آمریکا کشوری شکست خورده است/ لزوم اتحاد مسئولان و مردم برای موفقیت ایران

به گزارش بصیرنیوز،  سیدمحمود جلالی امام جمعه فریدونکنار در سخنرانی مراسم ۱۳ آبان فریدونکنار در مصلی نمازجمعه این شهرستان، اظهار کرد: امروز روز مبارزه با استکبار جهانی، روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ آبان روز جنایت‌های آمربکا علیه ایران و یادآور روزهای تلخ و شیرین برای ملت ایران است خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان سال ۴۳ روز تبعید امام به ترکیه در پی افشاگری علیه قانون کاپیتولاسیون بود و دانش آموزان در ۱۳ آبان سال ۵۷ در اعتراض به اقدامات ستم‌شاهی دست به تظاهرات زده بودند که با گلوله‌های حکومت پهلوی به شهادت رسیدند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: تمامی این اقدامات شنیع از جاسوس‌خانه آمریکا در ایران انجام می‌شد که در نهایت در ۱۳ آبان سال ۵۸ ابن لانه جاسوسی تسخیر شد.

جلالی با اشاره به اینکه همزمان با انقلاب اسلامی توطئه‌های آمریکا برای کشور ایران مشهود بود گفت: از زمان دفاع مقدس تاکنون توطئه‌های مختلفی علیه کشور ما وضع شد که در تمامی این موارد شکست خوردند.

وی تاکید کرد: آمریکا مجددا امروز را به عنوان آغاز تحریم‌های جدید علیه کشور ایران اعلام کرد در حالی که باید بداند ملت ایران مشکلات را تحمل می‌کند اما هرگز زیر بار ذلت نخواهد رفت.

امام جمعه فریدونکنار یادآور شد: در حالی که گفته بودند صادرات نفت ایران را به صفر می‌رسانیم اما خودشان هشت کشور را معاف از تحریم ایران کردند که همین امر نشان از شکست آن‌ها است.

جلالی افزود: ترامپ و همپیمانانش با شکست‌های سنگینی که از ملت ایران متحمل شدند دیگر گزینه جدیدی ندارند و متضرر اصلی در تحریم‌های جدید خودشان خواهند بود.

وی عنوان داشت: قیمت نفت با تحریم‌ها تقریبا دو برابر شده و در حالی که کاهش صادرات داشتیم اما قیمت ارزی به دست آمده حاصل از فروش نفت به همان میزان مشابه سال قبل است.

امام جمعه فریدونکنار ادامه داد: در عرصه اقتصادی آمریکا با بیش از ۱۹ تریلیون دلار بدهی و بیش از ۸۰۰ میلیارد کسری بودجه سالانه یک کشور شکست خورده است و این امر موجب شد که دست گدایی به سوی عربستانی دراز کرده که یک جنایتکار است.

جلالی اظهار کرد: در حالی که غربی‌ها مدعی دفاع از حقوق بشر هستند اما فرانسه به منافقانی که عامل شهادت بیش از ۱۸ هزار ایرانی هستند پناه می‌دهد.

وی بر لزوم اتحاد و همبستگی میان مردم و مسئولان تاکید کرد و گفت: امروز تنها راه موفقیت کشور ایران علیه کشورهای استکباری اتحاد و وحدت بین مسئولان و مردم است.

امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: دولت باید توجه داشته باشد که وضعیت اقتصادی نیاز به جراحی دارد اینکه سبد کالا به مردم دهبم راه حل نیست بلکه باید تدبیر ویژه برای گرانی و مشکلات موجود اتخاذ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا