دفاع مقدس موجب افتخارآفرینی کشور شد/ سازش‌ناپذیری در مقابل دشمنان اسلام از مولفه‌های مهم شهدا

به گزارش بصیرنیوز، حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی امام جمعه فریدونکنار در سی و یکمین یادواره شهدای فریدونکنار که شب پنجشنبه در مصلی قدس این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال موفقیت انسان‌ها را پس از ایمان در گرو  صبر و استقامت بیان می‌کند و کسانی که سختی‌ها، رنج‌ها و شهادت‌ها را تحمل کردند به این افراد وعده داده شد که بهشت برین در انتظار آن‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ اسلام پر از فراز و نشیب‌هایی است که در درون خودش مردان افتخار آفرین دارد؛ آن‌هایی که در جنگ‌های مختلف توانستند با فداکاری و ایثار نهال اسلام را با خون خود بارور کردند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: هشت سال دفاع مقدس ملت ایران نمونه بارزی از افتخار آفرینی کشور سرافراز ما است که جانانه برای اسلام دفاع کردند و از جمله این افتخارآفرینان ۳۵۰ شهید فریدونکنار و در راس آن‌ها سردار ملی حاج حسین بصیر است.

جلالی با اشاره به اینکه راهی که شهدا رفته‌اند کرامتی است که امامان معصوم ما به آن افتخار می‌کنند، یادآور شد: درس اطاعت بی چون و چرا از خداوند و از ولایت فقیه و درس خداباوری نه خودباوری از جمله درس‌هایی است که شهدا به ما آموخته‌اند.

وی با بیان اینکه محتکران که عامل چالش اقتصادی هستند برعکس مسیر شهدا عمل می‌کنند تاکید کرد: ترجیح دادن آخرت بر دنیا، حرکت کردن در مسیر کلان، صبر و استقامت در برابر مشکلات، سازش‌ناپذیری در مقابل دشمنان اسلام، عزت و زیر بار زور نرفتن، حضور در صحنه‌های دفاع از حق در مقابل باطل از جمله دیگر درس‌ها و مولفه‌های شهدا به آحاد جامعه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا