از تاکید بر رعایت انصاف بین خبرنگاران و مسئولان تا تجلیل از افتخارآفرینان فریدونکناری

به گزارش بصیرنیوز، مراسم تجلیل از خبرنگاران از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر فریدونکنار با حضور حمید بخشی شهردار فریدونکنار، مصطفی شیاری رئیس شورای شهر، اعضای شورای اسلامی شهر و جمع زیادی از خبرنگاران در ساختمان شورا برگزار شد.

فریدونکنار در زمینه رسانه‌ای بسیار فعال است

حمید بخشی شهردار فریدونکنار در این نشست اظهار کرد: فریدونکنار شهری است که از نظر رسانه‌ای فعال و دارای گروه های خبری متفاوتی است که بسیاری از افراد دارای نقد منصفانه و برخی دارای نقد بدون انصاف هستند.

وی خاطرنشان کرد: رساندن صدای مردم به گوش مسئولان و همچنین انعکاس اخبار از سوی مسئولان به مردم رسالت بزرگی بوده که بر دوش فعالان رسانه‌ای گذاشته شده است.

شهردار فریدونکنار با بیان اینکه موضوع تلف شدن ماهی‌ها و بافت‌های فرسوده از جمله مشکلات این شهرستان است، تصریح کرد: فریدونکنار تنها شهری است که در آن طرح بازآفرینی بافت‌های فرسوده تهیه شده است.

بخشی با تاکید بر اینکه در شرایط اقتصادی فعلی باید برای جذب سرمایه‌گذار اقدام کرد، یادآورشد: طرح ساماندهی منظر ساحل توسط مشاوران به اتمام رسیده است و پس از بررسی و تصویب، کار آغاز می شود، اگر این امر مهم اتفاق بیافتد سرمایه‌های خوبی وارد شهر خواهد شد.

وی ادامه داد: شرایط زیستی پارک جزیره و منطقه ولیعصر ناگوار است که باید اقدامی مناسب در این خصوص انجام شود و رسانه‌ها باید همراه شهرداری و شورای شهر باشند.

خبرنگاران چراغ هدایت افکار عمومی

مصطفی شیاری رئیس شورای اسلامی شهر فریدونکنار در این نشست اظهار کرد: خبرنگاران چراغ هدایت افکار عمومی و انصاف را در جامعه برعهده دارند که این امر بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان نواقصی را دارند خبرنگاران با نگاه نقادانه خود این مشکلات را گوشزد می‌کنند.

اگر انتقاد نباشد پیشرفتی حاصل نمی‌شود

در ادامه این مراسم نازبانو عزیزی عضو شورا اسلامی شهر فریدونکنار با اشاره به آیاتی از قرآن اظهار کرد: در آیاتی از سوره حجرات آمده است “ای کسانی که ایمان آورده‌اید اگر فاسقی برایتان خبری آورد وارسی کنید، مبادا به نادانی گروهی را آسیب برسانیم”.

وی با اشاره به اینکه اگر انتقاد نباشد پیشرفتی حاصل نمی‌شود خاطرنشان کرد: انتقادها باید سازنده باشد و هر فرد با رعایت احترام به حق و حقوق خود و حفظ حریم و شئونات انسانی برابر با معیارهای اخلاقی نسبت به انتقاد منصفانه اقدام کند.

مدیران شهری در پی انتقاد، سعه صدر داشته باشند

جواد قاسمی دیگر عضو شورای شهر فریدونکنار اظهار کرد : خبرنگاران چشم بینای مسئولان و صدای رسای مردم هستند،  این قشر شریک بهبودی اوضاع  جامعه  و بازوان توانمند دولت هستند.

وی خاطرنشان کرد: نگاشتن برای مردم کاری عاشقانه است و مدیران شهری برای جلوگیری از فساد باید سعه صدر خود را در پی انتقاد نشان دهند.

این عضو شورای شهر فریدونکنار تصریح کرد: اگر همه چیز انحصاری باشد فساد را در پی دارد،امیدواریم فضای مطبوعات فضای سالمی باشد و نگاه سیاسی به آن راه نیابد.

خبرنگاران می‌توانند مانع از شیوع فساد باشند

مهدی بابکی عضو دیگر شورای شهر فریدونکنار نیز در ادامه اظهار کرد: جایگاه خبرنگاران بسیار حساس است ، آن‌ها باید از نظر سواد سیاسی، اجتماعی و دیگر موارد در سطح بالایی باشند.

وی با بیان این که خبرنگاران باید دارای بصیرت دینی و سیاسی باشد و سره را از ناسره تشخیص دهند، یادآور شد:استقلال در گفتار، رفتار و کردار باید در متن کاری خبرنگاران باشد و اگر این استقلال نباشد بخش زیادی از نجابت آنها از بین می‌رود.

این عضو شورای شهر فریدونکنار حمایت از مظلومان را بخش دیگری از کار خبرنگاران دانست و یادآور شد: خبرنگار حلقه وصل مردم و مسئولان است و اگر درست کار خود را انجام دهد می تواند مانع از شیوع فساد باشد.

وی تصریح کرد: خبرنگاران مانند سنگرسازان بی سنگر هستند که تمام تلاش خود را برای شنیده شدن صدای مردم  انجام می‌دهند اما خود این افراد در آماج حمله و فشار هستند.

مسئولان انصاف و عدالت را در برخورد با خبرنگاران رعایت کنند

ابوالقاسم فرجی خبرنگار روزنامه حرف مازندران و سردبیر پایگاه خبری تحلیلی بصیرنیوز به‌عنوان نماینده خبرنگاران در این مراسم اظهار کرد: خبرنگاران بیشترین زحمات را در جلسات و پوشش اخبار بر عهده دارند و مسئولان نباید انتظار نداشته باشند که خبرنگاران بدون مزد کار کنند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید توصیه‌های اخلاقی که نسبت به خبرنگاران دارند را برای خودشان لحاظ کنند خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی جامعه موجب مشکلات مدیران شده و ای کاش مسئولان هم برای خود سقف انصاف و عدالت را در برخورد با خبرنگاران رعایت کنند.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم از علیرضا شاطری نفر اول کنکور سراسری و میلاد والی‌زاده قهرمان نونهلان کشتی فرنگی آسیا به‌عنوان افتخارآفرینان فریدونکناری تجلیل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا