اسرائیل پنجمین فروشنده سلاح در جهان

به گزارش بصیرنیوز،ک گزارش جدید نشان داد که رژیم صهیونیستی سال ۲۰۱۷ پنجمین فروشنده تسلیحات در جهان بوده و کشور‌های هند، ویتنام و آذربایجان در صدر مشتریان سلاح‌های اسرائیلی هستند.

موسسه تحقیقاتی بین‌المللی استکهلم در گزارش جدید خود اعلام کرد که رژیم صهیونیستی پنجمین فروشنده بزرگ تسلیحات در جهان با ارزش ۱.۲۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ بوده است.

طبق این گزارش کشور‌های هند، ویتنام و آذربایجان به ترتیب بیشترین مقدار خرید سلاح را از رژیم صهیونیستی در سال گذشته داشته‌اند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» در سال ۲۰۱۷ دولت هند ۷۱۵ میلیون دلار، دولت ویتنام ۱۴۲ میلیون دلار و دولت آذربایجان نیز ۱۳۷ میلیون دلار از رژیم صهیونیستی تسلیحات خریداری کردند.

بر اساس گزارش مرکز استکهلم، صادرات سلاح از رژیم صهیونیستی به هند، طی یک دهه گذشته ۶۵۰% افزایش داشته است.

کشور‌های آمریکا، روسیه، فرانسه و آلمان در صدر لیست فروشندگان جهانی تسلیحات قرار دارند.

خود رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۷ در رتبه هجدهم واردات سلاح به ارزش ۵۲۸ میلیون دلار قرار گرفته است. ۹۷.۵% از این میزان سلاح‌های آمریکایی و مابقی ساخت آلمان است.

همچنین این آمار‌ها نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی طی سال گذشته ۱۱ میلیون دلار سلاح به میانمار فروخته است. کشوری که به خاطر جنایات نظامیان و بودائی‌ها علیه اقلیت مسلمان در روهینگیا و نسل‌کشی، به شدت مورد انتقاد مجامع مختلف جهانی قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا