آمار لحظه‌ای آسیب‌دیدگان چهارشنبه آخرسال

به گزارش بصیرنیوز،

با توجه به رویداد چهارشنبه آخر سال، نهاد‌های امدادی نظیر آتش نشانی، اورژانس، پلیس و. در حال خدمت رسانی به آسیب دیدگان هستند که جزئیات این اقدامات به صورت لحظه‌ای در مطالب ذیل منتشر می‌شود.

۱۶:۴۱

انفجار در منزل مسکونی حین کارکردن با مواد محترقه

سیدجلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا، با اعلام خبر انفجار در یک منزل مسکونی در شهرک پیکان‌شهر درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۱۵:۲۹ امروز انفجار در یک منزل مسکونی در شهرک پیکان‌شهر به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان ایستگاه ۷۶ آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: با حضور در محل حادثه مشاهده شد در طبقه دوم یک مجتمع ۴ طبقه ۳۶ واحدی در یک واحد ۵۰ متری انفجاری رخ داده که بر اثر این انفجار بخشی از دیوارها، در و پنجره همین واحد تخریب شده و کف این واحد نیز دفرمه شده بود.

وی خاطرنشان کرد: این انفجار باعث آتش‌سوزی مختصری شده و براثر آن مردی ۳۵ ساله از نواحی مختلف بدن دچار سوختگی شده بود که برای انتقال به مراکز درمانی تحویل عوامل اورژانش شد.

ملکی تصریح کرد:با بررسی کارشناسان مشخص شد کارکردن با مواد محترقه باعث این حادثه شده و هم اکنون آتش‌نشان مشغول ایمن سازی محل حادثه هستند.

۱۷:۰۳

فوتی و ۳۸۵ مصدوم حاصل سوختگی چهارشنبه آخرسال طی ۲۲ روز

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، براساس اعلام آمار اورژانس کشور در زمینه حوادث مرتبط با مراسم چهارشنبه آخرسال از اول اسفند لغایت تا ۱۶ ساعت ۲۲ اسفند کل مصدومین و فوتی ۳۸۸ نفر را شامل می‌شود که ۹۲ درصد مرد و ۸ درصد زن بودند.

همچنین از نظر سوختگی این افراد بین ۳۴ درصد دچار سوختگی و ۴ درصد دچار قطع عضو شدند که از نظر سنی نیز ۶۷ درصد مربوط به رنج سنی ۶ تا ۱۸ سال بوده است که ۷۹ درصد از مصدومین استفاده کننده از مواد محترقه و ۱۹ درصد عابر بودند و بیشترین عضو آسیب دیده چشم با ۳۵ درصد است.

در گزارش اورژانس کشور درباره تعداد نفرات اعزامی توسط اورژانس پیش بیمارستانی به ۶۴ نفر اشاره شده است، همچنین ۱۱ نفر نیز در محل توسط اورژانس پیش بیمارستانی درمان شدند.

همچنین مراجعین به اورژانس بیمارستانی نیز بالغ بر ۳۱۳ نفر، درمان و ترخیص ۲۶۷ نفر و بستری نیز ۱۱۸ نفر را شامل شده است که بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۷ نفر هستند.

در زمینه فوتی در مراکز درمانی نیز گزارش ۳ نفر مربوط به تهران، زنجان و همدان ثبت شده است.

همچنین بیشترین تعداد مصدومین در تهران با ۷۷ نفر (معادل ۲۰ درصد از کل مصدومین)، آذربایجان غربی با ۵۲ نفر (معادل ۱۳ درصد از کل مصدومین) و آذربایجان شرقی با ۳۸ نفر (معادل ۱۰ درصد از کل مصدومین) ثبت شده است.

۱۹:۰۲

چهارشنبه سوری باید مردمی برگزار شود

به گزارش فرماندهی پلیس تهران، محمدحسین مقیمی ضمن بازدید از این مرکز اظهار کرد: مراسم چهارشنبه سوری یک مراسم سنتی است و باید مردمی برگزار شود.

استاندار تهران و رئیس شورای تامین پایتخت اضافه کرد: متاسفانه بیشترین حوادث تلخ این شب به دلیل استفاده از مواد محترقه است که باید خانواده‌ها و جوانان نسبت به این موضوع هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه تا این لحظه ۳ حادثه تلخ در تهران گزارش شده است، افزود: امیدواریم هماننطور که طی سنوات گذشته شاهد کاهش سوانح بودیم امسال هم این سوانح کمتر از سال گذشته باشد.

۱۹:۰۴

استقرار پلیس در ۶۰۰ نقطه تهران

به گزارش مرکز فرماندهی پلیس تهران سردار حسین رحیمی با اشاره به احاطه پلیس اظهار کرد: در حال حاضر همکاران ما در بیش از ۶۰۰ نقطه پایتخت استقرار داشته و احاطه کاملی بر شهر تهران دارند.

رئیس پلیس تهران گفت: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت ترافیکی پایتخت از شب‌های گذشته بهتر است و این نشان دهنده توجه مردم به توصیه‌های پلیس است.

وی ادامه داد: تا این لحظه ۳ موضوع مهم در تهران رخ داده که شامل حادثه صبح خیابان مرتضوی، حادثه پیکان شهر و اقدام پیش‌دستانه کلانتری بازار بوده که ۱۰۰ کیلوگرم اکلیل سرنج کشف شد.

رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: ما در موضوع امنیت مردم هیچ خط قرمزی نداریم و بدون تعارف با هنجارشکنانی که خطوط قرمز را نادیده گرفته و امنیت مردم را به خطر بیاندازند به صورت جدی برخورد خواهیم کرد.

۱۹:۰۸

حضور نیرو‌های پلیس در ورودی ایستگاه‌های مترو تهران

به منظور تامین امنیت هرچه بهتر شهروندان تهرانی در چهارشنبه پایان سال، نیرو‌های یگان ویژه در ورودی برخی از ایستگاه‌های مترو مستقر شدند.

بر اساس این گزارش پیش از این سردار رحیمی از استقرار نیرو‌های پلیس در بیش از ۶۰۰ نقطه در تهران خبر داده بوده و بر برخورد جدی با هنجارشکنانی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند تاکید کرده بود.

۱۹:۳۵

شمار مصدومان چهارشنبه آخر سال به ۴۴۰ نفر رسید

مصدومان چهارشنبه آخرسال تا ساعت ۱۸:۳۰ سه شنبه ۲۲ اسفند به آمار ۴۴۰ نفر رسید. این آمار برگرفته از آمار آسیب‌های ۲۲ روز اخیر چهارشنبه آخرسال از اول اسفندماه است.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، سازمان اورژانس کشور کل مصدومین و فوتی چهارشنبه آخر سال را ۴۴۳ نفر عنوان کرد. این آمار‌ها متعاقباً به روز رسانی می‌شود.

۱۹:۳۹

کاهش ۵۰ درصدی حوادث چهارشنبه آخرسال نسبت به سال ۹۰

مهدی حجت؛ معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران دقایقی قبل با حضور در ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ضمن بازدید از این ستاد در جریان روند حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال قرار گرفت.

حجت در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیستمی که در سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران در مقابله با خطرات وجود دارد یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌ها در دنیا است، خاطرنشان کرد: اکنون از زمانیکه فردی با آتش‌نشای تهران تماس می‌گیرند تا زمان اعزام به محل حادثه بود ۱۰ ثانیه طول می‌کشد.

وی تصریح کرد: اکنون میزان حوادثی که در چهارشنبه آخر سال اتفاق می‌افتد نسبت به سال ۹۰ کاهش ۵۰ درصدی داشته و هم‌اکنون در شهر شاهد هستیم که صدا‌های ناهنجار کمتری به گوش می‌رسد و امیدواریم امسال میزان تلفات و حادثه‌ها کاهش پیدا کند.

۱۹:۴۹

سوختگی دختر و پسر جوان بر اثر انفجار مواد محترقه در خیابان اردستانی

سید جلال ملکی  با اعلام خبر انفجار در یک ساختمان مسکونی در خیابان اردستانی درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت ۱۹:۰۵ امشب حادثه انفجار در یک منزل مسکونی در اتوبان تهران – کرج، خیابان اردستانی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان ۱۰ طبقه بود که در طبقه هشتم در یک واحد ۱۰۰ متری انفجاری در بالکن و تراس به وقوع پیوسته، اما منجر به شعله‌ور شدن منزل نشده بود.

وی خاطرنشان کرد: بر اثر این حادثه دختر و پسر جوانی دچار سوختگی شده بودند که برای انتقال به مرکز درمانی تحویل عوامل اورژانس شده و هم‌اکنون آتش‌نشانان مشغول ایمن‌سازی محل حادثه است.

ملکی متذکر شد: کار کردن و جابه‌جایی مواد محترقه منجر به بروز این حادثه شده است.

۲۰:۰۰،

۱۷ قطع عضو

پیرحسین کولیوند – سرپرست سازمان اورژانس کشور نیز در تشریح آمار مصدومان چهارشنبه آخر سال به آمار ۴۶۴ مصدوم، ۱۷ قطع عضو، ۱۵۸ سوختگی درجه ۲ و ۳ و ۱۵۷ مورد آسیب چشمی پرداخت.

۲۰:۲۲

قطع عضو به عدد ۱۸ رسید/ ۱۹۹ مصدوم فقط در یک روز

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، پیرحسین کولیوند به آمار ۵۱۳ مصدوم چهارشنبه آخر سال از اول اسفند تا ساعت ۲۰:۱۵ امشب اشاره کرد و اظهار داشت: از این آمار ۳۶ نفر خانم بوده و مابقی مرد بودند، همچنین ۱۳۶ نفر دچار سوختگی درجه یک، دو و سه شدند.

وی ادامه داد: همچنین ۱۸ مصدوم دچار قطع عضو شدند و ۱۰۳ عابر نیز مصدوم شدند، همچنین ۷ امدادگر نیز در حین امدادرسانی مصدوم شدند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: امروز سه شنبه ۲۲ اسفند نیز ۱۹۹ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال مصدوم شدند که ۶ نفر دچار قطع عضو شدند که ۲۵ درصد مصدومان نیز در وضعیت بستری هستند.

۲۰:۲۲،

۱۶ اپراتور در سامانه ۱۲۵ پایتخت مشغول پاسخگویی به شهروندان/هیچ تماسی پشت خط نمی‌ماند

بهروز رضایی؛ مدیر ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران در جمع خبرنگاران درباره روند فعالیت در سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران اظهار کرد: زمانی، تعداد تماس‌ها با آتش‌نشانی تهران حدود ۵ تا ۶ هزار بود، اما اکنون حدود دو و نیم تا سه هزار تماس با آتش‌نشانی گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آمار مزاحمت‌هایی که در تماس با ۱۲۵ ایجاد می‌شود نسبت به سال‌های گذشته واقعاً کاهش پیدا کرده است و تماس‌هایی که با آتش‌نشانی گرفته می‌شود متفاوت است، برخی از شهروندان درخواست نیرو‌های امدادی دیگری داشته و نیاز به خدمات دیگری دارند، اما به دلیل عدم آگاهی با سامانه ۱۲۵ تماس می‌گیرند که در سال‌های گذشته شدت این تماس‌ها کاهش ۵۰ درصدی پیدا کرده است.

رضایی با بیان اینکه در چهارشنبه آخر امسال تعداد تماس‌ها با آتش‌نشانی کاهش پیدا کرده، گفت: این نشان‌دهنده کاهش اعزام نیرو به محل حادثه است، اکنون روال عادی در جریان است، آتش‌نشانان در سه شیفت فراخوانده شده و در بیش از ۱۰۰۰ نقطه پایتخت استقرار دارند.

مدیر ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران متذکر شد: اکنون تمام ظرفیت در سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران فعال است و هیچ تماس بی‌پاسخ نمی‌ماند، در سه سال گذشته ظرفیت ستاد فرماندهی و کابین‌های پاسخگویی به شهروندان از ۸ کابین به ۱۶ کابین افزایش پیدا کرده و این قابلیت وجود دارد که تعداد اپراتور‌ها به ۳۲ نفر در هر شیفت افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه اکنون در هر شبانه‌روز سه شیفت در سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران مشغول پاسخگویی هستند، گفت: ساعت اوج حوادث در روز‌های عادی و چهارشنبه آخر سال از ساعت ۵ بعدازظهر آغاز شده و تا ساعت ۱۲ شب ادامه دارد، اکنون در طول روز در حوادث حدود ۵۰ نفر نجات یافته و بین ۲۰ تا ۳۰ نفر در حوادث مختلف اعم از حریق، تصادفات و… مصدوم می‌شوند.

۲۱:۱۸،

۷۴ چشم سیبل چهارشنبه آخرسال

براساس مشاهدات از بیمارستان فارابی به عنوان بزرگترین و مهمترین بیمارستان‌های چشمی ایران، گزارش می‌شود که تعداد آسیب‌های چشمی ارجاع داده شده بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، گزارشات از بیمارستان فارابی حکایت از آسیب چشمی ۷۴ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال است، این امار تا ساعت ۲۱:۰۰ ثبت شده است.

همچنین دکتر معتمدی – معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور نیز با اشاره به اینکه میانگین سنی آسیب دیدگان چهارشنبه آخرسال ۱۰ تا ۲۵ سال هستند، درخواست کرد تا فرزندان در کنار خانواده شب را بگذارنند تا چند ساعت پایانی چهارشنبه آخر سال سپری شود.

۲۱:۴۱

دستگیری ۸ نفر در چهارشنبه سوری تهران / “کوچک‌ترین حادثه امنیتی نداشتیم”

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم از مرکز فرماندهی پلیس تهران سردار حسین رحیمی در تشریح آخرین وضعیت پایتخت در چهارشنبه پایان سال تا این لحظه اظهار کرد: علیرغم کاهش حوادث شب چهارشنبه سوری در سال جاری متاسفانه ۱۸ نفر در پایتخت مجروح شدند که از این تعداد ۲ نفر آتش نشان، یک مامور پلیس، ۱۳ مرد و ۲ زن در مراکز درمانی تحت مداوا قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین دو منزل مسکونی براثر بی توجهی سازندگان مواد محترقه منفجر شد که براساس آمار اعلام شده ظاهرا یک نفر جان خود را از دست داده است.
رییس پلیس پایتخت با بیان اینکه ۸ نفر از اخلال گران در چهارشنبه سوری امسال دستگیر شده اند گفت: این افراد طبق وعده قبلی و با توجه به هماهنگی با مقام قضایی تا پایان تعطیلات نوروزی بازداشت خواهند بود.

رحیمی با تاکید بر اینکه آمار‌های موجود حاکی از همراهی بهتر مردم پایتخت با پلیس است اضافه کرد: امسال خوشبختانه سال کم حادثه تری در شب چهارشنبه پایان سال به نسبت سنوات قبل داشتیم.

وی ادامه داد: همچنین وضعیت ترافیکی خیابان‌ها و بزرگراه‌ها پایتخت کاملا عادی است و مردم به تذکرات پلیس توجه بیشتری داشتند.

رییس پلیس پایتخت در پاسخ به تسنیم با اشاره به آمار تماس‌های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گفت: از ظهر امروز سه هزار و پانصد و شصت مورد تماس مردمی با این مرکز برقرار شده است که ۳۱۷۰ مورد مرتبط با مواد محترقه و مزاحمت و ۲۵۹ مورد مرتبط با خرید و فروش محترقه بوده است. رحیمی با اعلام خبر کشفیات به دست آمده طی روز جاری گفت: در عملیات امروز ۳۳۵۱ عدد انواع مواد محترقه کم خطر ۴۳ کیلو مواد محترقه خطرناک و ۳۱۰ انواع مواد دست ساز کشف و ضبط شده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر تسنیم در رابطه با وضعیت امنیتی پایتخت به دنبال فراخوان‌های برخی از شبکه‌های معاند برای امشب گفت: علیرغم شلوغ کاری شبکه‌های معاند و توهمات گرداندگان این شبکه‌ها خوشبختانه کوچکترین ناامنی در تهران گزارش نشده است.

وی در انتها خاطرنشان کرد: امسال ده‌ها نفر از نیرو‌های پلیس افتخاری در کنار ماموران پلیس برای تامین امنیت در معابر پایتخت حضور داشتند.

۲۲:۱۴،

۵۱۳ مصدوم در تهران/۸۳۰ آسیب دیده در کل کشور/حال ۷ نفر وخیم

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، پیرحسین کولیوند – سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به آمار حوادث چهارشنبه آخر سال از صبح امروز در تهران تا ساعت ۲۱:۳۰ بالغ بر ۵۱۳ نفر مصدوم شدند کما اینکه آمار کلی مصدمان کشور از تاریخ اول اسفند ۸۳۰ نفر است.

وی ادامه داد: قطع عضو امروز در تهران تا این لحظه ۱۱ نفر بودند، ولی در کل کشور از اول اسفند ۲۳ قطع عضو رخ داده است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه تمام پزشکان مقیم در بیمارستان‌ها مستقر هستند، گفت: آمار آسیب چشمی در کل کشور بالغ بر ۳۱۵ نفر بوده است.

کولیوند با اشاره به ۹۶ بستری مصدومان چهارشنبه آخر سال از اول اسفند خاطرنشان کرد: متاسفانه ۷ نفر به دلیل شرایط وخیم جسمی در اتاق مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حال آن‌ها مساعد نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا