آیا ارتفاع گنبد حرم امام رضا(ع) افزایش می‌یابد؟

به گزارش بصیرنیوز، محمد کاظم ملازم الحسینی مدیر عامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت امام رضا(ع) و هیئت همراه از طرح ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) در کرمان بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید ملازم الحسینی گفت: با توجه به ساخت و سازهای اطراف حرم رضوی و افزایش ارتفاع بناها در حوالی حرم در مشهد، دغدغه دیده نشدن گنبد حرم مطهر امام رضا علیه السلام از فاصله دورتر مطرح است، بنابراین تصمیم گرفتیم در صورت امکان ما نیز در مشهد نسبت به افزایش ارتفاع گنبد امام رضا (ع) اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه متوجه شدیم کار بزرگی توسط ستاد بازسازی عتبات کرمان (ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین علیه السلام) در حال انجام است، گفت: به اینجا آمدیم تا از نزدیک کار را ببینیم هر چند که طرح در مراحل پایانی است، اما از لحاظ فنی و اجرایی پیش رفته و کاملا مشهود است.

حرم امام رضا علیه السلام

مدیرعامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت امام رضا(ع)  گفت: خیلی خوشحال شدیم که توفیق بازدید از طرح ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین علیه السلام نصیبمان شد و به لحاظ مسائل فنی و خلاقیت، مایلیم از تجربیات برادران در این ستاد استفاده کنیم.

ملازم الحسینی ساخت گنبد جدید حرم امام حسین(ع) را کاری منحصر به فرد در جهان تشیع دانست و گفت: متخصصان ستاد بازسازی به دلیل ارادتی که به ائمه معصومین علیهم السلام دارند، به این کار دل سپرده‌ و سعی کرده‌اند همه موارد فنی را مورد نظر قرار دهند تا شرمندۀ ائمه(ع) نباشند.

وی تاکید کرد: کاری که اینجا با استفاده از تکنولوژی روی مس و آب‌کاری طلا در حال انجام است، کاری مفید با دقت بالا است  که انصافا جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیرعامل سازمان عمران و توسعه حریم حرم حضرت امام رضا(ع) یادآور شد: بحث بازسازی و مقاوم‌سازی حرم مطهر امام رضا علیه السلام از سال‌ها پیش شروع شده و دغدغه‌هایی که در امر بازسازی و مقاوم سازی حرم مطهر امام حسین علیه السلام مطرح بوده، در حرم رضوی هم ملموس است و ما در سر درب‌های صحن انقلاب، باب السلام و گوهرشاد کار را شروع کرده‌ایم و این جزء دستورکار جدی آستان قدس رضوی است.

ملازم الحسینی خاطرنشان کرد: با سیاست‌های جدیدی که تولیت محترم مشخص کردند، امیدواریم از تمایل مردم در زمینه نذورات و وقف عام بتوانیم در امر بازسازی و مقاوم سازی حرم رضوی استفاده کنیم.

گفتنی است ستاد بازسازی عتبات عالیات هم اکنون دو طرح پیچیده فنی و مهندسی در حرم سیدالشهدا(ع) را در دست اجرا دارد.

متخصصان ستاد هم اکنون مراحل تکمیلی طرح مقاوم سازی دیوار و لاغرسازی و مقاوم سازی ستون‌ها اطراف ضریح مطهر امام حسین(ع) را انجام می‌دهند و پس از اتمام این طرح، پروژه نصب گنبد جدید که ۷متر از گنبد کنونی بلندتر است آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا