استیضاح و رای اعتماد مجدد وزیران اقدامی شتاب‌زده بود

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نماز جمعه فریدونکنار با اشاره به همزمانی شروع سال ۹۷ با شهادت امام هادی(ع) اظهار کرد: لازم است که شیعیان ایرانی در این روز و لحظه تحویل سال که شب شهادت است حرمت این امام بزرگوار را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت است، خاطرنشان کرد: با درایت آیت‌الله کاشانی، فدائیان اسلام، دکتر مصدق و پشتیبانی ملت ایران این روز به نام روز ملی نفت نام‌گذاری شد و این در حالی بود که قبل از آن کشورهای استکباری از حق اکتشاف چاه‌های نفت ایران برخوردار بودند و پس از تصویب این روز حق اکتشاف و بهره‌وری برای کشور ایران به ثبت رسید.امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: تقارن عید نوروز و ماه رجب تقارن عید طبیعت و عید معنویت است که لازم است تمامی شیعیان از این ماه استفاده لازم را کنند.

جلالی بر لزوم پرهیز از اسراف تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم باید از اسراف در مصرف آب، برق و گاز پرهیز شود چراکه به دستور دین مبین اسلام اسراف حرام است.

وی با بیان اینکه استیضاح و رای مجدد سه وزیر توسط نمایندگان مجلس اقدامی شتاب‌زده بود، یادآور شد: باید در این موضوع تامل بیشتری صورت می‌گرفت چراکه اینگونه تصمیم‌گیری‌ها برای استیضاح وزرا و دوباره رای اعتماد دادن به ضرر کشور است.

امام جمعه فریدونکنار درباره اتفاقات سفارت ایران در لندن اظهار کرد: ورود همزمان بن سلمان در انگلیس و حمله به سفارت ایران در لندن نشان دهنده همدستی کشور انگلیس با سعودی‌ها در این ماجرا بود.

جلالی با اشاره به جابه جایی و عزل توئیتری وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: تمامی کارشناسان غربی بر این نکته اتفاق نظر دارند که ترامپ یک فرد سیاسی نیست و بر محور سیاست حرکت نمی‌کند بلکه یک فرد تاجر و غیرقابل پیش‌بینی است.

وی با بیان اینکه ترامپ در فکر این است که با حضور وزیر امور خارجه جدید می‌تواند از برجام خارج شود، گفت: با وجود مسئولان شریف جمهوری اسلامی و به فرموده مقام معظم رهبری اگر آمریکا بخواهد برجام را پاره کند ما آن را آتش خواهیم زد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا