کشاورزان برای دریافت سوخت به سامانه »تجارت آسان« مراجعه کنند

به گزارش بصیرنیوز، محمد هادی‌زاده در گفت‌وگو با بصیرنیوز با اشاره به سوخت مورد نیاز کشاورزان اظهار کرد: کشاورزان برای تامین سوخت مورد نیاز ابتدا باید پمپ سیار خود را در سامانه »تجارت آسان«  ثبت‌نام کنند و پس از تایید اداره آبیاری و جهاد کشاورزی سوخت به کشاورزان تحویل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه چاه‌های دارای مجوز سوخت دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: پس از ثبت‌نام کشاورزان در سامانه اعلام شده، کارشناسان با بازدید از چاه‌ها مراحل تحویل سوخت را انجام می‌دهند.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از احتمال کمبود آب در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال زراعی پیش رو احتمال کم آبی وجود دارد، لازم است که کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند تا در صورت آسیب بتوانند خسارت دریافت کنند.

هادی‌زاده با اشاره به اینکه قیمت بیمه محصولات کشاورزی بسیار پایین است، افزود: کشاورزان برای هر هکتار با مبلغ حدود ۳۰ هزار تومان می‌توانند اراضی خود را بیمه کنند و در صورت آسیب بیش از یک میلیون تومان غرامت دریافت می‌کنند.

وی یادآور  شد: نمایندگی بیمه محصولات کشاورزی در شعب بانک کشاورزی قرار دارد که کشاورزان می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: با مذاکرات صورت گرفته با موسسه تحقیقات قرار شد تا با برگزاری کلاس‌های آموزشی درخصوص سیلندرگذاری در اراضی کشاورزی، آبیاری تناوبی در مزارع انجام شود و به نحوی از کمبود آب جلوگیری شود.

هادی‌زاده اظهار کرد: سه ایستگاه پمپاژ در قسمت شرق، میان محله و غرب فریدونکنار وجود دارد که می‌توانند کمک زیادی به آبیاری کشاورزی کنند اما هیچکدام از این‌ها برق‌دار نیستند و در حالی که قرار بود با تخصیص اعتبار به اداره برق مشکل این ایستگاه‌ها برطرف شود اما هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است.

وی خاطرنشان کرد: البته با تلاشی که صورت گرفت سد لاستیکی فریدونکنار آبگیری شد تا مقداری از استرس کشاورزان برای تامین آب کاسته شود.

مدیر جهادکشاورزی فریدونکنار با تاکید بر اینکه مدیریت مصرف آب باید توسط تمامی مسئولان و کشاورزان انجام شود، خاطرنشان کرد: حمایت مسئولان در تخصیص اعتبارات لازم برای پروژه‌هایی که به افزایش سهم آب اراضی کشاورزی کمک می‌کند و همچنین جلوگیری از هدررفت آب توسط کشاورزان از جمله مسائلی است که می‌تواند در سال جاری بخشی از مشکل کمبود آب را برطرف کند.‌

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا