یوزهای ایرانی شگفتی های جام را تکمیل کردند

به گزارش بصیرنیوز، در حالیکه دور مقدماتی رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در حال تمام شدن است، نتایج و بازی های شگفتی ساز این دوره کم نبوده و بسیاری از بزرگان فوتبال جهان نمایش ضعیفی در مقابل تیم های نه چندان مطرح داشته اند.
روز پنجشنبه ۲۴ خرداد بعد از مراسم افتتاحیه رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، کشور میزبان با نتیجه پر گل ۵ بر صفر عربستان را شکست داد تا نخستین شگفتی جام رقم بخورد.
در روز دوم این رقابت ها یعنی جمعه ۲۵ خرداد ماه، ایران در نخستین بازی خود، مراکش را با نتیجه یک بر صفر شکست داد تا از همان ابتدای رقابت ها همه حساب ویژه ای روی تیم ملی کشورمان باز کنند.
بازی ضعیف آرژانتین برابر ایسلند نه چندان مشهور در روز سوم رقابت ها از دیگر نتایج عجیب و دور از انتظار این جام در مرحله مقدماتی بود.
یکشنبه ۲۷ خرداد هم بازار شگفتی ها رونق بیشتری گرفت و آلمان قهرمان دوره قبل جام جهانی و یکی از مدعیان امسال در بازیی که علیرضا فغانی داور ایرانی آن را قضاوت کرد با یک گل مقابل مکزیک شکست خورد که این نتیجه هم برای فوتبال دوستان و هواداران این تیم بزرگ، غیر منتظره بود.
اما نتیجه های شگفتی ساز به اینجا ختم نشد؛ تساوی یک بر یک برزیل و سوئیس و پیروزهای پرگل بلژیک برابر پاناما و تونس، زیبایی ها و غیر منتظره بودن فوتبال را بیشتر نمایان کرد.
شکست سنگین آرژانتین در مقابل کرواسی و تساوی اسپانیا برابر مراکش، آمار شگفتی های این دوره از رقابت های جام را افزایش داد.
اما در این میان تیم ملی کشورمان از بزرگترین شگفتی سازان جام ۲۰۱۸ روسیه بود و با بازی های بسیار خوب خود در مقابل بزرگانی چون اسپانیا و پرتغال، تعجب و تحسین بسیاری از فوتبال دوستان را برانگیخت.
بازیکنان پرافتخار ایران روز چهارشنبه ۳۰ خرداد در شهر کازان روسیه به مصاف اسپانیا قهرمان جام ۲۰۱۰ رفتند و در یک بازی سخت و نفس گیر توانستند رقابت غرورانگیزی را مقابل این تیم صاحب نام داشته باشند.
تیم کشورمان علیرغم شکست یک بر صفر مقابل اسپانیا، بسیار جسورانه، پرانرژی و با برنامه بازی کردند و موجب شادی مردم کشور را فراهم ساختند بطوریکه به محض پایان بازی، بسیاری از مردم به خیابان ها ریخته و ضمن ابراز شادمانی، از ملی پوشان بخاطر بازی غرورآفرین شان تقدیر کردند.
افتخارآفرینی بازیکنان کشورمان در این جام به این بازی ختم نشد و آنان در مصاف شب گذشته با پرتغال قهرمان اروپا، با قدرت و توان بیشتری ظاهر شدند.
این بار ملی پوشان متفاوت تر از بازی با اسپانیا و مراکش با تاکتیکی جدید به میدان رفتند و از همان ابتدا، بازی پایاپای با حریق قدرتمند خود داشتند ضمن دفاعی مستحکم، حملات خطرناکی را هم روی دروازه یاران رونالدو سازماندهی کردند.
اگر چه دقیقه ۴۵ بازی، کوارشما بازیکن پرتغالی توانست با یک شوت زیبا و حرفه ای دروازه ایران را باز کند و نیمه اول بازی با پیروزی این تیم به پایان برسد اما نیمه دوم مسابقه، یوزهای ایرانی با روحیه بهتر و با جسارت بیشتری به میدان آمدند.
بازیکنان فوتبال کشورمان بارها خط دفاعی و دروازه بان پرتغال را آزار دادند و تهدید کردند تا اینکه انصاری فرد از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۹۲ بازی، نتیجه را به تساوی کشاند تا پرتغالی ها بدانند دیگر دوران یکه تازی تیم های صاحب نام جهان در زمین فوتبال به پایان رسیده است.
اگر چه این رقابت در نهایت با همین نتیجه و با حذف ایران از جام جهانی خاتمه یافت اما باید اذعان داشت که ملی پوشان کشورمان توانستند ابهت و اعتبار تیم های بزرگی مانند اسپانیا و پرتغال را به چالش کشیده و درس عبرتی به آنان دهند تا هیچگاه تیم های به ظاهر ضعیف آسیایی و آفریقایی را دست کم نگیرند.
حذف تیم ملی ایران از ادامه رقابت های جام جهانی روسیه نه تنها از ارزش فوتبالیست های کشورمان نخواهد کاست بلکه نمایش خیره کننده آنان در مقابل تیم های بزرگ جهان، همواره در خاطر و ذهن جهانیان و از جمله مردم قدرشناس کشورمان خواهد ماند.
تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران که برای حضور در مسابقات جام جهانی روسیه به این کشور سفر کرده بود، پس از پایانی غرور انگیز؛ بامداد چهارشنبه وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شد و مورد استقبال هواداران قرار گرفت.
تیم ملی فوتبال ایران در پایان مرحله مقدماتی رقابت های جام جهانی با یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست، چهار امتیاز کسب کرد و با یک امتیاز کمتر نسبت به تیم های اسپانیا و پرتغال، در رتبه سوم گروه خود قرار گرفت تا بهترین نتیجه در دوران حضورش در جام جهانی را رقم بزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا