آغاز فعالیت کمپ امداد و نجات جاده‌ای در فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، هادی شفیع‌زاده رئیس جمعیت هلال احمر فریدونکنار در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: کمپ امداد و نجات جاده‌ای برای تعطیلات نوروزی از ۲۵ اسفند ماه کار خود را آغاز کرده و تا ۱۶ فروردین ماه ادامه پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی که با حضور اعضای جوانان جمعیت هلال‌ احمر همراه است از ۲۸ اسفند ماه شروع می‌شود و ۱۶ فروردین ماه به پایان می‌رسد.

رئیس جمعیت هلال احمر فریدونکنار تصریح کرد: راهنمای مسافران نوروزی، توزیع نقشه‌های شهری، معرفی جاذبه‌های گردشگری و اماکن زیارتی از مواردی است که در کمپ نوروزی انجام می‌شود.

شفیع‌زاده یادآور شد: اعضای داوطلب هم در این کمپ حضور دارند که در این بین پزشکان و پرستاران داوطلب به صورت رایگان به ویزیت مسافران می‌پردازند؛ همچنین یک دستگاه آمبولانس به همراه چهار نجات‌گر برای امداد و نجات جاده‌ای حضور دارند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه حجم ترافیک در زمان ایام نوروز بسیار زیاد است، اکیپ‌های موتوری در کمپ و سطح شهر مستقر هستند که درصورت عدم امکان آمبولانس برای حضور در صحنه، اکیپ موتوری اقدامات لازم را برای نجات مصدومان انجام می‌دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان داشت: راه‌اندازی بازارچه خیریه از اقدامات دیگری است که توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر در ایام نوروزی برپا شده و عواید حاصل فروش اجناس این بازارچه صرف نیاز افراد بی‌بضاعت و بیماران خاص می‌شود.

شفیع‌زاده با اشاره به اجرای طرح ملی پیمان در ایام نوروز اظهار کرد: این طرح به منظور آشنا شدن والدین و مسافران برای پیشگیری از اعتیاد و مشکلاتی که از این موضوع به وجود می‌آید توسط مربیان اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی کاشت نهال از جمله اقداماتی است که در حوزه جوانان انجام می‌گیرد و به مسافران اهدا می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر فریدونکنار تصریح کرد: از اصحاب رسانه شهرستان انتظار می‌رود که در پوشش خبری ایام نوروز حامی تیم هلال احمر شهرستان باشند و فعالیت‌های مسافرین در کمپ نوروزی را برای اطلاع عموم به تصویر بکشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا