توزیع بیش از ۱۶ هزار راهنمای گردشگر برای مسافران نوروزی در فریدونکنار

به گزارش بصیرنیوز، هادی شفیع‌زاده رئیس جمعیت هلال احمر فریدونکنار در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: ستاد خدمات ایمنی و سلامت مسافران از ۲۸ اسفند ماه ۹۷ تا ۱۶ فروردین ۹۸ در فریدونکنار با نام طرح ملی خدمات سفرهای نوروزی ۱۳۹۸ اجرا شده است.

وی با اشاره به مهمترین هدف این طرح خاطرنشان کرد: مهمترین هدف این طرح کاهش تصادفات جاده‌ای و بهبود رفتارهای ترافیکی با نام اختصاری (بهرفت) بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر فریدونکنار با بیان اینکه تعداد ۱۶۲ نفر روز در این طرح شرکت داشتند، خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۶ هزار و ۱۳۶ عدد بروشور، سی دی، نقشه شهرستانی، نقشه استانی و بروشورهای زیست محیطی و بهداشتی برای آشنایی بین مسافران توزیع شد.

شفیع‌زاده تصریح کرد: چهار هزار و ۳۴ خانواده برای انجام راهنمایی به کمپ هلال احمر مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه دو مورد تصادف در این مدت رخ داده است یادآور شد: در این تصادفات یک مورد اعزام نیروها صورت گرفته و ۱۶۴ نفر در حوزه امداد مراجعه حضوری داشتند است.

رئیس جمعیت هلال احمر فریدونکنار اظهار کرد: روزانه هفت نفر از نجاتگران در این طرح به‌کارگیری شدند و هشت نفر روز پزشک و ۱۰ نفر روز پیراپزشک به صورت رایگان به ویزیت بیماران پرداختند.

شفیع‌زاده خاطرنشان کرد: ایجاد کلبه سنتی، کلبه کودک، ایستگاه سلامت، حضور خودروهای آتش‌نشانی، حضور اورژانس اجتماعی، حضور انجمن معتادان گمنام، اهدا کیسه‌های قابل جذب، اهدا نهال، درمان سرپایی، پخت آش و توزیع رایگان، ایستگاه وای فای رایگان و شارژ برقی تلفن همراه از جمله اقدامات و خدماتی بوده که در کمپ هلال احمر فریدونکنار انجام شد.

رئیس جمعیت هلال احمر فریدونکنار عنوان داشت: شهرداری، آتش‌نشانی، اداره برق، اداره آب و فاضلاب، راهداری، اداره بهزیستی، محیط‌زیست، اداره جهاد کشاورزی، بهداری دریابانی مازندران از جمله ادارات و نهادهایی بودند که همکاری لازم را برای اجرای این طرح با هلال احمر داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا