حل مشکل کم آبی بابلسر و فریدونکنار با انتقال آب سد البرز/پیگیری برای راه‌اندازی فرودگاه احمدکلا

به گزارش بصیرنیوز، ولی الله نانواکناری چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار کرد: مشکلاتی در خصوص آب شرب بر منطقه وارد است که با اضافه کردن ۵۰۰ لیتر در ثانیه به سهمیه حوزه انتخابیه، مشکلات آب شرب را نسبت به سال گذشته کمتر کردیم و راه برون رفت از مشکل کم آبی در حوزه انتخابیه، انتقال آب سد البرز برای منطقه خواهد بود.

وی نظارت بر سازمانها و نهادهای مرتبط با حاکمیت و وضع قوانین را جزء مسئولیت مسلم و وظیفه قانونی خود دانست و خطاب به خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت:اگر بتوانیم در کنار اصحاب رسانه باشیم مطمئنا در این عرصه بهتر و موفق تر می شود به رسالت خود عمل کنیم زیرا از نگاه اعتقادی ما قلم یک امر مقدسی است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصحاب رسانه اصحاب قلم هستند و ما نیز در کنار اصحاب رسانه که از دل مردم هستیم به عنوان نماینده مردم بر پیگیری مطالبات مردم موفق تر خواهیم بود.

این مسئول با بیان اینکه وظیفه نمایندگان مجلس وضع قوانین، نظارت بر حسن اجرای قوانین و پیگیری مطالبات مردم است افزود:
رسالت اصلی ما قانونگذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون توسط مجریان و پل ارتباطی مردم و مسئولان است.

نانواکناری در خصوص نظارت بر حسن اجرای قانون اظهار داشت: این موضوع آنچه که در شأن مجلس شورای اسلامی است به آن توجه نشده است، مجلس توانست در این راه بیشتر و بهتر در “نظارت” موفق تر عمل کند.

وی در رابطه با پیگیری مطالبات تصریح کرد: معضلات حوزه انتخابیه را دنبال کردیم که چند موضوع جزء مشکلات اساسی بود و آن را پیگیر شدیم. در بابلسر، فریدونکنار، بهنمیر، هادیشهر و دهفری، “کشاورزی” به عنوان رکن اساسی حوزه انتخابیه ما دارای معضلاتی بود.

نانواکناری ادامه داد: از آنجایی که امنیت کار کشاورزی به آب است و با توجه به بارندگی کم و وضعیت بحرانی آب امسال، با پیگیری انجام شده مشکلات کشاورزی کاملا رفع شد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی در خصوص آب شرب که مشکلات آن بر منطقه وارد است نیز بیان داشت: با اضافه کردن ۵۰۰ لیتر در ثانیه به سهمیه حوزه انتخابیه، مشکلات آب شرب را نسبت به سال گذشته کمتر کردیم و راه برون رفت از مشکل کم آبی در این حوزه، انتقال آب سد البرز برای منطقه خواهد بود.

نانواکناری در ادامه با اشاره به وجود و انباشت پسماندهای زباله اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته در منطقه ساری، نوشهر و بابلسر مشکل زباله در آینده نزدیک حل خواهد شد و با طرح سوال از وزیر کشور در خصوص اینکه بحث پسماند زباله در استان مازندران و حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار حل نشده است و بر روی این موضوع همچنان پافشاری می کنم.

وی در ادامه به دیگر برنامه های خود در آینده پرداخت و افزود: صنعت توریسم در منطقه بسیار مهم است به همین جهت اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفت و با برگزاری جلسات متعدد با استاندار مازندران بر آن شدند که باید توجه ویژه ای به بابلسر و فریدونکنار شود.

به گفته نانواکناری، نشست با سرمایه گذاران متعدد، ورود بنیاد مستضعفان به عرضه صنعت و جذب توریست در قالب احداث هتل‌ها و مجتمع های تفریحی و فرهنگی در پارکینگ های بلوار ساحلی بابلسر و زمین ۱۵ هکتاری بندر فریدونکنار و ضلع جنوبی خزرشهر از جمله برنامه های ما در آینده است که موجب ایجاد امکانات رفاهی، تفریحی و فرهنگی در منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد: با برگزاری چندین جلسه در راستای توسعه شهرک صنعتی بابلسر و با شناسایی و پیگیری موضوعاتی که مورد اعتراض بود توانستیم رفع مانع و مشکل کنیم.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی از ایجاد شهرک صنعتی جدید بابلسر در زمینی به مساحت ۴۰ تا ۶۰ هکتار ایجاد می شود. این زمین در روستای احمدکلا بابلسر خواهد بود.

نانواکناری در پایان گفت: درصدد هستیم با پیگیری راه اندازی فرودگاه احمدکلا معضل بیکاری منطقه را برطرف کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا