گرانفروشان در سواحل مازندران زیر ذره بین بازرسان رفتند

به گزارش بصیرنیوز، سواحل مازندران مهم ترین محدوده گردشگری این استان که هر ساله بیش از ۷۰ درصد از مسافران را دستکم یک بار به خود جذب می کند.
گران فروشی کالاهای مورد نیاز و عدم پایبندی به تعرفه های تعریف شده برای خدمات مانند تعرفه ورودی به طرح های سالمسازی ، هزینه پارکینگ ، کرایه سکوها ، ویلاها و دیگر اقامتگاههای مجاز و همچنین نرخ مواد غذایی بویژه در رستوران ها در سال های گذشته همواره از مهم ترین گله مندی های گردشگران بوده است .
گزارش سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران هم نشان می دهد که گرانفروشی و عدم درج قیمت اصلی ترین تخلفات صنفی در این استان است که از سوی مردم به بازرسی این سازمان گزارش می شود .
طرح سالمسازی دریا هم اکنون در ۹۵ نقطه از سواحل ۳۳۸ کیلومتری مازندران در حال اجراست و تیم های بازرسی نهادهای مختلف امنیتی ، بهداشتی ، میراث فرهنگی و صنعت نظارت بر فعالیت مجموعه های ارائه دهنده خدمات در این نقاط نظارت دارند.
مدیر نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : حدود ۲۰ اکیپ بازرسی تابستان امسال بر عرضه کالاها در واحدهای صنفی سواحل استان نظارت می کنند .
حسین اصغرزاده افزود : این اکیپ ها متشکل از بازرسان سازمان صنعت و اصناف هستند که سواحل شهرستان های ساحلی را زیر نظارت خود دارند .
مازندران ۱۵ شهرستان ساحلی دارد .
این مسئول گفت : در مدت فعالیت این اکیپ های ویژه ، بازرسان با حضور در واحدهای صنفی موارد تخلف گرانفروشی ، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور را پیگیری می کنند ولی برای موفقیت در این زمینه نیازمند همکاری تک تک گردشگران و بومیان هستند .
اصغرزاده بیشترین تمرکز بازرسان را بر رعایت قیمت کالاها و خدمات پر مصرف برشمرد و تاکید کرد که بازرسان هرگونه تخلف در بازار را گزارش و پیگیری خواهند کرد.
وی از تمامی افرادی که گذرشان به سواحل مازندران می افتد خواست تا تخلفات صنفی را به شماره ۱۲۴ به عنوان راه ارتباطی مردم با بازرسان اعلام کنند.
او افزود : شهرودانی که تمایل دارند تا از نتیجه گزارش دهی خود به سامانه ۱۲۴ مطلع شوند ، می توانند شماره تلفن خود را هم هنگام ثبت گزارش در سامانه ۱۲۴ درج کنند تا از نتیجه اقدامات انجام شده مطلع شوند .
اصغرزاده با اشاره به تجربه سال های گذشته در سواحل استان ، گفت : بیشترین تخلف گزارش شده در تابستان هر سال ، گرانفروشی است .
تیم های بازرسی صنوف تا پایان فعالیت طرح های سالمسازی در سواحل مازندران مستقر هستند .
طرح سالمسازی دریا از مازندران از اول خرداد فعال شد و تا پایان شهریور ادامه می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا