای عملکرد بسیار عالی خود شناخته شوید، اطمینان حاصل کنید که در انجام همه امور بیشترین تلاش را انجام می‌دهید. وظایف را به سرعت انجام دهید و درباره راه‌های رسیدن به اهداف بیندیشید. فراموش نکنید که افرادی که تلاش حقیقی دارند در حوزه مشاغل خود سرآمد شناخته خواهندشد.

از مهارت‌هایی که در آن‌ها تخصص دارید کمک بگیرید

هر انسانی در بعضی از امور خبره است. بعضی افراد نویسندگان خوبی هستند، برخی دیگر در حل مشکلات توانمندی دارند و یا دید بسیار کلی به دورنمای همه مسائل دارند. گروهی از افراد سخنران‌های بسیار خوبی هستند و قادرند که جمعیت را تحت تاثیر خطابه خود قرار دهند. نخست مهارت‌های ذاتی خود را کشف کنید و سپس راهی برای عرضه آن‌ها به اجتماعی بیابید. اگر گمان می‌کنید که در هیچ زمینه‌ای مستعد نیستید، آن گاه به سراغ علایق واقعی خود بروید و سعی کنید در آن حیطه‌ها متخصص شوید. به خاطر داشته باشید که انسان‌ها همیشه می‌توانند در حوزه‌های جدیدی فردی حرفه‌ای شوند اگر تمرکز خویش را بر روی آن مسائل قرار دهند.

گستره توانایی‌های خود را توسعه دهید

اساسا در جهان افرادی که به یادگیری در بلندمدت و تمام طول عمر اعتقاد دارند و هیچ زمانی را برای یادگیری دیر نمی‌دانند موفق ترند. همان گونه که در طی گذر زمان، جهان پیشرفته‌تر می‌شود و تکنولوژی‌های جدیدی وارد حیطه شغلی شما می‌شوند، شما نیز باید رشد کرده و به فردی تواناتر به تناسب دوران مبدل شوید. برای توسعه توانایی‌های فردی از دوره‌های آموزشی مفید، تمرین کردن حرفه‌های جدید و بازیابی قدرت‌های نهفته درونتان بهره بگیرید.

سعی کنید به دیگران کمک کنید

شاید این مورد از دید شما عجیب به نظر برسد! به نفع شماست که به تنهایی کار کنید یا این که در یک گروه با یک تیم همکاری کنید. اکثر اوقات داشتن همکارانی که به شما در کار کمک می‌کنند و روند انجام امور را ساده می‌سازند بسیار خوب است. اگر همتایی در محل کار خود برای انجام پروژه‌ای دارید و او به راهنمایی شما در جنبه‌های مختلف کار بر روی پروژه نیاز دارد، به چشم رقیب به او نگاه نکرده و با مداخله در پروژه او را راهنمایی کنید.

امنیت شغلی موضوعی بسیار حساس است، اما راهکار‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید با انجام آن‌ها امنیت شغلی خود را بهبود ببخشید. اگر شما به دنبال یافتن شغلید، به مسئله امنیت شغلی همچون نکته‌ای ضروری توجه ویژه داشته باشید. به این منظور می‌توانید از مشاوران شغلی بهره بگیرید و از تجربه دوستانتان که پیش از شما در حوزه کاری شما فعالیت کرده‌اند، استفاده کنید تا موفقیت و آرامش بیشتری را در دوران کاری خود تجربه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا