پروژه مجتمع ورزشی شهدا روستای بی‌نمد فریدونکنار کلنگ‌زنی شد

به گزارش بصیرنیوز، با حضور سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، مجید حسین‌زادگان استاندار مازندران، ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، سیدباقر سخایی وزیر سابق کشورهای عربی و خیرنیک اندیش و مسئولان استانی و شهرستانی، کلنگ مجتمع ورزشی شهدای روستای بی‌نمد فریدونکنار، به زمین شده شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در این آئین با اشاره به اینکه خدمت به مردم در اسلام ارزش بالایی دارد، اظهار کرد: همیشه انسان باید کاری کند که نامش به نیکی یاد شود و سخایی خیر نیک اندیش و سفیر اسبق ایران در کشورهای عربی، در هر کجا که سفیر بودند موفق عمل می‌کردند و کار مردم را برطرف می‌کرد.

وی با بیان اینکه القاب و جایگاه‌ها تمام شدنی است و ارزش ذاتی دیگری ندارد خاطرنشان کرد: این القاب غیر از دردسر برای این دنیا چیزی دیگری ندارد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه اسلام برای خدمت ارزش فراوانی قائل است، تصریح کرد: ورزش در اسلام با عبادت و خودسازی گره خورده و چه خوب است که این امر موجب ‌شود انرژی‌های انسان در یک جهت مثبت و سازنده به کار گرفته شود.

سیدمحمد باقر سخایی سفیر اسبق ایران در کشورهای عربی نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه همیشه به دنبال این بودم که در زادگاهم اثر ماندگاری از خود بر جای بگذارم، اظهار کرد: جوانان حدود ۱۵ روستای این منطقه برای ورزش جایگاهی ندارند و امیدوارم این سالن چندمنظوره مشکلی از این مردم را برطرف کند.

وی با بیان اینکه نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی وعده تامین بودجه بخشی از احداث این سالن را داده‌، خاطرنشان کرد: از مدیرکل ورزش و جوانان مازندران و مسئولان استانی و شهرستانی می‌خواهیم در تسریع احداث این پروژه تلاش ویژه‌ای انجام دهند.

مجید حسین‌زادگان استاندار مازندران نیز در این دیدار با بیان اینکه پیش از انقلاب در تمام مازندران به عدد انگشت دست سالن ورزشی وجود نداشت، اظهار کرد: انقلاب اسلامی موجب توجه به رویکرد مردمی و اجتماعی و نگاه ویژه به روستاها شده است و در تمامی شاخص ها قابل مقایسه با پیش از انقلاب نیست.

وی با اشاره به اینکه با توجه به محدودیت بودجه ای که دولت دارد لازم است که اجتماع محور و مردم محور پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم، تصریح کرد: باید با کمک مردم و دولت، به سوی توسعه استان حرکت کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه این استان در زمینه سلامت آمار مناسبی ندارد، گفت: بیشترین آمار بیماری قلبی و دیابت را در مازندران داریم، بنابراین این پروژه‌ها می‌تواند به کاهش این نوع بیماری‌ها کمک کند.

وی افزود: خیران خوبی در مازندران وجود دارند که بسیاری از آنها به صورت اختصاصی عمل می کنند، این مشارکت می تواند در فرآیند توسعه موفق باشد اما لازم است با برنامه صورت بگیرد.

استاندار مازندران گفت: در مازندران طرح هر روستا یک سمن راه اندازی شده است به طوریکه در قالب سمن اجتماعی شامل ورزش، محیط زیست، درمان و غیره از ظرفیت دانش آموزان استفاده کنیم تا افرادی که اهلیت کافی داشته باشند بتوانند به دولت کمک کنند.

حسین زادگان تصریح کرد: ۶۰۰ میلیون تومان این پروژه خیر محور است و به دنبال آن هستیم تا به عنوان یک پروژه نیمه تمام از کمک وزیر ورزش و جوانان نیز استفاده شود، همچنین از سهم استان نیز رقمی را برای این طرح نیز خواهیم گذاشت.

وی در پایان تاکید کرد: هر روستایی که مردم برای توسعه آن مشارکت کنند و خیران وارد شوند دولت نیز به همان سهم کمک می کند.

ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مردم در تمامی صحنه ها حضور پیدا می کنند و مشکلات کشور به دست آنها قابل برطرف شدن است، گفت: روستاهای بخش مرکزی فریدونکنار از محروم ترین روستاهای این شهرستان هستند.

وی تصریح کرد: این خیران نیک اندیش کار بسیار خوبی انجام دادند اما این اقدام نباید ابتر بماند و نیاز است کمکی ویژه برای به اتمام رساندن این پروژه از سوی دولت انجام شود.

به گزارش بصیرنیوز، این مجتمع ورزشی در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۴۰۴ مترمربع و با کاربری ورزشی، اداری و بهداشتی احداث می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا