آل‌هاشم: تبریز ۲۰۱۸ را با عاشیق‌ها نمی‌توان معرفی کرد

به گزارش بصیرنیوز،نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با نفی برخی تفکراتی که می‌گویند باید در تبریز ۲۰۱۸ از شهدا اسم و یادی نباشد، گفت: این افراد گمان می‌کنند با برپایی گروه‌های موسیقی و عاشیق‌ها می‌توان به تنهایی فرهنگ و هنر تبریز را معرفی کرد.

حجت‌الاسلام محمد علی آل‌هاشم در جمع شورای سیاست‌گذاری بسیج رسانه و منتخبان جشنواره ابوذر اظهار داشت: انتشار اخبار خوب و نشاط‌آفرین جوانان را نسبت به آینده امیدوارتر می‌کند بنابراین اصحاب قلم و رسانه در نشر اخبار و دستاورد‌های نظام اسلامی تا حد توان کوشا بوده و ان‌ها را تحلیل و بررسی کنند.

وی با اشاره به این که اخبار دفاع مقدس باید همیشه و در همه حال در رسانه‌های مختلف مکتوب، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی انتشار یابد، افزود: یاد و خاطره اسطوره‌های دفاع مقدس و تاریخ تشیع آذربایجان و تبریز باید در راستای برنامه‌های تبریز ۲۰۱۸ گنجانده شود.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی با نفی برخی تفکراتی که می‌گویند باید در تبریز ۲۰۱۸ از شهدا اسم و یادی نباشد اظهارداشت: این‌گونه افراد گمان می‌کنند با برپایی گروه‌های موسیقی و عاشیق‌ها می‌توان به تنهایی فرهنگ و هنر تبریز را معرفی کرد در حالی که آن‌ها در اشتباه هستند.

وی افزود: اگر ما فداکاری لشکر عاشورا را نتوانیم به توریست‌ها و مسافران نشان دهیم چگونه می‌توانیم این اسطوره‌ها را به دنیا معرفی کنیم؟

امام جمعه تبریز انتشار تصاویر و وصیت‌نامه شهدا را یکی از روش‌های معرفی شهدای هشت سال دفاع مقدس ذکر کرد و گفت: نباید یاد و خاطره شهدا به فراموشی سپرده شود.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به تحلیل صحبت‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری افزود: اصحاب رسانه باید صحبت‌های مقام معظم رهبری را به دقت شنیده و آن را تحلیل و بررسی کنند چرا که دو واژه «جوانان و مردم» در بین سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری بیشترین فراوانی را دارد بنابراین اصحاب رسانه باید با تحلیل این واژه‌ها برای مردم و جوانان امید آفرینی کنند.

وی با اشاره به افتخارآفرینی جوانان در عرصه‌های مختلف علمی، هسته‌ای، المپیاد‌های ورزشی و … بر نقش جوانان در امور مختلف کشور تاکید کرد و گفت: ۷۰ درصد جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهند و ۷۰ درصد جوانان زیر ۳۰ سال هستند و ۳۵ درصد جوانان در گروه سنی بین ۱۵ تا ۲۸ سال هستند و این یک سرمایه عظیمی برای کشور محسوب می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بدون اتکا به نسل سوم نمی‌توانیم چشم‌انداز سند ۱۴۰۴ را تعریف و تدوین کنیم و در این راستا باید جوانان قدر دانسته شده و در راس امور باشند.

آل‌هاشم بر تقویت روحیه پرسشگری در بین جوانان تاکید کرد و گفت: پرسشگری باعث سلامت جامعه می‌شود و تمام افرادی که به نوعی وظیفه تحلیل و بررسی بر عهده دارند باید در این زمینه تلاش کنند و روحیه پرسشگری و مطالبه‌گری را در بین عموم مردم گسترش دهند.

وی در ادامه بر رعایت وحدت بین اصحاب رسانه و مطبوعات در استان تاکید کرد و افزود: اصحاب رسانه باید برای همگرایی با همدیگر تعصب خاصی روی رفتار‌ها و حمایت از همدیگر داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی رقابت سالم و اصولی را زیربنای موفقیت در کار رسانه‌ای و تمام امور ذکر کرد و بر داشتن تعامل و یکدلی بین اصحاب رسانه و مطبوعات در استان تاکید کرد.

وی با انتقاد از اجرای برخی برنامه‌های مغایر با آموزه‌های دینی گفت: اجرای برنامه‌ای خارج از عرف در برج میلاد تهران از سوی شهرداری تهران و توجیه این اقدامات از سوی مسئولان منافی اخلاق و فرهنگ اسلامی است و زمینه‌ای برای فاصله‌گیری از فرهنگ ایثار و شهادت است.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: حضور در این‌گونه مراسم به‌منزله دوری از آرمان‌های انقلاب و شهدا است و من شخصاً هفته گذشته مراسمی را به‌نشانه اعتراض به پوشش نامناسب عوامل اجرایی آن ترک کردم.

آل‌هاشم با اشاره به هتک حرمت پرچم کشورمان در سفارت ایران در لندن هم گفت: دشمن درصدد نفوذ به جبهه‌های اعتقادی مردم ماست و در قالب طرفداران برخی فرقه‌ها در هیئت‌های مذهبی نیز رسوخ می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به رویش نسل چهارم انقلاب اسلامی تصریح کرد: این نسل طلایی باید غیرتمند، انقلابی و پرشور تربیت شوند تا دستاورد‌های انقلاب اسلامی حفظ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا