مشکلات کمربندی و بندر فریدونکنار بررسی شد/ از وعده ۶ ماهه برای افتتاح کمربندی تا راه‌اندازی خط کشتیرانی

به گزارش بصیرنیوز، نشست پیگیری مشکلات بندر و کمربندی غیرهمسطح فریدونکنار با حضور احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران، ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم فریدونکنار در مجلس، مهدی نصیری فرماندار و جمعی از مدیران کل و مسئولان شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری فریدونکنار برگزار شد.

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در این نشست اظهار کرد: فضای یکدلی و یکرنگی که در فریدونکنار وجود دارد می تواند عاملی برای توسعه باشد.

وی با اشاره به اینکه فریدونکنار از روی قضا و قدر جز شهرستان‌های محروم استان معرفی شده است، خاطرنشان کرد: من به این موضوع اعتقادی ندارم اما نسبت به آن اعتراضی نکردم؛ همچنین فرماندار فریدونکنار طرح جامعه‌ای از وضعیت فعلی و برون رفت از آن برای رسیدن به شرایط مطلوب را دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه در کنار نام فریدونکنار، نام یک شهر دیگر را نیز به عنوان شهرستان کم‌برخوردار معرفی کرده‌ایم، تصریح کرد: به دنبال توسعه بخش‌های توسعه نیافته هستیم و در این راستا باید از ظرفیت‌های تمامی شهرستان‌ها استفاده شود.

حسین‌زادگان با بیان اینکه باید ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان‌ها در تعامل با یکدیگر به سوی توسعه حرکت کنند، گفت: باید محرک‌های توسعه در مازندران در بخش های مختلف را شناسایی و از آن استفاده کرد و در این میان از ظرفیت‌های خیران، سمن‌ها و نخبگان محلی نیز بهره گرفت.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های توسعه فریدونکنار، بندر این شهرستان است، تصریح کرد: باید از نمایندگی سازمان بنادری که در بندر فریدونکنار وجود دارد برای سرمایه گذاری و توسعه این شهرستان استفاده کرد.

حسین‌زادگان با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا خط کشتیرانی نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد راه‌اندازی شود، گفت: ساحل سرمایه فریدونکنار است و هر کاری که به توسعه این شهرستان منجر می‌شود باید از این طریق باشد، بنابراین شهرداری این شهر در ساحل یک طرح سرمایه‌گذاری جامع در دستور کار داشته باشد.

کمربندی فریدونکنار طلسم شده است

ولی‌الله نانواکناری نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اینکه برخی از پروژه های این شهرستان، فرسایشی شده است، اظهار کرد: کمربندی فریدونکنار بیش از ۱۶ سال از آغاز احداث آن می‌گذرد اما به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه در زمان آخوندی وزیر سابق و اسلامی وزیر فعلی راه و شهرسازی و دیگر مسئولان، موضوع کمربندی مطرح و پیگیری شد اما تکمیل آن به کندی در حال انجام است، تصریح کرد: این کندی عملیات باعث شد تا در افکار عمومی نگرانی ایجاد شود و به همین دلیل درخواست می شود تا به سرعت این موضوع را برطرف کنیم.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امیدواریم تا سه ماه آینده کمربندی فریدونکنار به نتیجه مطلوب برسد، خاطرنشان کرد: اگر هزینه تمامی آسیب و ضررهایی که تا به امروز در این کمربندی صورت گرفته، به کار گرفته می‌شد، احداث این سازه به پایان می‌رسید.

نانواکناری با اشاره به اینکه در هفته آینده سه معاون وزیر راه و شهرسازی برای بررسی نهایی وضعیت این کمربندی به فریدونکنار بیایند، گفت: به نظر می‌رسد کمربندی فریدونکنار طلسم شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فریدونکنار ۹ کیلومتر ساحل بکری دارد که آماده سرمایه‌گذاری است، اظهار کرد: جاده ساحلی فریدونکنار اگر به سرانجام برسد، نماد سواحل این استان می‌شود.

نماینده مردم فریدونکنار و بابلسر در مجلس شورای اسلامی همچنین به مشکلات بندر فریدونکنار اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم هر چه زودتر میدان روبه روی این بندر، ۲۴ متری کنارگذر ساحلی و لایروبی آن به زودی به نتیجه برسد.

تهیه خط ممیزی پیاده راه سبز ساحلی ناحیه سکونتگاهی و ساحل

محمدمهدی نصیری کناری فرماندار فریدونکنار نیز در این نشست، اظهار کرد: در بندر فریدونکنار کارهای خوبی انجام شده و گره‌های چند ساله یکی پس از دیگری در حال برطرف شدن است.

وی با بیان اینکه بندر فریدونکنار مشکلات حقوقی فراوانی داشت که رکودی ۱۰ ساله در این شهرستان ایجاد کرده بود، تصریح کرد: میدانگاهی مقابل بندر و ورودی ۲۴ متری بخشی از مشکلاتی است که در بندر فریدونکنار وجود دارد.

فرماندار فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کمربندی فریدونکنار به یک گرهی در شهر تبدیل شده است و بیش از دو دهه از عدم تکمیل آن می‌گذرد.

نصیری با بیان اینکه فریدونکنار تنها شهرستان سه استان شمالی است که نقشه کاداستر ساحلی آن تهیه شده است، اظهار کرد: تنها شهرستانی هستیم که خط ممیزی پیاده راه سبز ساحلی ناحیه سکونتگاهی و ساحل را تهیه کرده‌ایم و امیدواریم پس از همپوشانی با نقشه کاداستر، به یک سند تبدیل شود.

کمربندی فریدونکنار تا ۶ماه آینده بهره برداری می شود

محمد نظری مدیرکل راه وشهرسازی مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه طلب بالای پیمانکار در سطح استان مازندران، باعث کندشدن احداث کمربندی فریدونکنار شده است، اظهار کرد: برای تکمیل این پروژه به دو میلیارد تومان اعتبار نیاز است که سیل پیش از سال مانع این کار شد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، برای تکمیل این پروژه می توان از تسهیلات چند بانک بهره گرفت و دولت به جای پیمانکار اقساط آن را بپردازد، گفت: تلاش می شود تا ۶ ماه آینده این پروژه به بهره برداری برسد.

اصلاح قرارداد مالی در بندر فریدونکنار

محمد تقی انزان‌پور مدیرکل سازمان بنادر و کشتیرانی مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: ساماندهی میدان ورودی بندر فریدونکنار در دستور کار قرار دارد و در هفته آینده فرآیند انتخاب مشاور برای مطالعات آن آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه در کمربندی ۲۴ متری این شهر، تعاملی بین سازمان بنادر و کشتیرانی مازندران و شورای شهر فریدونکنار در دستور کار قرار دارد تا مشکلات موجود برطرف شود، گفت: اصلاح قرارداد مالی در بندر فریدونکنار یکی دیگر از کارهایی بود که صورت گرفت.

به گزارش بصیرنیوز، کمربندی فریدونکنار، یکی از آن پروژه‌های ناتمامی است که حدود دو دهه از آغاز آن می‌گذرد، همچنین بندر این شهرستان با مشکلات زیادی رو به رو است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا