از «کنایه سنگین فرماندار فریدونکنار به اداره کل محیط زیست» تا «انداختن مسئولیت ربط و بی‌ربط به دوش شهردار»

به گزارش بصیرنیوز،  نهمین و آخرین جلسه شورای اداری فریدونکنار در سال ۹۶ با حضور به موقع مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

مدیریت این جلسه را نصیری فرماندار جدید فریدونکنار به عهده داشت که پس از دریافت حکم از وزیر کشور در نخستین جلسه شورای اداری در جایگاه فرماندار بر روی صندلی مدیریت تکیه زده بود و از مهمانان این جلسه نماینده مجلس و مدیرکل منابع طبیعی بودند.

نخستین سخنران این جلسه بابایی مدیرکل منابع طبیعی بود و در حالی که مدیران ارشد استانی برای کمک و رفع مشکلات در جلسات شورای اداری شهرستان‌ها حاضر می‌شوند اما بابایی بر روی چالش‌های حوزه مدیریتی خود تمرکز کرده بود و تلاش می‌کرد تا کم و کاستی‌ها  منابع طبیعی را بروز دهد که برخی از مدیران دستگاه‌ها در بین سخنان او با پچ پچ و صحبت‌های درگوشی با هم از ناامیدی از این مدیرکل سخن به میان ‌آوردند.

بابایی که انگار از نظر اعتباری بسیار با کمبود مواجه بود، برای حقوق عقب مانده کارکنان خود دست به دامن نانواکناری شده بود و از او خواست تا پیگیر این موضوع شود و آقای نماینده هم پاسخ مثبت به او داد.

نفر بعدی بخشی شهردار جوان شهر فریدونکنار بود که پای سخن را به میان آورد و از نبود طرح مطالعاتی آب‌های سطحی در فریدونکنار گلایه کرد و گفت: در حالی که شهرداری فریدونکنار از سال ۱۳۲۰ تاسیس شده اما هنوز حتی یک طرح مطالعاتی برای دفع آب‌های سطحی نوشته نشده است.

وی همچنین به جمع‌آوری بازار پرندگان فریدونکنار پس از ۱۵ سال اشاره کرد و این اقدام را با همکاری شهرداری، فرمانداری و کسبه این بازار دانست که این صحبت او با واکنش فرماندار رو به رو شد و نصیری با کنایه‌ای سنگین به مدیرکل اداره محیط زیست گفت: آقای شهردار ما شنیدیم که جمع‌آوری بازار پرندگان از سوی اداره کل محیط زیست صورت گرفته و کاری را که دیگران انجام داده‌اند به نام خود نزنید.

این مطلب نصیری در واکنش به اقدامات اخیر اداره کل محیط‌زیست مازندران و رسانه‌های تخریب‌گری بود که از فریدونکنار مطالب غیر‌واقعی نسبت به بازار پرندگان منتشر می‌کردند و جمع‌آوری آن را به نام خود ثبت کردند.

ولی‌الله نانواکناری نماینده فریدونکنار در مجلس در ابتدای سخنان خود از سوی شهرداری به فرمانداری عیدی داد و گفت: آقای شهردار تمامی سالن اجتماعات فرمانداری را مجهز به میکروفن رومیزی کنند و بین تجهیزات صوتی گل زینتی قرار دهند که نصیری در واکنش به این مطلب گفت: گل لازم نیست چراکه اگه همینطور پیش بریم میگویید فرماندار رو هم عوض کنید که این مطلب با خنده حضار همراه شد.

نانواکناری در ادامه از وجود دیوار بزرگ ساختمان روزنامه اطلاعات گلایه کرد و اظهار کرد: مجمتع رفاهی روزنامه اطلاعات باید به زیباسازی و فضاسازی بیرونی خود توجه کند و دیوار ضخیم این مجتمع نباید جلوی چشم‌ مردم باشد.

در ادامه داداشی رئیس اداره راه و شهرسازی با ارائه گزارشی از نحوه پیشرفت وضعیت کمربندی، گفت: ارتفاع سرعت‌گیرهای جدید موجب اعتراض شهروندان شده است که پلیس راهنمایی و رانندگی باید نسبت به این امر اقدام کند، همین جمله کافی بود تا فرماندار فریدونکنار عصبانی شده و از رئیس اداره راه بخواهد هرچه سریعتر نسبت به این موضوع اقدام کارشناسی انجام دهد چراکه مسئولیت این کار بر عهده راهنمایی و رانندگی نیست بلکه رئیس شورای ترافیک فرماندار است.

داداشی خواستار گریدر از شهرداری برای صاف کردن جاده در دست ساخت شد که در ادامه نصیری رنگ‌آمیزی سرعت‌گیرها را هم به شهردار محول کردند و این امر موجب شد که رئیس اداره راه از شهردار بابت انجام اموری که در حیطه وظایف او نیست تشکر کند.

مهدی نصیری فرماندار فریدونکنار در پایان با ارائه چند تذکر گفت: رنگ‌آمیزی سطح شهر، ارائه برنامه‌های شاد و متنوع و استقبال خوب از مسافران را از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواستار شد و با طلب حلالیت از تمامی مدیران سال خوبی را برای آن‌ها آرزو کرد.

در پایان این جلسه از زحمات مجید حسین‌پور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فریدونکنار که به افتخار بازنشستگی نائل آمد قدردانی شد و نصیری با مزاح گفت: آقای حسین پور در تمامی جلسات وصیت‌نامه شهدا را قرائت می‌کردند که در این جلسه باید وصیت‌نامه خود را بخوانند.

همچنین در این جلسه روسای جدید بیمارستان امام خمینی (ره)، اداره جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی شهرستان معارفه شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا