تقسیمات دریای خزر به آینده موکول شد/ تصمیم استاندار مازندران برای مناطق آزاد غیرکارشناسی بود

به گزارش بصیرنیوز، ولی‌الله نانواکناری در نشست خبری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خبرنگاران واسطه‌ای هستند که مسیر را برای خدمت مسئولان به مردم هموار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تقسیمات دریای خزر به آینده موکول شد و ما پیگیر هستیم که درخصوص دریای خزر سهم خود را حفظ کنیم.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پس گرفتن امضا از رئیس جمهور گفت: حدود سه ماه قبل از نخستین افرادی بودیم که طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کردیم که پس از آن همه امضای خود را به جز ۳۰ نفر پس گرفتند، اما در مرحله دوم به خاطر مسائلی که به وجود آمد نهایت امر تصمیم گرفتیم که برای جلوگیری از تنش و تضعیف هیئت دولت از سوال از رئیس جمهور منصرف شویم.

نانواکناری خرید تضمینی برنج را از بهترین راهکارها برای حمایت از کشاورزان و جلوگیری از بازار سیاه و فروش به دلالان و واسطه ها برشمرد و گفت: قیمت تضمینی برنج ۹۸۰۰ تومان تعیین شده و این مسئله بازار فروش برنج را بهتر کرده است.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور به دو عامل بستگی دارد، یادآور شد: وضعیت اقتصادی کشور به دو عامل بستگی دارد که یکی از آن‌ها خارجی و دیگر عامل داخلی است؛ آمریکا و کشورهای غربی در پی تضعیف نظام هستند و تلاش می‌کنند که با تحریم، کشور ایران را در فشار قرار دهند اما همه مشکلات کشور به خارج از کشور بر نمی‌گردد بلکه رانت‌خواری و فساد بخش‌های دولتی و سوءمدیریت از مواردی است که موجب مشکلات اقتصادی می‌شود و امیدواریم که قوه قضاییه برخورد سختی با مفسدان اقتصادی انجام دهد.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت فرزندان خود، اظهار کرد: چهار فرزند دارم که پسر اول دارای فوق لیسانس عمران و بیکار است و پسر دومم دانشجوی تربیت بدنی، دروازه‌بان و ورزشکار رزمی است و همچنین دختر بزرگترم دارای لیسانس معماری و در بازار مشغول به کار است و دختر دومم دانشجوی دکترای شیمی و بیکار است.

نانواکناری خاطرنشان کرد: در زمینه پسماندها شهرداری بابلسر ورود پیدا کرده‌ایم  و به زودی بودجه‌ای از استانداری به آن اختصاص داده می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه کیفیت و کمیت آب شرب در بابلسر و فریدونکنار مطلوب نیست، یادآور شد: البته در سال جاری وضعیت بهتر شده و امیدواریم انتقال آب سد البرز به این شهرستان سریعتر صورت گیرد تا وضعیت آب شرب این شهرستان به بهترین شکل ممکن برسد.

وی با بیان اینکه  بابلسر به تنهایی بیشترین توریسم را در سراسر کشور دارد، تصریح کرد: از سرمایه‌گذاران مختلفی برای این امر در بابلسر دعوت شده است، یک هتل ۵ ستاره در بابلسر و فریدونکنار نیز از سوی یک شرکت سرمایه‌گذار ترکیه ای ایجاد می‌شود.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نمایندگان در امور عزل و نصب وظیفه‌ای برای دخالت ندارد اما بیگانه نسبت به آن نیست، ادارات کل با فرمانداران در خصوص تغییر مدیران در ارتباط هستند و مسئولیت نمایندگان نظارت بر عملکرد مسئولان است.

نانواکناری با اشاره به اینکه من به استفاده از مسئولان بومی اعتقاد دارم، گفت: نگاه من استفاده از مسئولان بومی است و البته در بسیاری از مواقع نیز اظهار نظرها نتیجه بخش نیست.

وی در واکنش به انتقادات امام جمعه بابل از نمایندگانی که امضای خود را برای سوال از رئیس جمهور پس گرفته‌اند، تاکید کرد: برای حفظ انسجام و وحدت میان مسئولان، امام جمعه بابل را به خدا واگذار کردم، دوستی بهتر از دشمنی است و باید همه با یکدیگر دوست باشیم.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سه روستای بزرگ در بابلسر و فریدونکنار در دستور کار برای شهرهای آستانه نو، باقرتنگه و عزیزک قرار دارند که لازمه این کار خود مردم و برطرف شدن اختلافات بین روستاها است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تاکنون منطقه آزاد در سراسر کشور موفق عمل نکرد اما می‌تواند موفق باشد، با این گرایش که صادرات را برای کشورهای دیگر داشته باشیم.

وی با انتقاد از تصمیم استاندار مازندران و شورای برنامه‌ریزی استان در مشخص کردن مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، گفت: استاندار باید بر اساس نظر کارشناسان کار را انجام می داد و در حالی که نظر اساتید دانشگاه مازندران این بود که منطقه بابلسر و فریدونکنار مناسب ترین منطقه برای این موضوع است اما مشخص نیست که چرا اسلامی در این رابطه اظهار نظر غیرکارشناسی انجام داد که باید در این رابطه پاسخگو باشد.

نانواکناری افزود: برای اینکه به اقدامات غیرکارشناسانه ورود نکنیم جلساتی با ترکان و وزیر ارشاد برگزار کردیم و مجمع نمایندگان مازندران بر اساس امضایی که انجام دادند نگاه منطقه آزاد تجاری را به صورت استانی دیدند.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که می‌توانستیم با معرفی بندر نوشهر با محوریت گردشگری و سلامت، بابلسر و فریدونکنار فناوری و تجاری و امیرآباد با محوریت انرژی تمامی نقاط استان را منتفع کنیم و دیگر نیازی به مناطق ویژه اقتصادی نداشته باشیم اما با این کار دیگر شهرها را محروم کردیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا