سودجویی از شلوغی نوروز، حکایت این روزهای سودجویان در فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، عید نوروز فرصتی برای مسافرت و گردشگری به تمام نقاط ایران است و یکی از جذابیت‌های گردشگری که انتخاب بسیاری از مسافران خواهد بود، استان مازندران و شهرستان فریدونکنار است که به دلیل نزدیکی به پایتخت ، وجود ۹ کیلومتر نوار ساحلی و جنگل های کوچک نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند.

شهرستان فریدونکنار در سال‌های گذشته توانسته یکی از پرجمعیت ترین شهرهای استان مازندران به لحاظ جذب گردشگر باشد اما در این بین متاسفانه به علت عدم نظارت کافی در بعضی از بخش‌ها، نارضایتی مسافران و گردشگران را از این نابه سامانی ها به همراه داشته است.

به گفته بسیاری از مغازه‌داران و شهروندان قیمت ویلاها و منازل اجاره‌ای، میوه، گوشت و مرغ در فریدونکنار با حضور مسافران روند افزایشی پیدا می‌کند و این در حالی است که نرخ مصوب اعلام شده بسیار متفاوت است.

افزایش نامتعارف قیمت‌ها، گلایه مشترک مغازه‌داران، مسافران و مسئولان

یکی از میوه فروشان فریدونکناری در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: کمبود برخی از میوه‌ها به علت تعطیلی سردخانه ها در ایام نوروزی بوده اما افزایش قیمت‌ها به خاطر وجود مسافر و سوءاستفاده برخی از همکاران ما از این فرصت است.

وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت میوه در چند روز گذشته در شهرهای توریستی مازندران مشهود بوده است، خاطرنشان کرد: در حالی که نرخ تمامی میوه‌ها مشخص است اما برخی از مغازه‌داران با افزایش قیمت نامتعارف در پی سودجویی هستند.

یکی از فروشندگان عرصه مرغ و گوشت در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: از اواخر اسفند ماه قیمت مرغ و گوشت افزایش داشته و این روند در شهرهای مسافرخیز مازندران بسیار بالا بوده است.

وی با بیان اینکه کمبودی درخصوص افزایش مرغ و گوشت در این چند روز وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: یک قیمت مصوب در تمامی صنوف وجود دارد که در آستانه سال نو برخی از کالاها همانند مواد پروتئینی افزایش پیدا کرد اما متاسفانه برخی از فروشندگان در شهرهای ساحلی مازندران با حضور مسافران دست به افزایش چند برابری قیمت زده‌اند که امری ناپسند است.

مهدی محبی از مسافران تبریزی که برای سفر نوروزی، شهر فریدونکنار را انتخاب کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: فریدونکنار یکی از شهرهای جذاب مازندران است که دارای مکان‌های تفریحی بسیار خوب و متنوع است.

وی خاطرنشان کرد: گرانی اجناس و کرایه سوئیت‌ها و ویلاها در فریدونکنار بسیار برای ما تعجب آور است و این امر موجب می‌شود که مسافران نتوانند مدت زمان طولانی در این شهر اقامت داشته باشند.

این مسافر تصریح کرد: وضعیت قیمت‌ها نشان از عدم نظارت از سوی مسئولان دارد و باید اتفاقی رخ دهد تا قیمت‌ها به صورت یکپارچه باشد.

فریدونکنار محل بروز تخلفات زیاد صنفی در تعطیلات نوروزی

مهدی باقرزاده رئیس اتاق اصناف فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه در سال جدید هیچ کالایی افزایش قیمت نداشته است، اظهار کرد: شهروندان و مسافران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه افزایش قیمتی با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در ایام تعطیلات برخی از مغازه‌داران به بهانه ترافیک، کرایه حمل و نقل و تعطیلی میدان بار و غیره قیمت‌های اجناس را افزایش می‌دهند.

رئیس اتاق اصناف فریدونکنار با بیان اینکه بازرسان اصناف هر روز در حال بازرسی از واحدهای صنفی هستند، تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا دریافت گزارش‌های مردمی با تشکیل پرونده با واحدهای صنفی متخلف برخورد می‌شود.

اسماعیل اسماعیلی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اختلاف قیمت در مغازه‌ها امری طبیعی است که دلایل مختلفی اعم از خرید نقدی یا شرایطی دارد اما افزایش بی رویه قیمت اجناس تخلف محسوب می‌شود که با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بازدیدهای نوروزی به صورت روزانه از ۲۷ اسفند شروع و تا ۳۱ فروردین ادامه دارد، خاطرنشان کرد: متاسفانه از آغاز طرح نظارتی نوروز ۹۷ در فریدونکنار تخلفات زیادی صورت گرفته که با تشکیل پرونده به دادگاه معرفی شدند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فریدونکنار تصریح کرد: علی‌رغم برخوردهای متعدد صورت گرفته با متخلفان صنفی اما باز هم تخلفاتی در این زمینه دیده می‌شود که شاید نیاز به قوانین سخت‌تر باشد.

اسماعیلی با اشاره به برخی از تخلفات صورت گرفته در ایام نوروز ۹۷ در فریدونکنار، یادآور شد: کشف تخلف یک واحد نانوایی و شیرینی فروشی بخشی از نتایج بازرسی ماموران صنعت و معدن بوده که آمار کامل این تخلفات پس از پایان طرح نظارتی نوروزی به اطلاع مردم می‌رسد.

تابلوداران سطح شهر از عوامل اصلی افزایش اجاره‌بها منازل

قربان کریمی‌نسب رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به کرایه ویلاها و سوئیت‌ها در شهرستان، اظهار کرد: تمامی هتل آپارتمان‌ها و واحدهایی که مجوز از اداره گردشگری دارند دارای نرخ مصوب هستند و نمی‌توانند تخلفی داشته باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از افرادی که با در دست داشتن تابلو در سطح شهر اقدام به اجاره منزل یا ویلا می‌کنند غیرمجاز هستند، خاطرنشان کرد: برخی از بنگاه‌های مشاور املاک با موازی کاری یا دخالت در این امر موجب تخلفاتی برای اجاره ویلا یا منازل مسکونی می‌شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونکنار تصریح کرد: پیگیری‌های زیادی برای برخورد با این افرادی که به صورت غیرمجاز اقدام به اجاره منازل یا ویلاها در ایام تعطیلات می‌کنند صورت گرفته اما به دلیل اینکه اداره گردشگری مجاز به برخورد قهریه نیست تاکنون نتوانستیم اقدام لازم را انجام دهیم.

کریمی‌نسب افزود: در حالی که قانون به صورت مشخص اماکن را مسئول برخورد با این افراد می‌داند اما متاسفانه هنوز اقدام خاصی از سوی اماکن برای ساماندهی این افراد صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: در سال های گذشته صاحبان منازلی که قصد اجاره در ایام نوروز و تعطیلات را داشتند با کسب مجوز از گردشگری تحت عنوان خانه مسافر، منازل خود را اجاره می‌دادند که بیش از صد واحد در فریدونکنار طی همین طرح ساماندهی شده‌اند اما متاسفانه به علت اینکه این طرح به شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی واگذار شده مشکلاتی به وجود آمده که نیاز است با همکاری نیروی انتظامی و اماکن این مشکلات برطرف شود.

به گزارش بصیرنیوز، برخی از سودجویان، ایام تعطیلات و ورود مسافران به شهر فریدونکنار را فرصتی برای سودجویی خود قرار می‌دهند که لازم است مسئولان اجرایی و قضایی با تعامل بیشتر از اینگونه اقدامات جلوگیری به‌عمل آورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا