بهره‌برداری از ششمین رادار کشور تا اوایل سال آینده

به گزارش بصیرنیوز،مقام مسئول شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی ایران از بهره‌برداری ششمین رادار کشور اوایل سال آینده خبر داد و گفت: همچنین سال آینده در راستای طرح‌های توسعه‌ای، تجهیزات کمک‌ناوبری در فرودگاه‌های لنگه، ابوموسی و بندرعباس نصب می‌شود.

محمود امانی اظهار کرد: یکی از مهمترین طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه بندرعباس نصب رادار برای فرودگاه بندرعباس است. تجهیزات این رادار از فرانسه خریداری شده که متخصصان داخلی برای اولین بار در حال نصب آن هستند.

وی با بیان اینکه این رادار اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد افزود: با توجه به افزایش ترافیک هوایی رادار مذکور برای پوشش پرواز‌ها و ارتقای ایمنی حمل و نقل هوایی نصب می‌شود.

امانی با یادآوری اینکه سال آینده تجهیزات کمک‌ناوبری DVOR-DNE برای دو فرودگاه لنگه و ابوموسی و تجهیزات ILS برای فرودگاه بندرعباس نصب خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به استراتژی‌های طراحی شده نیمه دوم امسال تعداد مسافران هوایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد به صورت ماهانه افزایش یافته است.

محمود امانی مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان با اشاره به راه‌اندازی پرواز از بندرعباس به فرودگاه‌های جاسک، کرمان و زاهدان بیان کرد: هم‌اکنون ۱۱ ایرلاین در فرودگاه بندرعباس فعالیت می‌کنند و درحوزه عملیات هوانوردی با مشکل شدید نیروی انسانی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه اکثر نیرو‌های فرودگاه غیربومی هستند به توسعه اپرون (پارکینگ هواپیما) در فرودگاه بندرعباس اشاره کرد و گفت: در برنامه دو ساله شاهد دوبرابری ظرفیت‌ها در این بخش خواهیم بود.

امانی از انجام پیش‌بینی‌های لازم برای تملک اراضی احداث باند دوم فرودگاه بندرعباس خبر داد و افزود: در فرودگاه‌های احتیاطی بستک، پارسیان و میناب در حال اجرای پروژه دیوار‌های حفاظتی هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا