لزوم توجه بیشتر رسانه‌های فریدونکنار نسبت به یادگاران انقلاب/ اقدامات مناسب برای تنظیم بازار شب عید انجام شود

به گزارش بصیرنیوز، محمدمهدی نصیری کناری فرماندار فریدونکنار در پنجمین جلسه شورای اداری این شهرستان که در سالن مجتمع شهید رجایی برگزار شد اظهار کرد: سال های گذشته مهمترین علت توسعه و پیشرفت یک جامعه بر مبنای سرمایه‌های مادی مورد ارزیابی قرار می‌گرفت که در واقع سرآنه رشد درآمد ملی و ثروت‌های افراد تعیین کننده بود اما هم‌اکنون انسان و کیفیت زندگی انسان‌ها، توسعه پایدار و مباحث زیست محیطی به آن اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف مشترک تمامی دولت‌ها در دنیا پیشرفت و توسعه است خاطرنشان کرد: بر اساس مبانی توسعه یکی از پایه‌های اساسی توسعه نگاه به آیندگان است چراکه ما میراث دار گذشتگان نیستیم بلکه امانت‌دار آیندگان هستیم.

فرماندار فریدونکنار با بیان آمارهایی از وضعیت رو به رشد جمهوری اسلامی از سال‌های قبل از انقلاب تاکنون، گفت: در زمینه‌های نرخ باسوادی، تعداد دانشجویان، شاخص‌های آموزش عالی، علم و فناوری و شاخص سلامت رشد چشمگیری داشته‌ایم و در برخی زمینه ها حتی در ردیف برترین‌های دنیا قرار داریم.

نصیری ادامه داد: کشاورزی، پژوهش، افزایش امید به زندگی، عدالت اجتماعی، کاهش مرگ و میر اطفال، توسعه‌های انسانی، تکنولوژی، مسکن روستایی و شهری، بخش آب شرب، طول آزادراه‌ها، صنعت و غیره از موارد دیگری است که با پیشرفت های چشم‌گیری همراه بود.

وی با بیان اینکه خودزنی‌های داخلی موجب می‌شود که پیشرفت‌های پس از انقلاب نادیده گرفته شود، گفت: انقلاب ما حرکت رو به رشدی داشته و در حالی که قبل از انقلاب کشور ایران یک کشور وابسته بود اما هم‌اکنون به یک کشور داعیه‌دار تبدیل شده است.

فرماندار فریدونکنار عنوان داشت: اگر نگاهی به جنگ‌های رخ داده در کشور بیاندازیم میبینیم که به غیر از دفاع مقدس در مابقی جنگ‌ها بخشی از سرزمین ایران از دست رفته است.

نصیری اظهار کرد: شهدا ایستادگی کردند و از همه‌ هستی خود گذشتند تا خاک ایران را حفظ کنند و دلیل این ایثار چیزی نبوده جز رابطه نزدیک حکومت با آحاد ملت برای همین این کشور علیرغم مشکلات داخلی زیادی که داشت مخصوصا در سال ۶۰ که سازمان مجاهدین خلق این مشکلات را ایجاد کردند باز هم این کشور درحال پیشرفت است.

وی خاطرنشان کرد: در کتابی که به عنوان روزشمار انقلاب در مازندران به چاپ رسیده است اسم خانم هاشم‌نژاد از فریدونکنار به چشم می‌خورد که در روز شهادت شهیدان یزدانخواه مجروح شده است اما مغفول مانده است که جا دارد رسانه‌ها به این موضوع بیشتر بپردازند.

فرماندار فریدونکنار از تشریفات موجود در بین برخی از مسئولان انتقاد کرد و گفت: اینکه برخی از مسئولان برای خود تشریفات ایجاد کنند به هیچ عنوان پسندیده نیست بلکه باید نشان داده شود که فاصله ملت و حاکمیت کم است.

نصیری تصریح کرد: برنامه صد روزه هنوز توسط مسئولان ادارات فریدونکنار جدی گرفته نشده و این در حالی است که استاندار پیگیر این موضوع است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در آستانه سال نو قرار داریم انتظار از شهرداری و دیگر مسئولان است که فضای شهری را متنوع کنند و فضای عمومی به ویژه در ورودی شهر باید آراسته باشد.

این مسئول بر لزوم تنظیم بازار گوشت و مرغ توسط اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تاکید کرد و گفت: باید اقدامات مناسب برای تنظیم بازار شب عید انجام شود و از اختصاص سهم زیاد گوشت و مرغ به رستوران‌ها و قصابی خودداری به‌عمل آید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا