رشد ۲۰۴ درصدی فریدونکنار در زمینه اشتغالزایی

به گزارش بصیرنیوز، محمدمهدی نصیری فرماندار فریدونکنار در نشست خبری مدیران دستگاه های اجرایی فریدونکنار که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد با اشاره به گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: امیدواریم روح بلند دو شهید اسوه رجایی و باهنر در دولت جمهوری اسلامی که در ترور وحشیانه گروهک منافقین به شهادت رسیدند مورد الطاف خداوند قرار گیرند و ما هم از پیروان روش، منش و نگرش این بزرگواران باشیم.

وی با اشاره به وضعیت اشتغال در فریدونکنار خاطرنشان کرد: در حالی که فریدونکنار در رتبه ۲۱ استان مازندران در زمینه اشتغال قرار داشت اما با ۲۰۴ درصد رشد به رتبه دوم سامانه کارا و اشتغالزایی رسیده است.

فرماندار فریدونکنار با بیان وضعیت ایستگاه سلامت اجتماعی تصریح کرد: دو نقطه برای راه اندازی ایستگاه سلامت اجتماعی مشخص شده و در حال بررسی این نقاط هستیم که دارای مشکل خاصی نباشد.

نصیری عنوان داشت: در فریدونکنار یک ساختمانی از سوی خانواده فرهنمند به انتقال خون اهدا شد که مشروط بوده به اینکه خدماتشان مشخص باشد اما با توجه به اینکه میزان اهدای خون در فریدونکنار پایین بوده این امر فعلا امکانپذیر نیست البته مکاتباتی با سازمان خون انجام گرفته برای اینکه اتوبوس اهدای خون به شهرستان فریدونکنار بیاید.

این مسئول با اشاره به مشکلات کمبود و قطعی آب در فریدونکنار اظهار کرد: کره زمین وارد شرایط تغییر اقلیمی شده و با توجه به اینکه فریدونکنار سرزمینی هموار است و نفوذ آب های شور به سمت جنوب صورت می‌گیرد امکان حفر چاه وجود ندارد که البته تاکنون قطعی صورت نگرفته و برای حوزه روستایی چاه حفر شده اما مقاومت محلی امکان انتقال را به ما نمی‌دهد.

فرماندار فریدونکنار از مستقل شدن برخی از ادارت فریدونکنار خبر داد و گفت: نمایندگی محیط زیست به صورت مستقل در این شهرستان مستقر شده و همچنین به دنبال این هستیم که نمایندگی شیلات هم وارد شهرستان شود.

نصیری با اشاره به ساماندهی وضعیت سواحل و پارک ساحلی لاله فریدونکنار تاکید کرد: یک اتفاق مهمی برای ساماندهی ساحل در حال انجام است که با توجه به اینکه سه سازمان منابع طبیعی، وزارت نیرو و بنادر دریانوردی در موضوع ساحل نقش دارند تعارضاتی صورت گرفته است.

وی افزود: ایجاد خط کاداستر از جمله کارهای بسیار خوبی است که سازمان بنادر و اداره کل بنادر مازندران انجام داده‌اند و در حال تلاش هستیم تا این طرح برای فریدونکنار هرچه زودتر به مرحله اجرا برسد که بخشی از آن مربوط به تخریب آلاچیق بود که انجام گرفت و بعد از ساماندهی سرمایه گزاران می توانند ورود پیدا کنند.

فرماندار فریدونکنار یادآور شد: با ورود مسئولان منابع طبیعی به فریدونکنار در حال رایزنی هستیم که اختیار سواحل این شهرستان به شهرداری واگذار شود تا طرح ساماندهی هرچه سریعتر اجرا شود و با اجرایی شدن این طرح پارک لاله هم شامل آن می‌شود.

نصیری بر اهمیت موضوع میراث فرهنگی تاکید و خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی امری فانتزی نیست بلکه بسیار مهم است و مهمترین سازه معماری متشخص مازندران سقانفار است؛ سازه‌های چوبی که حالت آئینی دارد و از نظر کنده‌کاری و نقاشی بسیار زیبا است و عزم جدی وجود دارد که درخصوص سقانفار و امامزاده روستای ازباران اقدامات لازم صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به وضعیت سند زمین ورزشی فریدونکنار گفت: در حال پیگیری هستیم تا موضوع مناقشه زمین ورزشی برطرف شود.

فرماندار فریدونکنار درباره معضل زباله، تصریح کرد: اینکه برخی از شهرستان‌ها با شرکت‌های دانش بنیان برای رفع مشکل زباله قرارداد امضا می‌کنند تجربه نشان داده که خیلی موفق نیستند البته افرادی شناسایی شده‌اند که بومی فریدونکنار بوده و در زمینه بایوتکنولوژی فعال هستند و می‌توان با استفاده از ظرفیت این افراد اقدامات خوبی را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: بودجه فریدونکنار در حد ۱۰ میلیارد تومان سال‌های قبل است و میزان تحقق آن به پیگیری ما مربوط می‌شود و اقدامات عمرانی پروژه کمربندی در حال انجام است.

نصیری یادآور شد: یکی از نقاط ضعف فرمانداری فریدونکنار نداشتن روابط عمومی منسجم است و امیدواریم که خبرنگاران با تلاش خود ما را در انعکاس اخبار و عملکرد فرمانداری یاری کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا