آمریکا تحریم‌های تازه‌ای علیه روسیه اعمال کرد

به گزارش بصیرنیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه در ادامه تلاش برای افزایش فشارها علیه مسکو ضمن تمدید تحریم‌های خود علیه روسیه چندین فرد و نهاد تازه را به فهرست تحریم‌شدگان اضافه کرد.

بر اساس بیانیه خزانه‌داری آمریکا، آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه به همراه ۱۴ فرد که اغلب آن‌ها به ارتباط با این آژانس متهم شده‌اند، در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند.

واشنگتن دلیل تحریم این نهاد و افراد را تلاش برای خرابکاری سایبری مداخله در انتخابات و نفوذ به شبکه انتقال انرژی آمریکا عنوان کرده است.

علاوه بر این ۱۴ نفر و یک نهاد، شمار دیگری از اتباع روسیه که قبلا به بهانه‌های دیگر در فهرست تحریم قرار داشتند، به بهانه ارتباط با آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه هم تحریم شده‌اند. «یوگنی ویکتوروویچ پریگوژین» سرمایه‌دار نزدیک به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه یکی از این افراد است. پریگوژین به دلیل مالکیت مجموعه بزرگی از رستوران‌های زنجیره‌ای، از سوی رسانه‌های غربی به «سرآشپز پوتین» معروف شده است.

از سال ۲۰۱۴ به این سو، آمریکا به بهانه‌ بحران اوکراین و پیوستن شبه‌جزیره کریمه به روسیه، تحریم‌های گسترده‌ای علیه مسکو وضع کرده است. روند افزایش تحریم‌های ضدروسی در دو سال اخیر به بهانه‌های تازه از جمله ادعای مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و همچنین پس از تصویب قانون موسوم به «مقابله با دشمنان ایالات متحده» (کاتسا) شدت گرفته است.

تحریم‌های تازه آمریکا یک روز پس از آن اعلام شده‌اند که دولت انگلستان هم با متهم کردن روسیه به تلاش برای ترور یک جاسوس دوجانبه روس‌تبار در لندن، ۲۳ دیپلمات روس را اخراج و اقدامات تنبیهی‌ای را علیه مسکو در دستور کار قرار داد.

دولت روسیه با رد اتهامات مطرح‌شده از سوی واشنگتن، آمریکا را به تلاش برای به راه انداختن جنگ سرد جدید متهم و تأکید کرده است که به «اقدامات خصمانه» آمریکا و اروپا «پاسخ متناسب» می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا