از افتتاح ۲۲ پروژه در هفته دولت تا کشف ۵۰۰ میلیون تومانی کالای قاچاق

به گزارش بصیرنیوز، در پنجمین روز هفته دولت نشست خبری فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان فریدونکنار با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

*حجت‌الله مولایی معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار فریدونکنار در ابتدای این نشست با اشاره به افتتاح پروژه‌ها به مناسبت هفته دولت در فریدونکنار اظهار کرد: در هفته دولت امسال ۲۲ پروزه در سطح شهرستان با اعتبار بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال در بخش های خدماتی تولیدی و زیرساختی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: در بخش میراث فرهنگی با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان واحد پذیرایی گپ به بهره‌برداری رسید.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری فریدونکنار تصریح کرد: افتتاح خانه بهداشت سوته با زیر بنای ۱۰۰ متر با اعتبار ۱۱۰ میلیون تومان و بهسازی پل روستای نوایی محله با مبلغ ۵۰ میلیون تومان انجام گرفت.

مولایی با اشاره به اینکه افتتاح ایستگاه سلامت اجتماعی در حاشیه پل میلاد با تلاش کارکنان اداره بهزیستی انجام شد، افزود: احداث ایستگاه پمپاژ در میان‌محله با همکاری اداره جهاد کشاورزی انجام گرفت.

وی یادآور شد: احداث جاده بین مزارع در میان‌محله، رفع اشکال ولتاژ برق، توسعه احداث شبکه برق شهری و روستایی و ارتقای کیفی آب شرب با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات انجام گرفته در هفته دولت در فریدونکنار است.

*در ادامه این جلسه قربان کریمی‌نسب رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونکنار درخصوص آمار مسافران تابستانی اظهار کرد: آمار مسافران تابستانی در فریدونکنار نسبت به سال گذشته با کاهش دو درصدی همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حالی که در مدت مشابه سال قبل ۳۶۰ هزار نفر در روز به فریدونکنار سفر می‌کردند اما این آمار در سال ۹۷ به ۲۸۰ هزار نفر رسیده است.

*اسماعیل اسماعیلی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فریدونکنار با اشاره به آمار کشف کالای قاچاق و احتکار شده اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی ماه‌های اخیر و احتکار کردن کالاها توسط برخی از سودجویان با هماهنگی دستگاه های قضایی، اطلاعاتی و سپاه حدود ۱۵ مورد انبار در فریدونکنار گزارش شده که برخی از این انبارها واحد صنفی بودند که به راحتی قابل پیگیری بود اما برخی از این انبارها در منازل بود که پس از اخذ مجوز از دادستانی حکم ورود به منزل گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای شناسایی شده در حال خرید و فروش کالا بودند و فقط یک واحد انبار لوازم خانگی در منطقه فیروزآباد به ظن قاچاق به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان کشف شد و برای طی مراحل اداری به تعزیرات معرفی شده است.

*سیدعظیم اسماعیل‌زاده رئیس آموزش و پرورش فریدونکنار با اشاره به وضعیت اسکان فرهنگیان در این شهرستان اظهار کرد:  ۱۵ مدرسه با ۱۱۶ کلاس درس برای اسکان مسافران فرهنگی در فصل تابستان درنظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: ۹۶ کلاس درجه الف، ۲۰ کلاس درجه ب و ۷ کلاس رزرو اینترنتی در فریدونکنار برای فرهنگیان درنظر گرفته شد و در حالی که پیش بینی ما برای تابستان امسال ۱۸ هزار نفر روز بود اما هم‌اکنون ۲۸ هزار و ۸۰۹ نفر به فریدونکنار سفر کرده‌اند.

رئیس آموزش و پرورش فریدونکنار تصریح کرد: تاکنون دو هزار و ۱۳۵ خانوار فرهنگی در این شهرستان ساکن شدند که ۱۰ هزار و ۶۷۰ نفر می‌شوند و ماندگاری آنها به این ترتیب است که ۲۸ هزار و ۸۰۹ نفر روز اسکان یافتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا