فاز نخست اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار به بهره‌برداری رسید

به گزارش بصیرنیوز، با حضور حجت الاسلام ناصر شکریان مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مازندران، حجت الاسلام جلالی امام جمعه فریدونکنار، مهندس نصیری فرماندار، روسای ادارات و نهادها، امامان جماعت، خیرین، خانواده شهدا، فعالین قرآنی، شورای هیات مذهبی، کانون مداحان و شعائر آئینی فاز اول مجتمع فرهنگی قرآنی شهید میررمضانی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدونکنار افتتاح و به بهره برداری رسید.

مبلغان دین از جایگاه بالایی در قیامت برخوردارند

آیت الله سیدمحمود جلالی امام جمعه فریدونکنار در آئین افتتاحیه با تقدیر و تشکر از زحمات کسانی که در ساخت این مجموعه تلاش کردند، گفت: این بنا، جایگاه مقدس برای ترویج و تبلیغ اسلام و انقلاب است، امیدواریم فاز دوم هرچه زودتر به انجام برسد.

وی با بیان اینکه تبلیغات در اسلام شغل انبیا و اوصیا بوده است، اظهار کرد: مبلغین در راه ترویج دین، مردم را به خدا و دعوت و آشنا و احکام الهی را ترویج کنند.

امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه کسی بهتر از مبلغین نزد خداوند نیست، عنوان داشت: مبلغین شجاعانه، مقتدرانه و آگاهانه احکام الهی را تبلیغ می کنند و از ناراحتی بعضی از افراد جاهل، نادان یا مغرض خوفی ندارند و حقایق را بیان می کنند.

جلالی با اشاره به اینکه مبلغان دین از جایگاه بالایی در قیامت برخوردارند خاطرنشان کرد: اجر و ثواب فضیلت ساختن چنین مکانی کمتر از اجر مبلغان دینی نیست و خیرین غافل نشوند و از قافله عقب نمانند و در تکمیل ساختمان از دیگران پیشی بگیرند.

وجود ۳۵۰۰ هیات مذهبی فعال در مازندران

حجت الاسلام ناصر شکریان مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران در آئین افتتاحیه گفت: هیچ مجموعه ای به اندازه سازمان تبلیغات اسلامی، مجموعه وابسته مردمی ندارد، در استان مازندران پس از پالایش سه هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه سه هزار مداح برادر و خواهر در مازندران حضور دارند اظهار کرد: ۱۰۸ کانون فرهنگی تبلیغی در شهرهای استان کار تخصصی می کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه انجمن های اسلامی وابسته به سازمان هستند، عنوان کرد: ۹۰۰ مرکز و موسسه قرآنی فعال در استان وجود دارد و همچنین ۶۰ بانوی فرهیخته در حال فعالیت هستند.

شکریان افزود: برای کادر متخصص از قم، مشهد، تهران نیرو می آوردیم که در یک برنامه ۱۰ ساله ۹ هزار و ۴۰۰ کادر متخصص دارای گواهینامه معتبر در ۲۶ رشته تخصصی در سازمان تبلیغات آموزش دیده اند و امروز در کشور دارای رتبه نخست هستیم.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ نفر از متخصصان در حال فعالیت در مراکز هستند، گفت: اگر این متخصصان حمایت شوند می توان اشتغالزایی کرد چراکه بسیاری از این متخصصان تحصیلات دانشگاهی دارند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه دایره فعالیت دینی در سازمان بسیار زیاد است اظهار کرد: تنها دستگاهی که در کشور پست کارشناسی قرآنی دارد تشکیلات سازمان تبلیغات اسلامی است.

شکریان یاداور شد: مجتمعی که امروز به دست پدر شهید میررمضانی افتتاح شد انشاءالله به برکت شهدا، برکات زیادی برای شهرستان و نظام داشته باشد و از همه کسانی که در ساخت این مجموعه حمایت های لازم را انجام داده اند تقدیر و تشکر میکنم و امیدواریم فاز دوم در کمترین زمان به اتمام برسد این مجموعه در اختیار شهرستان است و متعلق به نظام و با حمایت و اعتبار نظام ساخته شد.

عدم فضای مناسب برای کار فرهنگی، بزرگترین خسارت در فریدونکنار بود

مهندس محمدمهدی نصیری کناری فرماندار شهرستان فریدونکنار نیز در این آئین اظهار داشت: یکی از بزرگترین خساراتی که در شهرستان داشته ایم، نداشتن فضای مناسب برای تمامی امور فرهنگی بود و بسیار خرسندیم که در سنوات اخیر کمیته امداد امام خمینی، سازمان تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان فضاهایی ایجاد شد تا جوانان بتوانند از فضاهای ایجاد شده استفاده کنند و با فرهنگ دینی و اسلامی آشنا و آگاه شوند.

فرماندار فریدونکنار گفت: از رئیس قبلی این نهاد، شهرداران، شورای سوم و چهارم، کارکنان این نهاد، نماینده، امام جمعه، نماینده دولت، روسای ادارات همه تلاش کردند تا این مکان در این جای مناسب با کمترین پرداختی و اعتبار دولتی ساخته شود.

اختصاص هفت میلیارد ریال برای افتتاح فاز اول اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار

حجت الاسلام نورعلی حسن پور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فریدونکنار در حاشیه افتتاحیه این آئین در گفت وگو با خبرنگار ما، اظهار کرد: در هفته دولت سال ۹۳ کلنگ این مجتمع به زمین زده شد و زمین به متراژ ۳۵۵ متر از بخش خصوصی به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان از فروش ساختمان قبلی خریداری شد.

حسن پور گفت: این مجتمع دارای سه طبقه و هر طبقه ۲۳۵ متر بنا و در مجموع ۹۴۰ متر است که طبقه اول فضای آموزشی، طبقه دوم اداری و طبقه سوم سالن اجتماعات و مهمانسرا می باشد که در فاز اول ساختمان اداری و سالن اجتماعات افتتاح می شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فریدونکنار عنوان داشت: از بودجه تملک دارایی شهرستان ۶ میلیارد ریال برای فاز اول بودجه اختصاص پیدا کرد که یک میلیارد هم از فروش ساختمان قبلی به این امر اختصاص داده شد.

وی با بیان اینکه برای اتمام این مجتمع به چهار میلیارد ریال بودجه نیاز داریم، گفت: یکی از راه های پیشرفت و پیشبرد اهداف سازمان و کار فرهنگی، مکان است در ساختمان اداری با مشکلات زیادی مواجه بودیم و ارتباط گروه های مردمی به خاطر نداشتن مکان کمرنگ بود.

حسن پور اظهار کرد: با افتتاح این مجتمع حضور طلاب و روحانیون، مبلغین، مداحان، کانون های قرآنی، شاعران آئینی و هیات مذهبی پررنگ تر خواهد شد و برای برگزاری جلسات، کلاس های آموزشی و هسته های فرهنگی دیگر مشکلی نخواهیم داشت، که این امتیاز بزرگی برای این نهاد انقلابی محسوب می شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی با بیان اینکه با افتتاح این مجتمع می توانیم خدمات شایسته ای ارائه کنیم، گفت: از حمایت و زحمات مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی، امام جمعه، نماینده مجلس، فرماندار، شهرداری و شورا، رئیس قبلی این نهاد، آقای کردی و مهندس گلچین و پرسنل این نهاد صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا