بسیج دارای تفکر ناب محمدی است/ مسئولان به دنبال اقدام قاطع در برابر اروپا باشند

به گزارش بصیرنیوز،حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان اظهار کرد: در سالروز ۵ آذر و هفته بسیج مستضعفین قرار داریم که این نهاد مقدس نتیجه آینده‌نگری حضرت امام بود تا انقلاب را از شر بدخواهان و منافقان محفوظ نگه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان‌های مختلف مانند دوران دفاع مقدس، سازندگی و هم‌اکنون اگر نیازی به بسیجیان بود آنها بدون چشم داشتی در زمینه‌های مختلف حضور پررنگ و موثری داشتند.

امام جمعه فریدونکنار تصریح کرد: تفکر بسیجی تفکر ناب محمدی است و مردمی بودن، دارا بودن بصیرت، تکلیف گرایی، ولایتمداری و آرمان‌خواهی از جمله مهمترین ویژگی‌های بسیج است.

جلالی یادآور شد: بسیجیان برای خدمت به اسلام بانگ شهادت سر می‌دهند و این ندا به گوش حشدالشعبی، فاطمیون، زینبیون و حماس رسیده که از برکات بسیج جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به مسائل سیاسی و تحولات بین‌المللی گفت: وزیر خارجه انگلیس قبل از سفر خود در ایران طی مصاحبه‌ای خواستار آزادی یک جاسوس شد در حالی که ارتباطی به او ندارد و همچنین در یک اقدام غیردیپلماتیک به بازارهای تهران رفته و ارزیابی منفعت طلبانه داشته است.

امام جمعه فریدونکنار با انتقاد از مسئولان سیاسی کشور اظهار کرد: در حالی که اروپا متعهد شده بود که کانال تجاری ایران بعد از خروج آمریکا از برجام را برقرار کند اما متاسفانه این اقدام صورت نگرفت و انگلیس که یکی از کشورهای اروپایی است نه تنها منافع ایران را درنظر نمی‌گیرند بلکه برای تامین مقاصد خود به کشور ما سفر می‌کند و مسئولان باید با اقتدار در مقابل اینگونه اقدامات بایستند تا خدشه‌ای به کشور وارد نشود.

جلالی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تاکید داشتند که باید موضوع خروج آمریکا از برجام که نقض آشکار کنوانسیون بین‌المللی بوده توسط اروپایی‌ها در مجامع بین المللی با صدور قطعنامه‌ای علیه این کشور پیگیری شود اما این امر صورت نگرفت و همچنین فرموده بودند که بحث موشکی و حضور ایران در منطقه نباید در کنار موضوع برجام قرار گیرد که زمزمه‌هایی در این خصوص می‌شود.

وی تصریح کرد: جلوگیری از تحریم‌ها، خرید نفت، انتقال وجوه از بانک‌ها از مواردی بوده که مقام معظم رهبری از مسئولان خواستار شدند اما هنوز مسئولان نسبت به این موارد مطرح شده هیچ اقدامی نکردند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به فجایع کشور یمن گفت: حدود ۱۴ هزار نفر در این جنایات به شهادت رسیدند که از این تعداد ۶ هزار زن و کودک در بین این افراد بودند.

جلالی اظهار داشت: در حالی که آمریکایی‌ها به شدت در حال کمک به عربستان هستند اما ملت مظلوم یمن در حال مقاومت است و کشورهای استکباری باید بدانند که یمن پیروز نهایی این میدان خواهد بود.

وی با بیان اینکه ملت مظلوم یمن در حال حاضر نیاز به کمک دارند تاکید کرد: بنابر فتاوای مراجع معطم تقلید کمک به مردم مظلوم یمن برای همه مسلمانان فرض و لازم است.

امام جمعه فریدونکنار گفت: در حالی که یهودیان به دنبال این بودند که فلسطینیان را با معامله قرن زیر سلطه دائمی خود قرار دهند اما حرکت شجاعانه حماس موجب شد که آنها حساب کار خود را بکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا